Skogenracing.com
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

HemHem  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

grevtech - Evo 3

Gå ner 
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3
FörfattareMeddelande
GrevTech
Skogenracing Large
GrevTech

Antal inlägg : 114
Namn : greven
Från : Berg
Kör : lastbilar av olika storlekar
Registration date : 07-09-23

grevtech - Evo 3 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: grevtech - Evo 3   grevtech - Evo 3 - Sida 3 Icon_minitimemån 04 okt 2010, 17:39

khracing skrev:
trevligt bilval du har.

lite tips om du vill ha dem:

jag har tagit bort servostyrningen helt, funkar utmärkt utan, inge trög alls i styrningen.

Bakaxeln håller inte i längden för vassa RWD-starter, en ny/beggad axel kostar 4-5000kr på bildelsbasen... starta lugnt :-)

Lancer GTi har 3,6rattvarv, Lancer GLXi har 4,2 - det märks mkt skillnad när man kör.

MVH Kristian

http://www.garaget.org/video/nsstsf811xc9

bakaxeln ska väl inte vara några större problem så länge jag inte fixar nå slicks, men kan ju vara ide att ta det lungt men hur kul är det?
med styrväxeln från glxin jag satt dit så vart de iallafall nästan en varv mindre i utväxling mot orginal så.
Till överst på sidan Gå ner
ivah
Skogenracing Medium
ivah

Antal inlägg : 85
Namn : M Larsson
Från : Valbo
Kör : Bmw E30 335 Turbo
Registration date : 09-09-19

grevtech - Evo 3 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: grevtech - Evo 3   grevtech - Evo 3 - Sida 3 Icon_minitimetis 05 okt 2010, 23:49

GrevTech skrev:
khracing skrev:
trevligt bilval du har.

lite tips om du vill ha dem:

jag har tagit bort servostyrningen helt, funkar utmärkt utan, inge trög alls i styrningen.

Bakaxeln håller inte i längden för vassa RWD-starter, en ny/beggad axel kostar 4-5000kr på bildelsbasen... starta lugnt :-)

Lancer GTi har 3,6rattvarv, Lancer GLXi har 4,2 - det märks mkt skillnad när man kör.

MVH Kristian

http://www.garaget.org/video/nsstsf811xc9

bakaxeln ska väl inte vara några större problem så länge jag inte fixar nå slicks, men kan ju vara ide att ta det lungt men hur kul är det?
med styrväxeln från glxin jag satt dit så vart de iallafall nästan en varv mindre i utväxling mot orginal så.

Min bakaxel höll då för VÄLDIGT många hårda starter som rwd, utan något alls gjort åt saken än bytt till fräsch olja. Iof endast steg 1. Men den effekten duger gott att sladda omkring med i början med tanke utväxlingen. Sjukt rolig bil som rwd iaf, hyggligt lättkörd på tvären out of the box tycker jag iaf.

Skönt projekt iaf, lycka till och hoppas man får se den på tvären nånstans! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner

grevtech - Evo 3
Till överst på sidan 
Sida 3 av 3Gå till sida : Föregående  1, 2, 3

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: