Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer

Gå ner 
+7
Roobin
Grey
Catling
Mikael
Hedin_
Henrik
///markus
11 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3
FörfattareMeddelande
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Icon_minitimemån 02 apr 2012, 20:45

har ju inte kvar originalkontakten längre så då är väl den där överflödig?
Till överst på sidan Gå ner
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Icon_minitimetis 03 apr 2012, 10:25

///markus skrev:
har ju inte kvar originalkontakten längre så då är väl den där överflödig?

I så fall är det så ja, men nästa gång så vet du att det finns så du slipper elfel. Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Icon_minitimetis 03 apr 2012, 19:58

hah!
Till överst på sidan Gå ner
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Icon_minitimeons 25 apr 2012, 19:23

jaha boxen ligger på nått postkontor och skräpar nu förmodar jag. Tog mig tid att öppna fördelarn och kika lite vad som sku kunna va fel när den inte vill gå på 6cyl alla gånger.

trigger hjulet har uppenbarligen tagit i hallgivaren, ( som bilden visar) en tand har tagit i lite mindre än de andra. Kan det va en problemkälla eller spelar det ingen roll?
///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Bild0244

sen hittade jag två såna här på botten av fördelaren, medföljande reservdelar från fabrik? Razz
///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Bild0245
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Icon_minitimeons 25 apr 2012, 20:13

Tar det i blir det inte så bra
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Icon_minitimeons 25 apr 2012, 20:15

nä det var det jag tänkte, hur F det har kunnat bli så att det har tagit i kan jag inte förstå.
Till överst på sidan Gå ner
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Icon_minitimeons 25 apr 2012, 20:30

Jag är ungefär i samma veva som du.
Bara det att jag har mitt MS och det fungerar, bilen har vart igång osv.

Det är mycket mycket viktigt att hjulet är HELT perfekt !
Jag är uppe i 3 olika versioner av hjulet.
i den första versionen var 4e cylindern helt död, och 3e ville inte hänga med hela tiden heller (enligt strobben)

2a hjulet hade jag inga problem med 4e cylindern...då var istället 1a cylindern helt svart på strobben !

Nu på 3e har jag försökt vara så noga det bara går, och nu blinkar
faktiskt strobben på alla cylindrar, men det verkar inte räcka för att ge gnista ändå.
För drar jag bort tändkabeln på 1a cylindern låter den EXAKT likadant på gången !

Så se till att strobba ALLA kablar ordentligt innan du ger dig ut och laddar på.
Du hör ju även på gången direkt när den inte går på alla !

Kan det bli någon slags kortslutning i hallgivaren om någon tand tar i tror du Micke ?
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Icon_minitimeons 25 apr 2012, 20:34

Mest störning tror jag
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Icon_minitimeons 25 apr 2012, 20:55

en ny fördelare måste införskaffas iaf, vet bara int hur jag ska göra med det där om jag ska chansa och köra tfi igen ellerom jag ska begära ombyggnation till hallgivartändning
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Icon_minitimeons 25 apr 2012, 21:03

Fattar inte varför alla ska ha problem med tfi, måste ju vara de simplaste sättet att få en 2,9 att funka med ms ?

Kanske har en fördelare liggandes om du skulle behöva ha...
Till överst på sidan Gå ner
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Icon_minitimeons 25 apr 2012, 21:09

TFI ska ju uppenbarligen fungera !
Men isf är det mycket känsligt och tar inte minsta lilla "störning"

Med min "modifierade" originalhärva fungerade allt klockrent med spout urkopplad.
Men sen såfort jag kopplade i den kom bara 1 gnista vartannat varv motorn snurra.
Fick aldrig ordning på det liksom.
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Icon_minitimeons 25 apr 2012, 21:14

Var säker nå jäkligt simpelt som strula, bara det att det inte är lika simpelt att hitta, men kämpa på
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Icon_minitimeons 25 apr 2012, 21:30

Ja TFI är absolut simplast och är inte alls känsligt för störningar eller liknande. Kopplat in det massor av gånger och är stupsäkert.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Icon_minitimeons 25 apr 2012, 21:36

Kopplade in med TFI på min pinto inga som helst problem allting fungerade direkt lödde bara in kabelhärvan från ms till original härvan på bilen. Har ej heller skärmat tänd signalen från boxen. så är oskärmat ända från ms till original härvan och det tycks också fungera... Skall dock fixa det nu till nästa gång
Till överst på sidan Gå ner
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Icon_minitimetor 26 apr 2012, 16:19

misstaget jag gjorde var att jag aldrig hade igång bilen och felsökte när jag köpte den(original motorstyrning på då). Skulle jag ha gjort det så hade jag ju vetat om fördelaren funkar eller inte.
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Icon_minitimetor 26 apr 2012, 18:50

Hade nog säkert varit lättare då att hitta felet ifall det existerat från början. Men givaren i fördelaren borde väl gå att mäta? kan hända du gjort det har inte läst tidigare poster..

Minns att jag en gång hade problem med original sprutet på min pinto slutade med att jag bytte ut varje komponent en i taget tills jag hittade den rätta lite jobbigt men bra gick den efter Smile
Till överst på sidan Gå ner
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Icon_minitimeons 11 jul 2012, 20:44

tames'tan får den förbanna inte att funka, klipper ström och runkar på bara!
Till överst på sidan Gå ner
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Icon_minitimesön 12 aug 2012, 13:57

kan ev ha hittat en bidragande orsak till att bilen strular. Regulatorn i generatorn är slut så den laddar mera än den ska och det är ju inte så bra .....
Till överst på sidan Gå ner
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Icon_minitimesön 02 sep 2012, 20:27

Framgång och besvikelse på samma gång. Köpte en ny fördelare och generator. Fördelarbytet gick bra, går på alla cylindrar. Mäter med multimeter för att kolla upp hur den laddar, allt är som det ska tills man börjar varva rejält, då börjar den ladda upp mot 16 volt om inte mera t.o.m. Det verkar ju konstigt för det står på generatorn att den ska ladda högst 14.6.... Finns det någon möjlighet att man kan koppla fel så att den laddar för mycket? Shocked Sen är det som att batteriet inte laddas upp, bilen går inte att få igång när den varit i gång en stund och blivit varm, orkar inte veva runt motorn.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Icon_minitimesön 02 sep 2012, 21:30

Nej du bör inte kunna koppla fel, verkar som det är fel på laddningsreläet som sitter bakpå generatorn
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Icon_minitimesön 02 sep 2012, 21:46

ja men det verkar väldigt konstigt iom att den är spretans ny...
så jäkla drygt när den går "bra" annars
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 3 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer
Till överst på sidan 
Sida 3 av 3Gå till sida : Föregående  1, 2, 3
 Liknande ämnen
-
» Sierra Tänd bekymmer
» Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips!
» B: Nytt tillskott i motorparken..
» God Jul & Gott Nytt år Skogenracing!
» CRP volvo´n 9.11-250kmh nytt pb

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: