| besiktade vintersierran/brukisen i går.. | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: besiktade vintersierran/brukisen i går.. lör 10 mar 2007, 13:12 | |
| en nöjd sierra ägare... [img] [/img] [img] [/img] [img] [/img] [img] [/img] | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: besiktade vintersierran/brukisen i går.. lör 10 mar 2007, 13:55 | |
| fantastikt att fordar går igen så lätt =) | |
|
| |
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: besiktade vintersierran/brukisen i går.. lör 10 mar 2007, 14:11 | |
| - xcOOb skrev:
- fantastikt att fordar går igen så lätt =)
hehe... ja lite tur och rätt gubbe så går det mesta.. och rätt gubbe fick jag. | |
|
| |
Dude Skogenracing Small
Antal inlägg : 45 Age : 92 Namn : tfrhug Från : k Kör : bil Registration date : 07-02-04
| Rubrik: Sv: besiktade vintersierran/brukisen i går.. lör 10 mar 2007, 15:10 | |
| I båda mina sierrors papper står det ungefär att bilar registrerade före 84 behövs inga sidoblinkers... bilarna är 86:or... Tror ni det är lugnt att plocka bort sidoblinkersen och svetsa igen hålen? | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: besiktade vintersierran/brukisen i går.. lör 10 mar 2007, 17:06 | |
| - Dude skrev:
- I båda mina sierrors papper står det ungefär att bilar registrerade före 84 behövs inga sidoblinkers... bilarna är 86:or... Tror ni det är lugnt att plocka bort sidoblinkersen och svetsa igen hålen?
verkar väl som ett onödigt stort jobb för att få bort dom.. lär ju lackas o allt de där.. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: besiktade vintersierran/brukisen i går.. lör 10 mar 2007, 20:17 | |
| - Dude skrev:
- I båda mina sierrors papper står det ungefär att bilar registrerade före 84 behövs inga sidoblinkers... bilarna är 86:or... Tror ni det är lugnt att plocka bort sidoblinkersen och svetsa igen hålen?
ja lät dom är ju så jävla fula.. bra anledning att lacka om bilen sen också.. går den inte igenom sen är det ju bara dra kablar utanpå och sätta fast 2 blinkers med dubelhäftande tejp... vet en som gjorde så på sin import bil och det godkändes med sura miner.... ... Lycka till | |
|
| |
Dude Skogenracing Small
Antal inlägg : 45 Age : 92 Namn : tfrhug Från : k Kör : bil Registration date : 07-02-04
| Rubrik: Sv: besiktade vintersierran/brukisen i går.. lör 10 mar 2007, 20:52 | |
| Det blir nog att plocka bort dem i samband med ommålning, de ska ändå snart ommålas, hemma i garaget självklart, en mattsvart och en blanksvart. Jag ska nog snart slänga upp en projekttråd om jag orkar... | |
|
| |
| Rubrik: Sv: besiktade vintersierran/brukisen i går.. lör 10 mar 2007, 21:30 | |
| - Dude skrev:
- Det blir nog att plocka bort dem i samband med ommålning, de ska ändå snart ommålas, hemma i garaget självklart, en mattsvart och en blanksvart. Jag ska nog snart slänga upp en projekttråd om jag orkar...
ja gör det... finns ju lite tips/förslag att hämta om dom bilarna här också.. används båda bilarna dagligen...MVh | |
|
| |
Dude Skogenracing Small
| Rubrik: Sv: besiktade vintersierran/brukisen i går.. lör 10 mar 2007, 22:27 | |
| - _-gniraz-_ skrev:
- ja gör det... finns ju lite tips/förslag att hämta om dom bilarna här också.. används båda bilarna dagligen...MVh
Jag får inte körkort före juni men en av dem har använts nästan dagligen de senaste två månaderna som isbil, den ska jag nog försöka turbokonventera och bygga rödljusracer av, volvokillarna börjar bli lite väl stöddiga här Den andra ska nog användas som bruksbil och trimmas lite lätt, funderar på 1,6 topp, 4-2-1 och någon billig trimmförgasare | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: besiktade vintersierran/brukisen i går.. sön 11 mar 2007, 19:23 | |
| Av nån anledning brukar volvopojkarna hålla sig undan när man dundrar fram i en turbosierra. Dom flesta har lärt sig den hårda vägen att dom blir hopplöst efter | |
|
| |
| Rubrik: Sv: besiktade vintersierran/brukisen i går.. sön 11 mar 2007, 19:28 | |
| | |
|
| |
Dude Skogenracing Small
| Rubrik: Sv: besiktade vintersierran/brukisen i går.. sön 11 mar 2007, 20:31 | |
| - Mikael skrev:
- Av nån anledning brukar volvopojkarna hålla sig undan när man dundrar fram i en turbosierra. Dom flesta har lärt sig den hårda vägen att dom blir hopplöst efter
Det låter bra det, hoppas att maskinen inte är helt totalt slut efter all isracing bara. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: besiktade vintersierran/brukisen i går.. | |
| |
|
| |
| besiktade vintersierran/brukisen i går.. | |
|