Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Behöver experthjälp

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
C.G
Skogenracing Small



Antal inlägg : 1
Namn : Christian G
Från : Tranås
Kör : Audi s4 v8
Registration date : 07-06-19

Behöver experthjälp Empty
InläggRubrik: Behöver experthjälp   Behöver experthjälp Icon_minitimeons 20 jun 2007, 17:55

Tackar först för ett mycket trevligt forum.

Jo jag äger en Audi s4 v8 4,2l -93a, undrar nu om det är möjligt att turbokonventera denna sugmotor?.
Såg på detta forum att någon här är väldigt duktig på att bygga turbokonventeringar till tex Sierra m.m, är hur intresserad som helst att få ut mera hk ur min Audi men har tyvärr hört att det kostar en förmögenhet att lämna in den för en turbo konventering på en märkes ( trimfirma )verkstad.

Så nu undrar jag om det finns någon vänlig person på detta forum som vågar ge sig på detta bygge ?, jag betalar givetvis en " normal summa " för hjälp om nu detta skulle gå.
Vill gärna bygga en adapter också så att man kan ta bort turbon innan besiktnignen så att man slipper typregga om den.

Nu några nackdelar för mig: Har inte någon stans att vara och saknar svets, samt har själv för lite kunskap om hur man svetsar ihop ett grenrör som passar m.m.
Jag åker gärna en bit för hjälp om nu någon kan fixa mig en turbo.

PS ! Vad tror ni detta kallas skulle gå på med delar och allt ?.

Hoppas iallafall att få något svar på någon av dessa frågor.

MvH C.G från Tranås
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Behöver experthjälp Empty
InläggRubrik: Sv: Behöver experthjälp   Behöver experthjälp Icon_minitimeons 20 jun 2007, 19:05

grymt trångt är det iaf vad jag upptäckte på min gamla s4 v8a.. men tippar på att inge av turbobyggarna här har tid med detta men du får nog svar snart..
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
Veteranhenke
Skogencrew
Veteranhenke


Antal inlägg : 1026
Age : 42
Namn : Direktörn
Från : Gävle
Kör : BMW 323 E21 2,8 turbo
Registration date : 06-11-19

Behöver experthjälp Empty
InläggRubrik: Sv: Behöver experthjälp   Behöver experthjälp Icon_minitimeons 20 jun 2007, 23:52

Släng på luftfilter, 3" avgassystem och ett chip i den där så blir det en markant effekt ökning.
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Behöver experthjälp Empty
InläggRubrik: Sv: Behöver experthjälp   Behöver experthjälp Icon_minitimetor 21 jun 2007, 12:03

är mycket mer effekt i tex s6+ och dom lite nyare med v8an och ska gå att köra med såna boxar.. om det nu är 4,2l motorn.. kolla på nordicaudi så vet dom säkert..
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Behöver experthjälp Empty
InläggRubrik: Sv: Behöver experthjälp   Behöver experthjälp Icon_minitimetor 21 jun 2007, 16:02

Ja är nog ett riktigt drygt arbete när det är så pass trångt. Rent ekonomiskt är det nog en dyr affär att lämna bort.
Dom flesta vill nog ha några hundringar i timmen och det tar troligtvis minst en full arbetsvecka eller så att bygga ihop det. Sen tillkommer allt material för det
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Sponsored content





Behöver experthjälp Empty
InläggRubrik: Sv: Behöver experthjälp   Behöver experthjälp Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Behöver experthjälp
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Behöver jag en BTR?
» Behöver BTR info
» Behöver tips om bromsar.
» Behöver lite hjälp!
» Två tjänster som behöver göras, nån här som kan?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: