Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer

Gå ner 
+7
Roobin
Grey
Catling
Mikael
Hedin_
Henrik
///markus
11 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimemån 21 feb 2011, 21:39

tackar för bild! en liten text update dåSad kameran utlånager ikväll)

bilen är färdigt rostlagad. Nu är det underredsbehandla och sen är undersidan klar.
Har holmbergs och skär ut flänsar åt mig så snart måste jag köpa rörkrökar så att jag kan svetsa grenrör. IC,WG och dump borde va hemma i helgen.


Till överst på sidan Gå ner
Roobin
Skogenracing Extreme
Roobin


Antal inlägg : 376
Age : 33
Namn : Robin
Från : Åland Jomala
Kör : BMW E30 328 // M52B28
Registration date : 08-11-24

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimetis 22 feb 2011, 00:47

Du är inte det enda med en sierra v6 turbo. lär finnas 2 till som jag hört!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.motorportalen.net
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimetis 22 feb 2011, 17:56

jaså? ja det är först nu som jag hör talas om de i såna fall, vet bara om en som är FÖRBEREDD för v6 och dubbelturbo
Till överst på sidan Gå ner
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimesön 27 feb 2011, 20:34

Det blev ingen "köttbullar och mos" resa i lördags morse, för ms/eckerö hade kört slut på maskineriet och står stilla i grisslehamn tills imorgon bitti+ att vi förtäärde lite i fredags! Very Happy

Så kommande lördag blir det att fara över och hämta grejerna jag beställt dvs, intercooler,hks wastegate+ ms för TFI tändning ( jaa det blir ett sånt iaf).Flänsarna skär holmbergs ut åt mig här i veckan så rörkrökar måste jag köpa mig snart.

Idag så svetsade jag alla småhål och sånt som jag missat+ att jag fick jävlas med att få ner krängningshämmaren, fick cutta hål i golvet och svetsa på muttrar och grejer Evil or Very Mad

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 IMG_0692

Original styrvinkel,måste göra nått åt det

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 IMG_0705

Snällaggregatet
///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 IMG_0697

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 IMG_0699

Toretten lagad

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 IMG_0693

Tror ni besiktningen märker om det är en cylinder till?

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 IMG_0707

Vad är det här riktigt? har nått med tändmodulen och det att göra iaf, en jäla massa anslutningar iaf

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 IMG_0701

Vad för slang ska kopplas in här?

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 IMG_0702


hae gött!
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimesön 27 feb 2011, 20:45

Du kan slänga båda 2 om du ska köra ms. Nedre är iaf mapsensorn.
Till överst på sidan Gå ner
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimesön 27 feb 2011, 21:04

just så ja, men slangen är nödvändig då? eller är det bara reppa bort?
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimesön 27 feb 2011, 21:19

Ja du måste ju så klart dra en ny till megasquirtet... Heller menar du den andra prylen ?
Till överst på sidan Gå ner
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimesön 27 feb 2011, 21:23

syftar på mackapären på andra bilden. Hur fasiken ska slangarna kopplas dänna?
Till överst på sidan Gå ner
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimesön 27 feb 2011, 22:53

///markus skrev:
syftar på mackapären på andra bilden. Hur fasiken ska slangarna kopplas dänna?

Ta bort båda prylarna. Första är för återcirkulering av bensinångorna. Andra är orginal mapsensorn och du kommer inte behöva någon av dom.

Slangarna som du har kan du använda för att koppla in MSet. Bak på 2.9ans plenum finns en vakumanslutning. Därifrån drar du en slang till MSet. Om du vill ha en laddtrycksmätare så kan du sätta ett T-kors på den slangen.

(Baloo) -Har du förstått? Razz
Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimemån 28 feb 2011, 21:09

ja jag tycker att jag förstår iaf Razz hehe,

kan meddela att 1/4 del är underredsbehandlad nu. seg sörja som tar tid att smeta ut....
Till överst på sidan Gå ner
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimesön 13 mar 2011, 12:54

vilken saab är det man ska ha spridare ifrån? 9000 serien med 2liters turbo eller 2,3 turbo?
Till överst på sidan Gå ner
Rekord E2 Turbo
Skogenracing Extreme
Rekord E2 Turbo


Antal inlägg : 455
Namn : Opel
Från : Rüsselsheim
Kör : Rekord Turbo
Registration date : 08-12-29

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimemån 14 mar 2011, 19:10

Antar att du ska ha dom röda från 9000 2,3T.

Vill du köpa 4st så har jag en uppsättning.
Till överst på sidan Gå ner
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimefre 18 mar 2011, 14:55

Äntligen är flänsarna utskurna, blir att handla rörkrökar snarast! ungefär hur många borde jag räkna med?
Till överst på sidan Gå ner
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimefre 18 mar 2011, 16:21

///markus skrev:
Äntligen är flänsarna utskurna, blir att handla rörkrökar snarast! ungefär hur många borde jag räkna med?

Hur långt är ett snöre? Smile

Skämt å sido. Det är nog ingen som kan svara på hur många böjar du behöver för att bygga ihop ditt grenrör. Du får helt enkelt beräkna det själv genom att mäta och skissa på papper, sedan är det bara att köpa tillräckligt. Hellre för mycket än för lite.
Jag kan rekommendera www.rinkabyror.se. Dom har bra priser på rör. Jag byggde mitt med 42mm rör.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimefre 18 mar 2011, 17:29

mjo det vet jag nog men jag bara tänkte lite in general hur mycket ungefär det rör sig om
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimefre 18 mar 2011, 19:15

Tror jag använde 12-13st och 3st klenare till wastegate rören. Då byggde jag adapterrör med en höger limpa på varje sida och separata rör till wastegaten. Men går garanterat att använda färre.
Till överst på sidan Gå ner
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimesön 03 apr 2011, 20:38

förkyld som jag är så har jag tid att uppdatera men givetvis så går det inte att ladda upp bilder ikväll när photobucket ceppar.

Det som hänt är iaf att bilen är slipad,
bakvagnen har varit ner och blivit av med gamla slatterbussningarna, blivit nerslipad och målad och underredsbehandlad och givetvis nya fräscha polybussningar ditsatta.

Nya ROSTFRIA dörrar har hittat dit.

Rörkrökar har införskaffats (svårt att hämta grejer iom att jag jobbar till 17 alla dagar förutom fredagar). Masade mig ut med ett huvud tungt som bly och lyckades i alla fall fåturboplaceringen så att jag blev nöjd, skulle dock aldrig ha gått i detta skick utan hjälp från min meckpolare Dennis. Så fort förkylningen släpper så ska jag svetsa grenrör så inåt h*lvete.

I övrigt kan jag meddela att det blir att föra bilen till lackerare så fort grenrör och tryckrör är fixat. Blir billigast och enklast möjliga färgkombo. Blankvit kaross med blanksvart huv,tak och trunklucka. Eftersom det är lättare att gömma bort bulor som det ju bevisligen blir efter lite svinande tongue Kopplingen borde beställas imorgon om BoBIl klarar av att leta upp en som håller bättre än original.....

Stolar borde bilmacken beställa imorgon blir en sån här på förarsidan http://www.autoracing.fi/455/?pid=45
och en sån här på passagerarsidan http://www.autoracing.fi/455/?pid=49

Ratt blir en sparco med mocca, fittit fin känlsa i de rattarna ^^

Bilder kommer när photobucket funkar igen

Börna lugnt / slirmacke
Till överst på sidan Gå ner
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimesön 10 apr 2011, 10:43

vad ska det va för grovlek på rören till wastegaten? räcker det med 42mm?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimesön 10 apr 2011, 16:30

det duger
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimesön 10 apr 2011, 20:29

haha ja det får lov te gör det!
Till överst på sidan Gå ner
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimeons 13 apr 2011, 18:36

till slut funkar photobucket igen

Dörrar monterade:
[img]///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 IMG_0709[/img]

Intercoolern:
[img]///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 IMG_0716[/img]

Placering av handbromsar, måste ha kvar original för att kunna besikta
[img]///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 IMG_0714[/img]

Placering av turbon blir hännan
[img]///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 IMG_0710[/img]


Lite beställningar är gjorda på bromsdelar. Bara beställa koppling och tändspole, men BOBIl kan ju inte hitta nå delar trots att man försöker hjälpa Razz vad ska det va för spec på lamellen månne? räcker det med en 460 nm lamell ihop med en 765 eller måste lamellen vara värre?
Till överst på sidan Gå ner
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimesön 01 apr 2012, 15:36

jaha då var det dags att uppdatera igen då, fick ihop allt på bilen målade den och fick igång den förra sensommaren. efter ett tag så började strömmen klippa och ha sig och till slut for boxen. Bröt ihop och rullade ut skiten och sen fick den stå ute i några månader. Nå i slutet av januari så blev det nästan lockande att hålla på med bilar igen så då beställde jag ny box och lödd kabelhärva.Fick hem boxen.Startade och gick vackert i några minuter och sen började det klippa. Konstaterade att det var under 2500rpm som det klippte.
Problemen som måste åtgärdas är:
måste ha ny fördelare, går inte på alla cylindrar ibland
pumpen suger vacuum låter det som
nytt tändlås ska införskaffas, går inte att stänga av med tändlåset. drog ur stöpseln till tändlåset och byglade över med kablar där istället för att se hur bilen sku gå då. vad händer? Efter att ha juckat i och ur med kabeln till körläget så går inte pumpen längre!
mätte i boxen och hittade en komponent som är slut Sad inringad i rött nertill

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 IMG_0752

hur den ser ut med färgkombon
///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Bild0243
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimesön 01 apr 2012, 18:51

Mycket Megasquirt trassel för flera här nu, har ni dubbelcheckat att allt är rätt kopplat? Boxarna går helt enkelt inte sönder bara endå
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
///markus
Skogenracing Large



Antal inlägg : 120
Age : 32
Namn : Markus
Från : Åland
Kör : Sierra
Registration date : 09-11-18

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimesön 01 apr 2012, 21:32

jo jag har kollat flera gånger! blir slut, på påsken åker förmodligen allt i elväg ut ur bilen!
Till överst på sidan Gå ner
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitimemån 02 apr 2012, 10:46

http://www.gzracing.se/catalog/product_info.php?products_id=159&osCsid=c36223208e5d14bc9016480050b1913e monterat mot orginalhärva så får du inga problem. Kan nästan inte bli mer bolt-on! Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
Sponsored content





///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: ///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer   ///markus - Sierra v6turbo-  nytt år , nya bekymmer - Sida 2 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
///markus - Sierra v6turbo- nytt år , nya bekymmer
Till överst på sidan 
Sida 2 av 3Gå till sida : Föregående  1, 2, 3  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Sierra Tänd bekymmer
» Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips!
» B: Nytt tillskott i motorparken..
» God Jul & Gott Nytt år Skogenracing!
» CRP volvo´n 9.11-250kmh nytt pb

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: