Rotat i garderoben å hittade en filmsnutt... Hela filmen är rätt lång så jag plockade ihop en Youtube-lagom snutt. Slår vad om att de flesta känner igen platsen...
Crille Skogencrew
Antal inlägg : 2897 Age : 40 Namn : Crille Från : Gävle Kör : Skidoo Registration date : 06-10-12
Vet att dom körde där lagligt förr men hur fasen lyckades dom få tillstånd till det igentligen?
Riktigt kul att se fast det var nerlusat med jänkare Verkar varit en del "profiler" där, den vita med trattar genom huven tycker jag mig känna igen t.ex. Kadett kombin härjar idag också
Jättemackan Skogencrew
Antal inlägg : 1564 Age : 47 Namn : Marcus Från : Karlholmsbruk Kör : 1 Bil + 1 Fård.. Registration date : 09-05-10
Vet att dom körde där lagligt förr men hur fasen lyckades dom få tillstånd till det igentligen?
Riktigt kul att se fast det var nerlusat med jänkare Verkar varit en del "profiler" där, den vita med trattar genom huven tycker jag mig känna igen t.ex. Kadett kombin härjar idag också
Hur vi lyckades med det? Enkelt vi hade en kille i klubben vars farsa bodde granne med dåvarande länspolis-mästaren som lade ett gott ord för oss sen var det bara en himskans massa jobb... Vi jobbade i nästan ett år med länstyrelse polis,brandkår och Bilsportförbundets lokala styrelse som tryckte på riksförbundet.
Vi hade även hjälp av Kent Haag som var riksordförande för SMF som ordnat legala race i Stockholms-området,vidare så tog vi upp en av SBF's banbesiktare som gick igenom allt och besiktade hela området beträffande avspärrningar och allt annat som hör till,så den rakan är faktiskt godkänd som dragracing-bana som det såg ut då,nu är det väl kört med diesel-tanken utanför Merca m.m.
Profiler fanns det gott om på den tiden då G.O. var ett race för riktiga bilar ,den kopparfärgade Chevellen ägdes då av Peter Kanto den "rosa" Camaron var från Långshyttan Chev 57:an kom från Norrsundet/Hamrånge-trakten Challeger'n kallades i folkmun för Allglas-Chalengern och ägdes då som nu av en Gävle-kille,står kvar i hans garage och jo då jag har tjatat lite på honom för att få honom att göra ett ryck å få ut den igen...Gula 69:a Novan ägs sedan mer än 20 år av Åhrman som även var ordförande i SMF Gävle,Turbo-buggyn tillhörde Peter Tällberg från Gävle han delade garage med P-J Juggas Mange och några till som hade en pervers böjelse för fläktstressade bubblor (och fortfarande har,Juggas sladdar väl fortfarande omkring med samma bubbla numer känd som Alutech-folkan).