| Var får man tag på aluminiumplåt i gävle? | |
|
+4Golden Boy Combatbenke JBlom stuff 8 posters |
Författare | Meddelande |
---|
stuff Skogenracing Medium
Antal inlägg : 59 Age : 40 Namn : Christoffer Persson Från : Gävle Kör : Super Seven Registration date : 10-12-15
| Rubrik: Var får man tag på aluminiumplåt i gävle? tor 17 mar 2011, 08:37 | |
| Var köper man aluminiumplåt i små mänder i Gävle? Behöver till att börja med bara en eller ett par remsor ca 5 cm breda men kommer längre fram att behöva plåt till några invändiga paneler. Nästan så att det kan räcka med spillbitar alltså | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Var får man tag på aluminiumplåt i gävle? tor 17 mar 2011, 10:34 | |
| Bästa är väl att åka till någon plåtfirma. Dom borde kunna ha spillplåtar. | |
|
| |
Combatbenke Skogencrew
Antal inlägg : 1684 Age : 38 Namn : Benke Från : Gävle Kör : För lite Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Var får man tag på aluminiumplåt i gävle? tor 17 mar 2011, 11:35 | |
| Gamla gokart hallen vid bygghus. Mitt emot Vianor ligger det en vent firma som jag glömmer namnet på jämt. Men där säljer dom alu plåtar till bra pris. | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Var får man tag på aluminiumplåt i gävle? tor 17 mar 2011, 12:32 | |
| Hessels har jag köpt av förut... | |
|
| |
Antal inlägg : 59 Age : 40 Namn : Christoffer Persson Från : Gävle Kör : Super Seven Registration date : 10-12-15
| Rubrik: Sv: Var får man tag på aluminiumplåt i gävle? tor 17 mar 2011, 13:48 | |
| - Combatbenke skrev:
- Gamla gokart hallen vid bygghus. Mitt emot Vianor ligger det en vent firma som jag glömmer namnet på jämt. Men där säljer dom alu plåtar till bra pris.
Bra med lite tips. Jag är relativt ny i stan så jag har inte hunnit få koll på vilka firmor som finns och vilka som är bra att och och göra med. Drog fram en enirokarta och kollade. Är det Profilplåt du tänker på? | |
|
| |
Crille Skogencrew
Antal inlägg : 2897 Age : 40 Namn : Crille Från : Gävle Kör : Skidoo Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Var får man tag på aluminiumplåt i gävle? tor 17 mar 2011, 23:41 | |
| Hessels är dubbelt så dyrt som Lindab som henke förmodligen menar, ligger brevid NEA | |
|
| |
Holme Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 464 Age : 38 Namn : Erik Från : Gävle Kör : Sierra Registration date : 06-10-23
| Rubrik: Sv: Var får man tag på aluminiumplåt i gävle? fre 18 mar 2011, 19:57 | |
| - Crille skrev:
- Hessels är dubbelt så dyrt som Lindab som henke förmodligen menar, ligger brevid NEA
Eller så menar han Handelsstål, dom håller till vid "Gamla AGV". I området bakom Brynäs Mekano och Gottfrids. EDIT: Sorry, läste inte Henkes ordentligt, han menar nog Lindab, fast handelsstål kan också ha | |
|
| |
Svintoleffe Skogenracing Large
Antal inlägg : 231 Age : 42 Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Var får man tag på aluminiumplåt i gävle? sön 20 mar 2011, 11:34 | |
| Franzens plåt, har du ochså. är det spillbitar, så går dte väldigt lätt o få tag i.
Dom säljer o gör även större bitar inne där. | |
|
| |
palex Skogenracing Medium
Antal inlägg : 90 Age : 34 Namn : Alex Stolt Från : Gsr Kör : Ford mondeo TDCI / volvo 242 turbo / Honda cbr 954rr Registration date : 09-07-04
| Rubrik: Sv: Var får man tag på aluminiumplåt i gävle? ons 23 mar 2011, 01:25 | |
| jag har mycket aluplåt 1.5mm , sen har jag svartplåt från 0.7 - 3mm + pulverlack och bockmaskiner! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Var får man tag på aluminiumplåt i gävle? fre 25 mar 2011, 10:48 | |
| - palex skrev:
- jag har mycket aluplåt 1.5mm , sen har jag svartplåt från 0.7 - 3mm + pulverlack och bockmaskiner!
Intressant. Kan du skaka fram en remsa i aluplåt som är 50mm bred och ca 1200 mm lång? Har du även möjlighet att klippa till paneler i alu om jag ordnar mallar? Det ska vara innerpaneler till en super seven så det är släta paneler med nästan bara raka kanter. Har lite plastpaneler liggandes nu men de känns lite B. | |
|
| |
palex Skogenracing Medium
Antal inlägg : 90 Age : 34 Namn : Alex Stolt Från : Gsr Kör : Ford mondeo TDCI / volvo 242 turbo / Honda cbr 954rr Registration date : 09-07-04
| Rubrik: Sv: Var får man tag på aluminiumplåt i gävle? fre 25 mar 2011, 11:11 | |
| Det går att ordna hör av dig ihelgen så fixar vi plåtar, 0707977570 | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Var får man tag på aluminiumplåt i gävle? fre 25 mar 2011, 13:05 | |
| - palex skrev:
- Det går att ordna hör av dig ihelgen så fixar vi plåtar, 0707977570
Finfint. Plåtarna till innerpanelerna får vi ta lite längre fram i vår. Jag håller på att montera chassit just nu för att hinna göra byggbesiktning innan sommaren så inredningen tar jag tag i lite senare. Den smala remsan behöver jag dock så ssnart som möjligt. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Var får man tag på aluminiumplåt i gävle? | |
| |
|
| |
| Var får man tag på aluminiumplåt i gävle? | |
|