Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Soppaproblem audi 80 -73

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
kryckan
Skogenracing Elite
kryckan


Antal inlägg : 1436
Age : 40
Namn : Bankiren
Från : sthlm
Kör : Audi b1, cykel
Registration date : 06-10-11

Soppaproblem audi 80 -73 Empty
InläggRubrik: Soppaproblem audi 80 -73   Soppaproblem audi 80 -73 Icon_minitimefre 27 maj 2011, 11:36

Gamla förgasarmotorer (vag iaf) har ju ett soppafilter mellan tanken och den mekaniska bränslepumpen, filtret ska vara halvfullt när bilen är avstängd så att motorn kan gå på den soppan innan pumpen fått upp trycket om jag fattat det hela rätt? Smile

mitt problem är att soppan i filtret rinner tillbaka till tanken, soppapumpen ser för övrigt helt ny ut.

i mitt fall startar bilen på den lilla soppan som finns kvar i förgasaren, så går den i ca 15-20 sekunder tills den är slut sen dör den.

det går att bogsera igång bilen utan problem, men sen när man ställer ifrån sig den är soppafiltret halvfullt precis som det ska
men efter ett tag rinner det tillbaka :/

min tanke va först att montera en backventil direkt efter filtret, borde vel kanske funka?

men jag undrar ju endå såklart va det är som orsakar detta.



Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Soppaproblem audi 80 -73 Empty
InläggRubrik: Sv: Soppaproblem audi 80 -73   Soppaproblem audi 80 -73 Icon_minitimefre 27 maj 2011, 12:29

Skulle flyttat filtret och satt mellan pump och förgasare istället till att börja med
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
 
Soppaproblem audi 80 -73
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» audi s4 -92
» BMW 330 vs Audi S4 ?
» Audi 5v
» B: Audi A4 B7
» B// audi s4 rwd. DRIFTING!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: