| Komma åt tank armatur på sierra, ta upp hål ? | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Komma åt tank armatur på sierra, ta upp hål ? mån 29 mar 2010, 21:26 | |
| Skulle behöva komma åt armaturen men vill helst slippa ta ner tanken så tänkte ta upp ett hål inifrån men nu är frågan var man ska borra ? Tycker mig ha sett bilder här av någon som gjort de ? | |
|
| |
Dezeo Skogenracing Large
Antal inlägg : 178 Age : 35 Namn : Oskar H Från : Oskarshamn Kör : Nissan 200sx s13 / Ford Sierra Pinto / Ford Sierra DOHC / Ford Sierra V6 Turbo Registration date : 08-11-20
| Rubrik: Sv: Komma åt tank armatur på sierra, ta upp hål ? mån 29 mar 2010, 23:03 | |
| Känns som att det blir svårt att träffa rätt, behövs ju ett ganska stor hål också. Sen finns det ju risk att man kör av slangar :S Jag tog ner tanken, inte så mycket jobb om det inte e allt för rostigt. Men nu ska jag göra ett hål så man kommer åt nästa gång /Oskar | |
|
| |
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Komma åt tank armatur på sierra, ta upp hål ? mån 29 mar 2010, 23:44 | |
| Jo som du säger säkert stor risk att träffa nått annat med... Iden med att ta upp ett hål när tanken är nere är ju inte så dum ifall man behöver dit igen.
Nå får väl vänta tills de blir varmare ute och ta ner tanken, lite störande att inte veta hur mycket bränsle de finns kvar och har lokaliserat felet till givaren heller anslutningarna vid tanken. | |
|
| |
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: Komma åt tank armatur på sierra, ta upp hål ? tis 30 mar 2010, 00:22 | |
| Jag kollade så gott jag kunde vart armaturen va borra ett 10mm hål så man såg var man är någonstans sen är de bara till att klippa upp med plåtsaxen tills man har ett lagom stort hål ta något runt och rita av och finklipp runt och fint sen fixar du till något slags servic lock bara... | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Komma åt tank armatur på sierra, ta upp hål ? ons 31 mar 2010, 21:23 | |
| Men ingen som har en bild på var hålet ska va ? Måste ju annars plocka ner tanken ändå för att se var hålet ska bli. | |
|
| |
jonasahman Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 457 Age : 40 Namn : jonas Från : Valbo Kör : V70 Registration date : 07-06-19
| Rubrik: Sv: Komma åt tank armatur på sierra, ta upp hål ? tor 01 apr 2010, 00:07 | |
| dra ner innerskärmen på höger bakhjul så syns påfyllningsröret så vet du något sånär vart du ska borra om du kikar bilder på hur tanken ser ut. använd borrstopp när du borrar så överlever kablar och rör. gör två små hål innefrån bagagerummet, ett för att lysa med lampa i och ett att titta i så ser du om du hamnade bra till. sen är det bara att göra hålet där det passar bra. blev aldrig några bilder på mitt hål tyvär | |
|
| |
xepez Skogenracing Large
Antal inlägg : 295 Age : 34 Namn : Oscar Från : skåne , billesholm Kör : Sierra Turbo 2,9 Registration date : 07-12-14
| Rubrik: Sv: Komma åt tank armatur på sierra, ta upp hål ? tor 01 apr 2010, 16:39 | |
| ja tog bara vinkel slipen på min bil. gick alldeles utmärkt men fick med mig kablarna till tank amaturen men de va bara att sockerbita ihop dom. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Komma åt tank armatur på sierra, ta upp hål ? tor 01 apr 2010, 18:29 | |
| Okej får göra ett försök i helgen, hittade lite bilder i _-gniraz-_ ena projektråd ungefär var hålet ska vara. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Komma åt tank armatur på sierra, ta upp hål ? lör 03 apr 2010, 20:59 | |
| Hål fixat blev aningen stort men bättre de. Men nu till nästa problem då. Hittade felet varför tankmätaren inte visade nått, alla kablarna hängde lösa precis vid anslutningen till armaturen men vet ju inte var dom ska va nu. Finns en blå, en brun med grönt på och en brun med rött på och sen en brun till men den satt i skild anslutning brevid och de är väl jorden. Så någon som vet hur dom ska va i den 3-poliga anslutningen vid armaturen ?
Sen om nån vet var kabeln för handbroms lampan kommer från ? Nån verkar ha klippt av den trodde den skulle gå på förarsidan i härvan som går bakåt i bilen men var inget där. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Komma åt tank armatur på sierra, ta upp hål ? mån 05 apr 2010, 18:19 | |
| Ingen som vet hur kablarna till armaturen ska sitta i kontakten ? Finns 3 siffror på kontakten så om någon har en härva liggandes som dom kan kolla på vore de snällt Finns förstås inte med i haynes för just armaturen... | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Komma åt tank armatur på sierra, ta upp hål ? | |
| |
|
| |
| Komma åt tank armatur på sierra, ta upp hål ? | |
|