| danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic | |
|
+7Pearly Mikael mAnGGe Jättemackan Almgren Öbbe danne_duster 11 posters |
Författare | Meddelande |
---|
danne_duster Skogenracing Small
Antal inlägg : 13 Age : 47 Namn : daniel eriksson Från : gävle Kör : volvo Registration date : 10-02-01
| Rubrik: danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic lör 06 mar 2010, 11:52 | |
| Jaha,ja... Då var det dags för mig att börja min resa.. En resa som igentligen började för väldigt längesen. 2000 inköptes bilen från min bror. En riktigt trevlig bil,150hk och 1090kg. Ett hjul i varje hörn,sänkt, 16" fälgar, trim chip, tom katalysator.. Varva utan problem 9000rpm. En lagom stereo och hembyggt kjol paket. Skaplig skillnad mot mina gammla volvo 240 jag ägde före.. [img]
Senast ändrad av danne_duster den lör 06 mar 2010, 14:01, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic lör 06 mar 2010, 13:21 | |
| Ja bilder o en blivande setup är väl o föredra i en projekt tråd.. | |
|
| |
Antal inlägg : 13 Age : 47 Namn : daniel eriksson Från : gävle Kör : volvo Registration date : 10-02-01
| Rubrik: Sv: danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic lör 06 mar 2010, 13:50 | |
| Bilen rulla inte så länge förrns jag började sätta lite egen prägel på bilen. Stereon uppgraderades, 17" fälgar inhandlades. Tankar på överladdning hade bror redan när han ägde den, och dom följde lixom med på köpet. hehe Saker började inhandlas. Turbogrenrör, piggyback sprut, spridare, turbo, några olika intercoolers. Planen var orörd botten del, lågt laddtryck,orginal drivlina. Här är det nog många projekt stannar av.. Tiden går,intressen förändras, nya bilar lockar, andra projekt. Men mina grejjer blev kvar,liggandes i garaget. Jag började fundera. Om nu allt hammnar på plats, saker lirar, man har lite kul. Hur länge håller bitarna? hmm förmodligen inte länge.. Planen ändrades. Motorn åkte ur,revs ner totalt.. Me tanke på ålder och antal mil skulle det iallafall renoveras. Sen blev den stående väääääääldigt länge. Av en händelse råkade en skaplig slant hammna på kontot. Där kunde dom ju inte bara sitta!!!! nope.. Nu spåra hela skiten ur, eller så hammna jag på rätt spår, beror ju på hur man ser på det.. hehehe Fick kontakt me en kille i dalarna me en herrejösses honda, 587 bänkade hästar eller något sånt.. han hade egen firma å tog hem delar från staterna. Det blev en liten beställning | |
|
| |
| Rubrik: Sv: danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic lör 06 mar 2010, 15:11 | |
| Beställningen blev:
Wiseco smidda kolvar 9.0 kompression Golden Eagle smidda stakar Acl lager Crower turbo kammar Supertech rostfria ventiler med dubbla fjädrar och titan reteiners Golden Eagle blockguard Golden Eagle topplocks bultar Clutch masters steg 3 koppling Qaif diff
Prylarna som redan fanns:
Beggad org impreza turbo 480 cc spridare bosch Smt6 piggyback sprut Blitz dump Turbogrenrör från Street car Black panel mätare, boost, olje temp, olje tryck. | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic lör 06 mar 2010, 15:16 | |
| Byt turbo | |
|
| |
| Rubrik: Sv: danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic lör 06 mar 2010, 15:22 | |
| Jo det är mycket från dom tidigare inköpen som så här i efterhand inte va så smart.. Man lär sig allt eftersom har jag hört. | |
|
| |
Jättemackan Skogencrew
Antal inlägg : 1564 Age : 47 Namn : Marcus Från : Karlholmsbruk Kör : 1 Bil + 1 Fård.. Registration date : 09-05-10
| Rubrik: Sv: danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic lör 06 mar 2010, 16:18 | |
| Gött att se går att få bra fart på dom där!! | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic lör 06 mar 2010, 16:34 | |
| Men de andra ser ju lite mer rejält ut så det borde funka bra. Beroende på vadrt du ska lägga dig. | |
|
| |
mAnGGe Skogenracing Large
Antal inlägg : 142 Age : 40 Namn : Mange Från : Södra sidan Kör : Pråm 2.3E Registration date : 09-06-18
| Rubrik: Sv: danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic lör 06 mar 2010, 17:38 | |
| Helt rätt att det äntligen kom upp en tråd. får vi se till att det inte blir några stopp på detta projekt igen nu när du fått tummen ur. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic lör 06 mar 2010, 18:19 | |
| Kul projekt! Turbon blir nog lite för liten kanske men är å andra sidan en bra början | |
|
| |
Pearly Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 604 Age : 36 Namn : Pär Från : Sandviken Kör : Vw Passat, Opel Ascona B, AC XF800 Registration date : 09-02-14
| Rubrik: Sv: danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic lör 06 mar 2010, 18:46 | |
| Roligt projekt och en rolig bil Ska bli intressant att följa detta | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic lör 06 mar 2010, 18:53 | |
| riktigt intressant projekt. kommer gå som ett as! | |
|
| |
Crille Skogencrew
Antal inlägg : 2897 Age : 40 Namn : Crille Från : Gävle Kör : Skidoo Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic lör 06 mar 2010, 20:18 | |
| Riktigt roligt projekt blir så gött ljud i dessa motorer. | |
|
| |
Hansson Skogenracing Large
Antal inlägg : 167 Age : 40 Namn : PeterHansson Från : Sandviken Kör : Byter ofta... Registration date : 09-10-20
| Rubrik: Sv: danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic sön 07 mar 2010, 10:16 | |
| Det här kommer o bli bra! Har några kompisar från Pite som har överladdat sina Civic:s för flera år sedan och det går o få en jäkla fart i dom maskinerna. Lycka till:) | |
|
| |
Henka_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1915 Age : 36 Namn : Henke Från : Geffle Kör : SxxB Registration date : 07-02-20
| Rubrik: Sv: danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic sön 07 mar 2010, 12:16 | |
| | |
|
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic sön 07 mar 2010, 14:52 | |
| - Hovnarren skrev:
- Gött att se går att få bra fart på dom där!!
Hoppas att det blir fart på grejjerna.. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic sön 07 mar 2010, 14:58 | |
| - Almgren skrev:
- Men de andra ser ju lite mer rejält ut så det borde funka bra. Beroende på vadrt du ska lägga dig.
Ja, turbon va ett riktigt dåligt byte.. tänkte lite fel där kanske. Men i skrivande stund lutar det åt en annan turbo, men å andra sidan kan man ju prova sig fram. Vart jag ska lägga mig vet jag inte riktigt än. Siktar ganska lågt, dubbla orginal hästarna iaf.. Planen är väl en kul bil att svina med. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic sön 07 mar 2010, 15:02 | |
| - Mikael skrev:
- Kul projekt! Turbon blir nog lite för liten kanske men är å andra sidan en bra början
Tack.. trodde inte min tråd skulle gå hem här, me tanke på märket på bilen.. hehe Jo, vi får se när dagen kommer när turbon ska i.. vad som hammnar där. | |
|
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic sön 07 mar 2010, 15:09 | |
| - Golden Boy skrev:
- riktigt intressant projekt. kommer gå som ett as!
Tack, det är planen.. haha sen om det blir så,kan man ju bara hoppas på. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic sön 07 mar 2010, 15:12 | |
| - Crille skrev:
- Riktigt roligt projekt blir så gött ljud i dessa motorer.
Yes,visst blir det.. Ville inte förlora varvnings möjligheterna, därför jag valde att lägga en slant på toppen.. Det ska plågas!! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic sön 07 mar 2010, 15:14 | |
| - Hansson skrev:
- Det här kommer o bli bra! Har några kompisar från Pite som har överladdat sina Civic:s för flera år sedan och det går o få en jäkla fart i dom maskinerna. Lycka till:)
Tack, jag hoppas att det blir bra.. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic sön 07 mar 2010, 15:16 | |
| - Henka_ skrev:
- en polare i bollnäs hade ju en röd civic med snurra, den gick äckligt bra.
http://www.garaget.org/?car=24052
Dock såld nu. Ok, det låter betryggande,hoppas jag får uppleva det jag me.. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic | |
| |
|
| |
| danne_duster - Honda crx vtec goes v-tic | |
|