| Frågor om avgastemp. | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
limpan Skogenracing Medium
Antal inlägg : 64 Namn : linus Från : jkpg Kör : ford Registration date : 08-10-02
| Rubrik: Frågor om avgastemp. tor 03 mar 2011, 00:05 | |
| Ja var ska man montera den före, efter, eller i turbon?? Erfarenheter? | |
|
| |
Hedin_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1976 Age : 34 Namn : Tobbe Från : Gävle Kör : Audi A4 1.8T Registration date : 08-12-15
| Rubrik: Sv: Frågor om avgastemp. tor 03 mar 2011, 00:13 | |
| Kan du sätta på grenröret om du svetsar dit ett uttag.Eller om du redan har ett uttag för det. | |
|
| |
Antal inlägg : 64 Namn : linus Från : jkpg Kör : ford Registration date : 08-10-02
| Rubrik: Sv: Frågor om avgastemp. fre 04 mar 2011, 23:53 | |
| Det ärju ett cosworth grenrör med twin entry hela vägen in i turbon vill ju mäta alla cylindrars värme men bara med en givare. Går ju sätta den i början av downpipen men avgaserna kylls ju ner lite på vägen genom grenrör o turbo kanske kan handla om ca 50-100 grader? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Frågor om avgastemp. fre 04 mar 2011, 23:56 | |
| Du lär sätta den före turbon för att få rätt värden. Antingen gör du så du kan flytta den mellan cylindrarna eller så sätter du den på en bara och hoppas alla ger lika. Har sett rekomendationer på 20mm från toppen och 20mm in.
Som jag ser det är det ett verktyg, igentligen inte gjort för att ha monterat hela tiden utan mest under mappning. Finns trots allt risk att dom går sönder och faller in i turbon, speciellt med billiga prylar | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Frågor om avgastemp. lör 05 mar 2011, 17:02 | |
| Jo har ju testat med två biliga på föra turbon då monterades dom i turbon och dom ser ut som bananer och kablarna brinner av efter bara 10 mil. Nu blir det model dyr av känt märke. Hitter nog på någon lösning. Tack för hjälpen. | |
|
| |
| Rubrik: Avgastemp? fre 08 apr 2011, 18:15 | |
| Någon sem vet om kls avgastempmätare är något och ha?? Eller var köper jag en vetig en?? /Linus | |
|
| |
WTB Skogenracing Large
Antal inlägg : 175 Age : 40 Namn : Tobias Från : Torsby Kör : Allt möligt Registration date : 10-01-19
| Rubrik: Sv: Frågor om avgastemp. mån 06 jun 2011, 09:57 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Frågor om avgastemp. mån 13 jun 2011, 23:10 | |
| Sprang på en avgastemp från kl som jag köpte black panel. Någon som använt denna?? Givaren är ju ca 4-5mm dim. Drar man bilen till varvstop på 3an och släpper av ca 5sek senare då börjar visaren röra på sig gissar på att givaren inte hinner bli varm tillräckligt fort. Har bytt givaren en gång men samma sak. Någon som känner igen problemet?? | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Frågor om avgastemp. tis 14 jun 2011, 00:57 | |
| jag har använt KLs givare med black panel. satt den i kolektorn och har funkar klockrent.
650 grader ca med E85 har jag för mig det låg runt och ca 7-800 med bensin... | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Frågor om avgastemp. | |
| |
|
| |
| Frågor om avgastemp. | |
|