Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Hur många km går en sierra?

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Hur många km går en sierra? Empty
InläggRubrik: Hur många km går en sierra?   Hur många km går en sierra? Icon_minitimetor 22 mar 2007, 21:04

Hej, Jag undrar hur många km en ford sierra kan gå, skall nämligen köpa en snart och funderar över hur mycket den får vara med kört så man inte hamnar på något där en massa saker börjar gå sönder hela tiden? De jag har sett på har varit körda 230000km och 280000km nog kan jag själv räkna ut vilken som är bättre efter siffror då bara förstås, men tänkte på hur pass stor skillnad det är och sådär? Båda har Dohc motorn. Låter som värsta tummen mitt i handen typen nu men man måste fråga fören man lär sig Smile
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Hur många km går en sierra? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många km går en sierra?   Hur många km går en sierra? Icon_minitimetor 22 mar 2007, 21:35

Är bilen bara servad och känns tight vid provkörning har det inte så stor betydelse hur långt dom gått.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Hur många km går en sierra? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många km går en sierra?   Hur många km går en sierra? Icon_minitimefre 23 mar 2007, 07:11

Okejj! Smile tack för svaret! Den luktade lite bränd olja när vi provkörde den, det såg också ut som att den läkte vid ventilkåpan i alla fall var del olja ner i skruvhålen på den, kan det bara vara det eller kan det också komma olja på andra ställen? skitsvårt att svara för er som inte ens sätt bilen och allt detdär men....
Till överst på sidan Gå ner
JBlom
Skogencrew
JBlom


Antal inlägg : 6140
Age : 43
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

Hur många km går en sierra? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många km går en sierra?   Hur många km går en sierra? Icon_minitimefre 23 mar 2007, 08:34

Förmodligen ventilkåpspackningen som läcker då... Inte så avancerad att byta.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.luftschutzracing.com
Combatbenke
Skogencrew
Combatbenke


Antal inlägg : 1684
Age : 38
Namn : Benke
Från : Gävle
Kör : För lite
Registration date : 06-10-13

Hur många km går en sierra? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många km går en sierra?   Hur många km går en sierra? Icon_minitimefre 23 mar 2007, 10:11

å inte direkt ovanligt på en sierra heller Razz
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Hur många km går en sierra? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många km går en sierra?   Hur många km går en sierra? Icon_minitimefre 23 mar 2007, 11:25

Jo jag funderade att det var den!heh näe inte så värst svårt Very Happy pzykko okejj! Måste åka och kolla den andra bilen någon dag också får man se då vilken som det blir Smile Jo det finns en liten grejj på insugsröret mellan luftburken och insuget! Vet någon vad jag menar den ser ut som ett kort litet rör ungefär, dendär krånglade lite så att motorn gick ojämt ibland, tänkte höra vad det var och vad den har för funktion! Smile Sedan en sak helt off topic, hur ändrar man infon om sig själv ålder och allt detdär? Så att andra kan se det, som ni har...
Till överst på sidan Gå ner
_-gniraz-_
Skogenracing Elite
_-gniraz-_


Antal inlägg : 2200
Age : 38
Namn : Fredrik.Z
Från : Fröslunda
Kör : ""No Control" Sierran
Registration date : 06-10-31

Hur många km går en sierra? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många km går en sierra?   Hur många km går en sierra? Icon_minitimefre 23 mar 2007, 12:29

det var väl en doch då sitter tomgångsmotorn mellan insuget och filtert. vanligt att dom krånglar sägs det...
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Hur många km går en sierra? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många km går en sierra?   Hur många km går en sierra? Icon_minitimefre 23 mar 2007, 12:31

Haggen skrev:
Jo jag funderade att det var den!heh näe inte så värst svårt Very Happy pzykko okejj! Måste åka och kolla den andra bilen någon dag också får man se då vilken som det blir Smile Jo det finns en liten grejj på insugsröret mellan luftburken och insuget! Vet någon vad jag menar den ser ut som ett kort litet rör ungefär, dendär krånglade lite så att motorn gick ojämt ibland, tänkte höra vad det var och vad den har för funktion! Smile Sedan en sak helt off topic, hur ändrar man infon om sig själv ålder och allt detdär? Så att andra kan se det, som ni har...

Troligtvis tomgångsmotorn du tänker på, strular den blir det orolig gång. Den ska hålla en stabil tomgång typ

under skogenracing forum längst upp på sidan har du Profil
Tryck där sen har du fem flikar du kan fylla i info i.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Hur många km går en sierra? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många km går en sierra?   Hur många km går en sierra? Icon_minitimefre 23 mar 2007, 15:01

Okejj! jo det är nog den då, för den kunde gå ojämt på tomgång ibland så...


Mikael, jo jag hittade det idag fyllde i och allt detdär men jag kunde inte skicka det, stod att jag inte hade tillåtelse att ändra något sådant, utan någon i crew måste göra det :/
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Hur många km går en sierra? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur många km går en sierra?   Hur många km går en sierra? Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Hur många km går en sierra?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Hur många nm?
» handbromsproblem sierra
» Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips!
» sierra 2,9 -90 varvräknarproblem
» Framvagnsproblem Sierra

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: