Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Sten - M60B40TURBO

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Sten
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 379
Age : 53
Namn : Morgan
Från : Härjedalen
Kör : Bil,skoter,hoj,mm.
Registration date : 11-04-10

Sten - M60B40TURBO Empty
InläggRubrik: Sten - M60B40TURBO   Sten - M60B40TURBO Icon_minitimeons 26 okt 2011, 09:41

Hej hej.
Tänkte berätta lite om mitt projekt.
Bytte till mig denna motor av en mycket trevlig kille,den är bromsad hos PPF (i en E28) till ca 709hk/900nm på hjulen,så tänkte att det skulle vara den ultimata busmotorn då den är väldigt stark från låga varv.
Hittade en väldigt fräsch E34 530-93 som jag tänkte sätta den i och använda i första hand till bus,drifting och kanske nån strippresa men strippen är inte prio 1.
Trodde lite naivt att detta skulle bli "enkelt" men det visade sig att grenrör mm måste göras om , väldigt trångt på vänstersidan vid styrsnäckan.

Ska uppdatera med bilder bara jag får till det.

Mvh/Sten.


Senast ändrad av Sten den lör 05 nov 2011, 20:41, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

Sten - M60B40TURBO Empty
InläggRubrik: Sv: Sten - M60B40TURBO   Sten - M60B40TURBO Icon_minitimeons 26 okt 2011, 22:52

Riktigt roligt att se... ovanligt med överladdad m60... var det inte den här som hade mycket orginal grejor kvar i mtorn ?
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
Sten
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 379
Age : 53
Namn : Morgan
Från : Härjedalen
Kör : Bil,skoter,hoj,mm.
Registration date : 11-04-10

Sten - M60B40TURBO Empty
InläggRubrik: Sv: Sten - M60B40TURBO   Sten - M60B40TURBO Icon_minitimetor 27 okt 2011, 09:33

Tackar,är väl inte lika vanligt med turbo som kompressor men det lär nog bli flera nu. Har sett några stycken som är på G.

Jo den är orginal innuti,är ju det som är så fränt!
Sen får man väl se hur länge det håller för den är nog på gränsen.
Men på samma gång är jag en person som inte maxar motorer hela tiden.

Till överst på sidan Gå ner
Sten
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 379
Age : 53
Namn : Morgan
Från : Härjedalen
Kör : Bil,skoter,hoj,mm.
Registration date : 11-04-10

Sten - M60B40TURBO Empty
InläggRubrik: Sv: Sten - M60B40TURBO   Sten - M60B40TURBO Icon_minitimeons 02 nov 2011, 09:19

Sådärja,nu är den besiktad Very Happy .
Men ombyggnationen får vänta då bruksbilen inte vill fungera Mad ,iofs inte helt fel att bruksa i denna Sten - M60B40TURBO Rita .

Vill bara berätta att här där jag bor så är det inte helt lätt när man får ombesiktning....
Bilprovningen har en vagn som dom kommer hit med och är här i två veckor och får man ombesiktning så är det inte lätt att få en ny tid inom en månad,dom kanske inte ens är här scratch .Förut så hade man två månader på sig då man fick ombesiktning men då bilprovningen ska privatiseras så blev det "orättvist" mot andra som inte har den möjligheten. Grejen är den att just i glesbyggd så var detta bra så man han ombesikta inom perioden annars måste man åka till närmaste bilprovning och den är 14mil bort,enkel väg.... Men som tur är så är det snälla grabbar så hinner man laga felen så kan man ställa dit bilen så tar dom den när dom kan cheers .
Till överst på sidan Gå ner
Sten
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 379
Age : 53
Namn : Morgan
Från : Härjedalen
Kör : Bil,skoter,hoj,mm.
Registration date : 11-04-10

Sten - M60B40TURBO Empty
InläggRubrik: Sv: Sten - M60B40TURBO   Sten - M60B40TURBO Icon_minitimelör 05 nov 2011, 08:33

Funderar på soppasystem.
Har två Wahlbro som motorn är bromsad med men nu har jag läst att dom inte är så bra om man ska köra E85.

Funderar då om jag för enkelhetens skull (om det nu är det?) köra två Deatschwerks i tanken istället.

Hur skulle ni gjort?
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Sten - M60B40TURBO Empty
InläggRubrik: Sv: Sten - M60B40TURBO   Sten - M60B40TURBO Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Sten - M60B40TURBO
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Sten - Opel Manta Turbo.
» Sten - Ford Capri 2.9 Turbo.

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: