tjabba
batteri lampan har blinkat och lyst i 2 dar fram till igår... sen dog batteriet.. startade med startkablar, allt gick bra men den dog efter ca 1 minut. som tur med alla fordägare så har man ju inte bara en ford på parkeringen ;P, tänkte att de måste vara nåt fel på generatorn, så jag tog den från den andra dochen jag har för den har funkat utan problem innan haveri på den motorn.. lalala, bytte generator igår (ute för den delen) och köpte nytt batteri idag. började stoppa i batteriet idag och då såg grannen att jag höll på och meka så han kom och fråga vad som hänt.. men JAHA sa han och sa att han hade en grej som man stoppar i cigarett uttaget som ser om generator laddar. kanon sa jag. vi testaste, vred om nyckel... meeeeeeen den visade att generatorn inte laddade + att batterilampan fortfarande lyste..
eftersom batterilampan började blinka för nån dag sen så känns det som att det är nå knas med nån kontakt eller nåt?
om nån har nån aning om vad problemet är så skriv gärna! bilder vore kanon så slipper man leta i blindo..
laddningsrela? säkring till nåt sånt? kanske, kanske, kanske.
mvh /Crille