Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle

Gå ner 
+21
tyskenracing
banzai
Fotis
Crille
Hansson
Groda
staffe_
XeroZ
Pouzar
Green
zefa
Golden Boy
Holmqvistarn
Mäki
Pearly
lillafrilla
Eriksson
Almgren
Öbbe
CarCass
Mikael
25 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
banzai
Skogenracing Large



Antal inlägg : 225
Age : 35
Namn : Morgan
Från : Alfta
Kör : BMW M535i -87 (renoveringsobj.)
Registration date : 07-12-23

Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle   Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Icon_minitimemån 10 maj 2010, 00:02

Hade varit kul att kika på race om de nu hade blivit något. Men då jag var chaufför åt några som intog för mkt alkohol så vägrade jag ens åka iväg till samlingsplatsen.
Känns bara onödigt att dra dit folk som inte kan hålla sig i skinnet ibland.
Till överst på sidan Gå ner
tyskenracing
Skogenracing Small



Antal inlägg : 2
Age : 34
Namn : Niclas Nordlund
Från : Uppsala
Kör : volvo V70R
Registration date : 10-05-10

Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle   Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Icon_minitimemån 10 maj 2010, 14:59

det va kul med så många bilar tycker jag och synd för racet hade velat sätt lite, men kan saga att jag och några polare stog kvar vid willys efter att alla åkte därifrån och att bes bussen och en mindre polisbuss stog kvar i ca30-40min innan vi åkte då åkte dom därifrån så dom trodde nog att det skulle bli ngt där igen men men...

men kom på en sak varför inte köra racen närmare tierp på gammla e4an?? finns ju gott om plats att köra där och nästan inga bilar som åker där heller

MVH Tysken
Till överst på sidan Gå ner
Lindskog
Skogenracing Sponsor
Lindskog


Antal inlägg : 953
Age : 39
Namn : Lindskog
Från : Gävletrakten
Kör : Bmw E60, Skidoo 800R
Registration date : 07-04-17

Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle   Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Icon_minitimemån 10 maj 2010, 15:15

ang sträckor tycker jag att Gysingerakan är kanon, kan samlas utan problem vid gamla bojepps (sjärsjö vägkrog) i hedesunda! bred väggren som publik kan parkera på!

Trevlig kväll annars! grymt mycket bilar ute!
Till överst på sidan Gå ner
CarCass
Skogenracing Supreme
CarCass


Antal inlägg : 593
Age : 36
Namn : Jim
Från : Mehedeby
Kör : Mitsubishi
Registration date : 08-09-22

Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle   Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Icon_minitimemån 10 maj 2010, 17:12

Lotta stegen tidigare. Nu var det väl lite speciellt när det fattades bilar men.. Tycker BRC gjorde det bra att det första man gör på samlingsplatsen är att dra ett startnummer. Inbillar mig att det blir mer ordning när det momentet är borta från förarmötet.

Sen tänkte jag på är att ni på förarmötet borde ropa upp hela stegen så att förarna vet vilka bilar som är bakom/framför. Vet inte hur andra gör men jag tycker det underlättar när det är dags att åka ut på rakan. I princip bara att haka på bilen med ett tidigare startnummer.

Gick lite fort när stegen delades upp, rabblades upp några bilar. Sen skulle jag följa efter en sierra (som pep iväg direkt?) Lyckades iallafall tappa bort den innan jag ens vevat igång bilen. Borde kanske ha samlat ihop den gruppen förare och sagt att "Där ska vi köra, jag i sierran tar täten för den som inte hittar" typ

Lite smågrejer jag tänkte på..



Låter kanske gnällig men jag ser fram emot nästa race! Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Beerchug


Tummen upp till banzai Smile
Till överst på sidan Gå ner
Crille
Skogencrew
Crille


Antal inlägg : 2897
Age : 40
Namn : Crille
Från : Gävle
Kör : Skidoo
Registration date : 06-10-12

Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle   Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Icon_minitimemån 10 maj 2010, 18:19

Lindskog skrev:
ang sträckor tycker jag att Gysingerakan är kanon, kan samlas utan problem vid gamla bojepps (sjärsjö vägkrog) i hedesunda! bred väggren som publik kan parkera på!


Vist den är bred och fin men det går riktigt mkt tung trafik där och jag som brukar vara med och köra skulle inte vilja ha den som ett alternativ
Till överst på sidan Gå ner
tyskenracing
Skogenracing Small



Antal inlägg : 2
Age : 34
Namn : Niclas Nordlund
Från : Uppsala
Kör : volvo V70R
Registration date : 10-05-10

Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle   Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Icon_minitimemån 10 maj 2010, 18:24

men runt tierp då? finns många fina rakor där
går även att parkera för publik
Till överst på sidan Gå ner
Crille
Skogencrew
Crille


Antal inlägg : 2897
Age : 40
Namn : Crille
Från : Gävle
Kör : Skidoo
Registration date : 06-10-12

Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle   Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Icon_minitimemån 10 maj 2010, 18:37

Gsr och Brc har nog koll på dom flesta rakorna som går att köra på Smile
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle   Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Icon_minitimemån 10 maj 2010, 21:28

Jo men varför välja samlingsplats mitt i gävle när det finns tusen bättre sträckor än travrakan som första alternativ. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Lindskog
Skogenracing Sponsor
Lindskog


Antal inlägg : 953
Age : 39
Namn : Lindskog
Från : Gävletrakten
Kör : Bmw E60, Skidoo 800R
Registration date : 07-04-17

Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle   Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Icon_minitimemån 10 maj 2010, 22:27

Crille skrev:
Lindskog skrev:
ang sträckor tycker jag att Gysingerakan är kanon, kan samlas utan problem vid gamla bojepps (sjärsjö vägkrog) i hedesunda! bred väggren som publik kan parkera på!


Visst den är bred och fin men det går riktigt mkt tung trafik där och jag som brukar vara med och köra skulle inte vilja ha den som ett alternativ

Ja tyvärr mycket tung trafik, för 8 - 10år sen när jag var där på några race så kördes birka cup stil, vägen stängdes av med bilar tvärs över med varningsblinkers.. oftast hann inte blå/vit komma innan stegen var klar och alla bilar stog på samlingsplatsen igen!

ifs så hade nog redan det gjorts av någon av dom lokala race anordnarna nu med om dom tyckte det var ett alternativ!

får hoppas på bättre lycka nästa gång helt enkelt Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Graanan
Skogenracing Small
Graanan


Antal inlägg : 21
Age : 42
Namn : Tobias
Från : Sandviken
Kör : Audi S2
Registration date : 10-05-03

Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle   Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Icon_minitimemån 10 maj 2010, 23:21

Jag lär ju hålla med många som skriver här.. För mycket fylla folk som är uppkäftiga står ivägen när man ska försöka parkera för att gå ner till race stäcka, och vissa som tar bilen ner dit fast dom inte ska vara med och köra??

Man få hoppas att d går mycket bättre nästa gång, mindere snutar och fulla 14isar Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Matte
Skogenracing Large



Antal inlägg : 150
Age : 39
Namn : Matte
Från : Sandviken
Kör : VW
Registration date : 08-10-20

Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle   Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Icon_minitimetis 11 maj 2010, 23:06

Crille skrev:
Lindskog skrev:
ang sträckor tycker jag att Gysingerakan är kanon, kan samlas utan problem vid gamla bojepps (sjärsjö vägkrog) i hedesunda! bred väggren som publik kan parkera på!


Vist den är bred och fin men det går riktigt mkt tung trafik där och jag som brukar vara med och köra skulle inte vilja ha den som ett alternativ

Går väl rätt mycket tung trafik ute i långshyttan också, och där får dom det att fungera.
Till överst på sidan Gå ner
http://hellebjork.se/
Jimmy_JDM
Skogenracing Large
Jimmy_JDM


Antal inlägg : 112
Age : 44
Namn : Jimmy Eriksson
Från : Gävles Ghetto topp
Kör : En riktigt sliten Honda Civic
Registration date : 08-02-29

Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle   Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Icon_minitimetis 25 maj 2010, 17:39

statoil hagaström å bort mot valbo, kan dom köra hela gävle open för hojj där kan man dra av nåra bil race åxå,

kanske dags å börja som dom stora pojkarna i sthlm å köra på flera ställen sammtidigt som dom gör på Valhalla,

är ju bara å inse att det har blivit svårare å genomföra ett helt race i den här stan, så dela upp racen så kommer det funka plus att alla dryga fulla snorungar inte har en aning vart dom ska ta vägen
Till överst på sidan Gå ner
http://www.jjizzle.com
Mäki
Skogenracing Elite
Mäki


Antal inlägg : 1100
Age : 33
Namn : Marcus
Från : Sandviken
Kör : Impreza
Registration date : 08-05-25

Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle   Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Icon_minitimetis 25 maj 2010, 20:07

Fast det funkade ju bra helgen efter detta ändå Wink
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle   Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Icon_minitimetis 25 maj 2010, 20:33

De berodde på att det helt enkelt var alldeles för mycket poliser och snurra på cruisingen, dom visste om att de skulle bli nått nattligt.
Till överst på sidan Gå ner
XeroZ
Skogenracing Supreme
XeroZ


Antal inlägg : 787
Age : 38
Namn : Jeppe den lilla gosiga taliban hamstern
Från : GSR
Kör : Bil
Registration date : 08-08-31

Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle   Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Icon_minitimetis 25 maj 2010, 22:09

Nja det med dra av på E4an alt Rix80 är inte direkt något jag drömmer om. Många har kommit med det förslaget och sagt, "så gör dom i sthlm" mm det gör dom................... På upplysta vägar där det inte går 120kmh.

Flera ställen körde vi som sagt på just denna gång men även då va polisen på hugget och hängde efter som iglar.

Helgen efter när hela Gävle inte visste om körningen flöt allt på kanon bra Smile



///J GSR
Till överst på sidan Gå ner
http://dif.se/
XeroZ
Skogenracing Supreme
XeroZ


Antal inlägg : 787
Age : 38
Namn : Jeppe den lilla gosiga taliban hamstern
Från : GSR
Kör : Bil
Registration date : 08-08-31

Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle   Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Icon_minitimetis 25 maj 2010, 22:13

Jimmy_JDM skrev:
statoil hagaström å bort mot valbo, kan dom köra hela gävle open för hojj där kan man dra av nåra bil race åxå,

kanske dags å börja som dom stora pojkarna i sthlm å köra på flera ställen sammtidigt som dom gör på Valhalla,

är ju bara å inse att det har blivit svårare å genomföra ett helt race i den här stan, så dela upp racen så kommer det funka plus att alla dryga fulla snorungar inte har en aning vart dom ska ta vägen


Det skulle vara ett alternativ att köra så men finns inte tillräckligt med rakor i detta område. Dom skickar ju ut förarna så får dom ca 1h på sig att göra upp om vem som vinner, har ingen ringt in till crew:t och förklarat vinnar så blir båda diskade. Som jag nämnde så är det knappert med rakor här och tror inte så många av dom som kör vanliga racen är så sugen på att sticka iväg två o två och sitta och åka runt halva natten runt hela Gävle alt norduppland. Tror dom flesta förarna uppskattar att köra så mkt som möjligt på samma ställe.

Vet iaf att "Dom stora pojkarna" uppskattar mycket mer att köra på samma ställe så länge det går, än att sitta och behöva flänga runt i en olaglig bil en helnatt Smile



///J GSR

///J GSR
Till överst på sidan Gå ner
http://dif.se/
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle   Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Icon_minitimeons 26 maj 2010, 00:32

XeroZ skrev:
Jimmy_JDM skrev:
statoil hagaström å bort mot valbo, kan dom köra hela gävle open för hojj där kan man dra av nåra bil race åxå,

kanske dags å börja som dom stora pojkarna i sthlm å köra på flera ställen sammtidigt som dom gör på Valhalla,

är ju bara å inse att det har blivit svårare å genomföra ett helt race i den här stan, så dela upp racen så kommer det funka plus att alla dryga fulla snorungar inte har en aning vart dom ska ta vägen


Det skulle vara ett alternativ att köra så men finns inte tillräckligt med rakor i detta område. Dom skickar ju ut förarna så får dom ca 1h på sig att göra upp om vem som vinner, har ingen ringt in till crew:t och förklarat vinnar så blir båda diskade. Som jag nämnde så är det knappert med rakor här och tror inte så många av dom som kör vanliga racen är så sugen på att sticka iväg två o två och sitta och åka runt halva natten runt hela Gävle alt norduppland. Tror dom flesta förarna uppskattar att köra så mkt som möjligt på samma ställe.

Vet iaf att "Dom stora pojkarna" uppskattar mycket mer att köra på samma ställe så länge det går, än att sitta och behöva flänga runt i en olaglig bil en helnatt Smile



///J GSR

///J GSR

Håller med till fullo. Underlättar även för den publikskala som vet vad som gäller, som jag inte har något emot. Notera, vet vad som gäller
Till överst på sidan Gå ner
CarCass
Skogenracing Supreme
CarCass


Antal inlägg : 593
Age : 36
Namn : Jim
Från : Mehedeby
Kör : Mitsubishi
Registration date : 08-09-22

Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle   Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Icon_minitimeons 26 maj 2010, 12:04

Allt på samma ställe är bäst, alla gånger. Ingen anledning till panik bara för att nåt race då och då "drabbas" av farbror blå.

Var knappast bara tur att GSR slapp undan problem förra racet.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle   Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle - Sida 2 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Eftersnack: Utställning, db-cup, cruising, Eriksson bilteam och Race 8/5 Gävle
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2
 Liknande ämnen
-
» Eftersnack Vår cruising
» Inför Spontanträff Eriksson bilteam 05/06-10
» Inför: Spontanträff ikväll 17/7 Eriksson Bilteam
» Spontan träff på Eriksson Bilteam med kort varsel 23/7
» Inför: Spontanträff idag lördag 24/07 Eriksson Bilteam.

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Evenemang-
Hoppa till: