Antal inlägg : 152 Age : 36 Namn : Johannes Från : Gävle Kör : 90 på 50 väg Registration date : 09-10-02
Rubrik: F: Lite lek på sjön idag lör 27 mar 2010, 21:10
Jag och några kompisar var ute på sjön idag med vinterbilarna och jag bestämde mig för att filma det med digitalkamera Detta är mitt första "försök" att göra en filmsnutt
Höna Skogenracing Large
Antal inlägg : 152 Age : 36 Namn : Johannes Från : Gävle Kör : 90 på 50 väg Registration date : 09-10-02
Rubrik: Sv: F: Lite lek på sjön idag sön 28 mar 2010, 03:06
Funkar filmen ens? Har hört av några att den inte funkar..
Är även öppen för all kritik om vad folk tycker om den, jag personligen tycker inte att den är 100%ig så jag vill gärna veta vad ni tycker kan förbättras i själva "filmtekniken" att kvalitén sviker vet jag redan
Edit: Och även olika tips om redigeringsprogram är av intresse.
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
Rubrik: Sv: F: Lite lek på sjön idag sön 28 mar 2010, 09:39
Jorå den funkade. Problemet med sånna här filmer är att dom blir extremt långtråkiga. För det första måste kameramannen våga kliva ur bilen, sen måste han även våga sig i närheten och även byta ställen konstant för att få med så många olika vinklar som möljigt. Vidare ska ni sträva efter att klippa filmen så kort så tittaren ska önska att att det inte var slut
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
Rubrik: Sv: F: Lite lek på sjön idag sön 28 mar 2010, 11:40
adobe premiere, Windows movie maker, pinnacle och även sony har nå red. program..
Ja filma på fler sätt/vinklar o ha mycket material o gör en ganska kort film men bra film istället för lite längre o massa lika grejor men sen är väl inte en is på en sjö så upphetsande heller så vårt o göra nå av de där.. Träning ger färdighet
Höna Skogenracing Large
Rubrik: Sv: F: Lite lek på sjön idag sön 28 mar 2010, 12:11
Okej Tack för era svar ska tänka på att försöka få med fler vinkar och korta ner filmerna Ska även kika över redigeringsprogrammen där
Wike Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 664 Age : 33 Namn : Wike Från : Gävle Kör : Kanske inte som alla andra? Registration date : 08-07-02
Rubrik: Sv: F: Lite lek på sjön idag sön 28 mar 2010, 22:37
Sen finns ju Vegas också.. Vet inte om det är Sony som gjort det, men jag tror det.. Det är väl ett av dom bästa redigeringsprogrammen vad jag har hört.. Har hållt på lite med det själv, och det är ganska svårt innan man lär sig..
Schimpy Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 585 Age : 35 Namn : Johan Från : Norrköping Kör : Bmw 320 Registration date : 07-12-09
Rubrik: Sv: F: Lite lek på sjön idag mån 29 mar 2010, 07:22
Jag kör med Sony Vegas 9, Att klippa ihop en film är rätt simpelt men ska man börja lalla med effekter så går det åt lite tid och intresse, Men hur som helst man kan få riktigt bra resultat
Wike Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 664 Age : 33 Namn : Wike Från : Gävle Kör : Kanske inte som alla andra? Registration date : 08-07-02
Rubrik: Sv: F: Lite lek på sjön idag mån 29 mar 2010, 09:52
Då hade jag rätt att det var Sony som hade gjort det.. Joo, men det var ju det jag tänkte på, när man ska fixa med effekter.. Har för mig att någon har sagt att det är Sony Vegas som används av filmbolag, för att klippa och klistra, så att säga.. Men är inte säker för fem öre