Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Jyllskar - Volvo 350 GLT

Gå ner 
+13
Andy_B
Lindskog
Hagen
Mantel
Mikael
Toffe
Mange
volvokng
Öbbe
Marlboroman
Dahlqvist
Pearly
Jyllskar
17 posters
Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
Jyllskar
Skogenracing Medium
Jyllskar


Antal inlägg : 61
Age : 35
Namn : Johan Jyllskär
Från : Kungsgården
Kör : Volvo 360 GLT, Jeep Wrangler 4.0 TJ
Registration date : 08-08-01

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimefre 11 dec 2009, 01:49

Jahapp! Hur ska vi börja här då?
Lika bra å presentera sig kanske?
Johan heter jag, från Kungsgården, Jobbar som El/reparatör på Sandvik, bor med Flickvännen och 4 katter, håller till i mitt lilla garage som håller på och få sig lite uppfrächning Smile
ja är det nå ni undrar över så tveka inte att fråga Wink

Jo förrförra året byggdes en Volvo 360 Turbo som gick skapligt men som rosten till slut käkade upp... Crying or Very sad

Så nu har jag fått tag på en 360 GLT -88 med det mesta utrustning man kan hitta, som ska få sig en hel genomgång på det mesta.

Receptet på den är:

Vitmotor (b5254)
Bmw 280 Låda (M5)
1031 Bakaxel med diff av nått slag
Någon form av överladdning (Turbo/kompressor)
Väghållning ska bättras på!
Ev. bur


Så nästa helg ska jag få tillbaka växellådan från en kille i Örebro som ska svetsa om bultcirkeln till att passa Vitmotorn Smile sen ska bakaxeln passas in och en kardan tillverkas Smile
bilder kommer när bygget tar fart men en liten vink kan ni få, ner på backen så blir det nog bra Smile Jyllskar - Volvo 350 GLT DSC01260


Senast ändrad av Jyllskar den fre 11 dec 2009, 02:04, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Pearly
Skogenracing Supreme
Pearly


Antal inlägg : 604
Age : 35
Namn : Pär
Från : Sandviken
Kör : Vw Passat, Opel Ascona B, AC XF800
Registration date : 09-02-14

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimefre 11 dec 2009, 01:58

Hejsan johan Smile
Roligt bygge du ska göra! såg din gamla 360 och den gick rätt bra Smile
Ska följas!
Till överst på sidan Gå ner
Dahlqvist
Skogenracing Small



Antal inlägg : 17
Age : 32
Namn : Robin Dahlqvist
Från : Kungsgården
Kör : vw passat 1,8T
Registration date : 09-12-08

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimefre 11 dec 2009, 13:37

Tjenare Smile du kan man komma och kolla på den där fögasarn som du snackade om tidigare?Smile
Till överst på sidan Gå ner
Marlboroman
Skogenracing Extreme
Marlboroman


Antal inlägg : 319
Age : 41
Namn : Tommy
Från : Sandviken
Kör : V70
Registration date : 07-08-01

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimefre 11 dec 2009, 14:56

Kan nog bli et riktigt roligt projekt Smile

Hur ska du göra med sprut / tändning?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.tommyw.se
Jyllskar
Skogenracing Medium
Jyllskar


Antal inlägg : 61
Age : 35
Namn : Johan Jyllskär
Från : Kungsgården
Kör : Volvo 360 GLT, Jeep Wrangler 4.0 TJ
Registration date : 08-08-01

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimefre 11 dec 2009, 16:10

Marlboroman skrev:
Kan nog bli et riktigt roligt projekt Smile

Hur ska du göra med sprut / tändning?

Ja jag hoppas på det Smile

Jag har ett MS liggandes så antingen blir det det eller så beställer jag ett VEMS för att få separata tändspolar och bredbandslambda Smile
Orginal fläktpaket sitter lite ivägen för fördelaren som sitter orginal. så separata spolar är nog enda lösningen om man inte ska slakta fläktpaketet Rolling Eyes
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimefre 11 dec 2009, 16:15

blir nog kul projekt.. sån motor e aldrig fel men karossen skulle jag valt nån annan Razz
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
Marlboroman
Skogenracing Extreme
Marlboroman


Antal inlägg : 319
Age : 41
Namn : Tommy
Från : Sandviken
Kör : V70
Registration date : 07-08-01

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimefre 11 dec 2009, 17:17

Jyllskar skrev:
Marlboroman skrev:
Kan nog bli et riktigt roligt projekt Smile

Hur ska du göra med sprut / tändning?

Ja jag hoppas på det Smile

Jag har ett MS liggandes så antingen blir det det eller så beställer jag ett VEMS för att få separata tändspolar och bredbandslambda Smile
Orginal fläktpaket sitter lite ivägen för fördelaren som sitter orginal. så separata spolar är nog enda lösningen om man inte ska slakta fläktpaketet Rolling Eyes

Jag ska köra med vems på 850 just för att kunna köra cop och få ett sprut som klarar 5 cyl. Höll på och tittade på MS först, men bara 4 spridarkanaler va ingen höjdare. Det kanske funkar bättre om man har sequencer? Dem få jag vet som försökt så på femmor har gett upp och bytt för att kunna få bättre gång och svar.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.tommyw.se
Jyllskar
Skogenracing Medium
Jyllskar


Antal inlägg : 61
Age : 35
Namn : Johan Jyllskär
Från : Kungsgården
Kör : Volvo 360 GLT, Jeep Wrangler 4.0 TJ
Registration date : 08-08-01

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimefre 11 dec 2009, 19:01

xcOOb skrev:
blir nog kul projekt.. sån motor e aldrig fel men karossen skulle jag valt nån annan Razz

Alltid kul att försöka åka ifrån folk i fula bilar Wink
Till överst på sidan Gå ner
volvokng
Skogenracing Supreme
volvokng


Antal inlägg : 528
Age : 35
Namn : johan dahlqvist
Från : kungsgården
Kör : volvo 945 volvo 360 8v turbo
Registration date : 09-10-19

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimefre 11 dec 2009, 19:27

Jyllskar skrev:
xcOOb skrev:
blir nog kul projekt.. sån motor e aldrig fel men karossen skulle jag valt nån annan Razz

Alltid kul att försöka åka ifrån folk i fula bilar Wink

ja det ska bli kul det här se hur det blir när de blir klart men vintern är lång What a Face men nu finns det i allfall två 360n inom skogen cheers
Till överst på sidan Gå ner
Mange
Skogenracing Sponsor
Mange


Antal inlägg : 544
Age : 49
Namn : Mange
Från : Furuvik
Kör : Fabia rs1
Registration date : 09-02-13

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimefre 11 dec 2009, 20:18

volvokng skrev:
Jyllskar skrev:
xcOOb skrev:
blir nog kul projekt.. sån motor e aldrig fel men karossen skulle jag valt nån annan Razz

Alltid kul att försöka åka ifrån folk i fula bilar Wink

ja det ska bli kul det här se hur det blir när de blir klart men vintern är lång What a Face men nu finns det i allfall två 360n inom skogen cheers
2st 360 johan Laughing Laughing Laughing

Blir nog bra detdära jyllskär,hälsa lasse o swingen från mig,,,
Till överst på sidan Gå ner
Toffe
Vinnare Månadens Projekt
Toffe


Antal inlägg : 1989
Age : 137
Namn : Toffe
Från : Torsåker
Kör : Volvo
Registration date : 06-10-16

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimefre 11 dec 2009, 23:07

jasså de va du som hade lådan som kille i örebor inte gjorde klart som mantel prata om,hoppas de löste sig endå!

Mvh
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimefre 11 dec 2009, 23:42

Marlboroman skrev:
Jyllskar skrev:
Marlboroman skrev:
Kan nog bli et riktigt roligt projekt Smile

Hur ska du göra med sprut / tändning?

Ja jag hoppas på det Smile

Jag har ett MS liggandes så antingen blir det det eller så beställer jag ett VEMS för att få separata tändspolar och bredbandslambda Smile
Orginal fläktpaket sitter lite ivägen för fördelaren som sitter orginal. så separata spolar är nog enda lösningen om man inte ska slakta fläktpaketet Rolling Eyes

Jag ska köra med vems på 850 just för att kunna köra cop och få ett sprut som klarar 5 cyl. Höll på och tittade på MS först, men bara 4 spridarkanaler va ingen höjdare. Det kanske funkar bättre om man har sequencer? Dem få jag vet som försökt så på femmor har gett upp och bytt för att kunna få bättre gång och svar.

MS går faktiskt att utrusta med sex tändsteg, med kamsync så går det att köra cop och femma också, kamsync måste man endå ha på ett VEMS. MS funkar dock kanonbra med femcylindring och fördelare. Roman har mappat en S2 till 750hk med just megasquirt. Är ingen enorm skillnad i körbarhet mellan systemen,
som jag ser det är många fixerade vid VEMS men dom har inte undersökt vad för support vi har i sverige på det systemet. Plus att det går utmärkt att koppla in en Bredbandslambda till MS också, det som behövs är en konverter som omvandlar till volt. Precis lika grejer som autronic och vipec mfl använder sig av.

Nä röstar helt klart för att skicka boxen till mofid och få fyra till tändsteg inlött för att köra med cop.

Ska det absolut köpas nått sprut som låter "fränt" köp ett link eller ett vipec istället


Senast ändrad av Mikael den lör 12 dec 2009, 10:50, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Mantel
Skogenracing Extreme
Mantel


Antal inlägg : 419
Namn : Jonas
Från : Kungsgården
Kör : Lupo, Corsa Kompressor
Registration date : 08-02-24

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimelör 12 dec 2009, 01:05

hehe mikael är lite anti vems =) Smile
Alla tycker vi lite olika och det är ju härligt. Alltid kul att diskutera!

Låt säga att man skickar iväg den för att kunna hantera COP på 5cyl.

MS med launch 3600:-
Modifierat till Cop 5cyl 1500:-
LC-1 BB lambda 2000:-

7100kr

Då tycker jag att kan man lägga till 900kr och få alla funktioner som finns, inkl bredbandslambda.
Vems har kommit med testversioner av Vemstune nu, verkar riktigt bra, har suttit och pillat lite i det!
Vems i Megatune är smårörigt, men det ska bli skönt att uppgradera till Vemstune.

Håller med om att suporten på MS är bättre via forum och så.
Vems wiki är sjukt kass, och forumet är rätt segt. Så det är en sak som jag instämmer med!
Smile
Vill gärna höra mer åsikter, tycker detta är intressant som tusan =)
Till överst på sidan Gå ner
Jyllskar
Skogenracing Medium
Jyllskar


Antal inlägg : 61
Age : 35
Namn : Johan Jyllskär
Från : Kungsgården
Kör : Volvo 360 GLT, Jeep Wrangler 4.0 TJ
Registration date : 08-08-01

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimelör 12 dec 2009, 07:08

Toffe skrev:
jasså de va du som hade lådan som kille i örebor inte gjorde klart som mantel prata om,hoppas de löste sig endå!

Mvh

Jo han hade haft problem med att hitta ett motorblock att bygga jigg till. Men nu ska det väl ha löst sig Smile Väntar med spänning Razz
Till överst på sidan Gå ner
Jyllskar
Skogenracing Medium
Jyllskar


Antal inlägg : 61
Age : 35
Namn : Johan Jyllskär
Från : Kungsgården
Kör : Volvo 360 GLT, Jeep Wrangler 4.0 TJ
Registration date : 08-08-01

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimelör 12 dec 2009, 07:09

volvokng skrev:
Jyllskar skrev:
xcOOb skrev:
blir nog kul projekt.. sån motor e aldrig fel men karossen skulle jag valt nån annan Razz

Alltid kul att försöka åka ifrån folk i fula bilar Wink

ja det ska bli kul det här se hur det blir när de blir klart men vintern är lång What a Face men nu finns det i allfall två 360n inom skogen cheers

har ingen tidsplan som den ska bli färdig inom men du bör väl hinna klart med ditt projekt som inte är så omfattande Wink
Till överst på sidan Gå ner
Jyllskar
Skogenracing Medium
Jyllskar


Antal inlägg : 61
Age : 35
Namn : Johan Jyllskär
Från : Kungsgården
Kör : Volvo 360 GLT, Jeep Wrangler 4.0 TJ
Registration date : 08-08-01

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimelör 12 dec 2009, 07:12

Mantel skrev:
hehe mikael är lite anti vems =) Smile
Alla tycker vi lite olika och det är ju härligt. Alltid kul att diskutera!

Låt säga att man skickar iväg den för att kunna hantera COP på 5cyl.

MS med launch 3600:-
Modifierat till Cop 5cyl 1500:-
LC-1 BB lambda 2000:-

7100kr

Då tycker jag att kan man lägga till 900kr och få alla funktioner som finns, inkl bredbandslambda.
Vems har kommit med testversioner av Vemstune nu, verkar riktigt bra, har suttit och pillat lite i det!
Vems i Megatune är smårörigt, men det ska bli skönt att uppgradera till Vemstune.

Håller med om att suporten på MS är bättre via forum och så.
Vems wiki är sjukt kass, och forumet är rätt segt. Så det är en sak som jag instämmer med!
Smile
Vill gärna höra mer åsikter, tycker detta är intressant som tusan =)

ja mera åsikter ang styrsystem Smile Dock är nog COP ett krav p.ga fördelaren inte får plats i Lillräcern Wink
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimelör 12 dec 2009, 10:49

Jag anser endå att det är mer värt att få ett system som har så otroligt mycket mer dokumenteation runt sig än VEMS. Har kommit i kontakt med flera som köpt just ett VEMS som när dom haft problem inte kunnat få hjälp just för att det finns tre stycken i sverige som kan systemet riktigt och dom har fullt upp med annat.

Det är ett totalt överhypat system tyvärr. Alla vill ha det men vet inte vad dom ger sig in i Smile

Tycker allt att du ska göra plats för fördelaren endå, blir mycket enklare på alla sätt och vis. Med en MSD tändförstärkare räcker gnistan långt
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Marlboroman
Skogenracing Extreme
Marlboroman


Antal inlägg : 319
Age : 41
Namn : Tommy
Från : Sandviken
Kör : V70
Registration date : 07-08-01

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimelör 12 dec 2009, 12:44

Mikael skrev:
MS går faktiskt att utrusta med sex tändsteg, med kamsync så går det att köra cop och femma också, kamsync måste man endå ha på ett VEMS. MS funkar dock kanonbra med femcylindring och fördelare. Roman har mappat en S2 till 750hk med just megasquirt. Är ingen enorm skillnad i körbarhet mellan systemen,
som jag ser det är många fixerade vid VEMS men dom har inte undersökt vad för support vi har i sverige på det systemet.

Kamsync har vi redan på femmorna, den måste dock modifieras lite . Jo, att det går att sätta i extra tändsteg är ju en sak. Men det som fick mig att backa när jag kollade om MS va ju det faktum att jag har 5 spridare och det fanns bara 4 spridarbankar. Och på det har jag sett 2 lösningar och ingen av dem funkade sådär riktigt helt 100. Och om folk river ur ms till förmån för vems, nira och sm4 och får en bättre gång så ser ju jag personligen ingen anledning till att göra samma resa som dem.

Men supporten är ju som sagt.... bristfällig. Det går inte att säga så mycket annat. Visst finns det en inställningar och så i wikin, men får man nåt bekymmer med själv boxen så kan det nog bli struligt.

Jyllskar skrev:
Dock är nog COP ett krav p.ga fördelaren inte får plats i Lillräcern Wink

Ett krabblock då? Går ju att bygga själv och då spar lite plats?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.tommyw.se
Jyllskar
Skogenracing Medium
Jyllskar


Antal inlägg : 61
Age : 35
Namn : Johan Jyllskär
Från : Kungsgården
Kör : Volvo 360 GLT, Jeep Wrangler 4.0 TJ
Registration date : 08-08-01

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimelör 12 dec 2009, 12:56

Mikael skrev:
Jag anser endå att det är mer värt att få ett system som har så otroligt mycket mer dokumenteation runt sig än VEMS. Har kommit i kontakt med flera som köpt just ett VEMS som när dom haft problem inte kunnat få hjälp just för att det finns tre stycken i sverige som kan systemet riktigt och dom har fullt upp med annat.

Det är ett totalt överhypat system tyvärr. Alla vill ha det men vet inte vad dom ger sig in i Smile

Tycker allt att du ska göra plats för fördelaren endå, blir mycket enklare på alla sätt och vis. Med en MSD tändförstärkare räcker gnistan långt
Här kommer en bild på motorrummet i en 3-serie där ser ni att fläktpaketet sitter aningens ivägen och jag har ingen lust att modda det för det är a/c prylar bakom som ska funka sen med Wink
Bilen ska funka bra både som busbil och bruksbil Razz

Tanken är att motorn ska slicka fläktpaketet för att inte komma längre fram än vad orginalmotorn gör Smile Har ju redan ändrat viktfördelningen skapligt med att flytta lådan bakifrån till fram.

Jyllskar - Volvo 350 GLT Index.php?action=dlattach;topic=2465
Bilden lånad av Kullke på 300power.com\forum
Till överst på sidan Gå ner
Jyllskar
Skogenracing Medium
Jyllskar


Antal inlägg : 61
Age : 35
Namn : Johan Jyllskär
Från : Kungsgården
Kör : Volvo 360 GLT, Jeep Wrangler 4.0 TJ
Registration date : 08-08-01

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimelör 12 dec 2009, 13:48

Marlboroman skrev:
Mikael skrev:
MS går faktiskt att utrusta med sex tändsteg, med kamsync så går det att köra cop och femma också, kamsync måste man endå ha på ett VEMS. MS funkar dock kanonbra med femcylindring och fördelare. Roman har mappat en S2 till 750hk med just megasquirt. Är ingen enorm skillnad i körbarhet mellan systemen,
som jag ser det är många fixerade vid VEMS men dom har inte undersökt vad för support vi har i sverige på det systemet.

Kamsync har vi redan på femmorna, den måste dock modifieras lite . Jo, att det går att sätta i extra tändsteg är ju en sak. Men det som fick mig att backa när jag kollade om MS va ju det faktum att jag har 5 spridare och det fanns bara 4 spridarbankar. Och på det har jag sett 2 lösningar och ingen av dem funkade sådär riktigt helt 100. Och om folk river ur ms till förmån för vems, nira och sm4 och får en bättre gång så ser ju jag personligen ingen anledning till att göra samma resa som dem.

Men supporten är ju som sagt.... bristfällig. Det går inte att säga så mycket annat. Visst finns det en inställningar och så i wikin, men får man nåt bekymmer med själv boxen så kan det nog bli struligt.

Jyllskar skrev:
Dock är nog COP ett krav p.ga fördelaren inte får plats i Lillräcern Wink

Ett krabblock då? Går ju att bygga själv och då spar lite plats?
krabblock? Nått jag lär googla på hör jag!
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimesön 13 dec 2009, 21:53

Skar itu din tråd Jyllskar så får du fokusera på ditt bygge och slipper en lång diskussion om insprut Smile

https://skogenracing.editboard.com/teknik-f1/diskussion-om-olika-insprut-t4854.htm

Har nog föresten glömt att kommentera bygget. Tror det kan bli riktigt trevligt, dom är ju rätt lätta dom här som jag förstått Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Jyllskar
Skogenracing Medium
Jyllskar


Antal inlägg : 61
Age : 35
Namn : Johan Jyllskär
Från : Kungsgården
Kör : Volvo 360 GLT, Jeep Wrangler 4.0 TJ
Registration date : 08-08-01

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimemån 14 dec 2009, 19:08

Mikael skrev:
Skar itu din tråd Jyllskar så får du fokusera på ditt bygge och slipper en lång diskussion om insprut Smile

https://skogenracing.editboard.com/teknik-f1/diskussion-om-olika-insprut-t4854.htm

Har nog föresten glömt att kommentera bygget. Tror det kan bli riktigt trevligt, dom är ju rätt lätta dom här som jag förstått Smile

Härligt Smile
Jo dom små rackarna väger bara 1200kg, då kollat på min som är fullutrustad med A/C mm, det enda som saknas i utrustningen är Styrservo, men en sådan ligger på vinden och väntar Wink
Så runt 1000kg borde gå att få ner den till Smile
Till överst på sidan Gå ner
volvokng
Skogenracing Supreme
volvokng


Antal inlägg : 528
Age : 35
Namn : johan dahlqvist
Från : kungsgården
Kör : volvo 945 volvo 360 8v turbo
Registration date : 09-10-19

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimemån 14 dec 2009, 23:48

Jyllskar skrev:
Mikael skrev:
Skar itu din tråd Jyllskar så får du fokusera på ditt bygge och slipper en lång diskussion om insprut Smile

https://skogenracing.editboard.com/teknik-f1/diskussion-om-olika-insprut-t4854.htm

Har nog föresten glömt att kommentera bygget. Tror det kan bli riktigt trevligt, dom är ju rätt lätta dom här som jag förstått Smile

Härligt Smile
Jo dom små rackarna väger bara 1200kg, då kollat på min som är fullutrustad med A/C mm, det enda som saknas i utrustningen är Styrservo, men en sådan ligger på vinden och väntar Wink
Så runt 1000kg borde gå att få ner den till Smile

ja många kilon kan man ta bort på dom men under 1000kg är nog inga problem fram med rondellen bara Jyllskar - Volvo 350 GLT Rita
Till överst på sidan Gå ner
Jyllskar
Skogenracing Medium
Jyllskar


Antal inlägg : 61
Age : 35
Namn : Johan Jyllskär
Från : Kungsgården
Kör : Volvo 360 GLT, Jeep Wrangler 4.0 TJ
Registration date : 08-08-01

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimesön 20 dec 2009, 00:02

Idag var jag till Åsbro och hämtade hem omsvetsade växellådan till pärlan Smile
Råkade även få med mig en kompressor, dock en Roots modell men duger väl till en början hoppas jag Wink

Kommer bilder imorn på det ska även prova montera ihop motor och lådan Smile
Till överst på sidan Gå ner
Jyllskar
Skogenracing Medium
Jyllskar


Antal inlägg : 61
Age : 35
Namn : Johan Jyllskär
Från : Kungsgården
Kör : Volvo 360 GLT, Jeep Wrangler 4.0 TJ
Registration date : 08-08-01

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimetis 22 dec 2009, 17:31

jahapp, lovade ju lite bilder i söndags men det blev aldrig så Rolling Eyes
Här kommer lite bilder på Växellåda och kompressor,
Jyllskar - Volvo 350 GLT DSC01316small
Jyllskar - Volvo 350 GLT DSC01314small
Kompressorn kommer från en 3.6L pentadiesel och levererar 1.46L/varv så jag kommer inte behöva övervarva den till 2.5L motorn iaf ska kunna leverera 1.8bar kontnuerligt utan probs. Men först och främst ska ju motorn i bilen och inte stressas med kompressor tongue
Ska försöka måtta lite med motor och låda i bilen i veckan var tanken

Fick tillbaka lite inspiration att gå ut i garaget nu när jag fick växellådan att måtta med Jyllskar - Volvo 350 GLT Rita

Jyllskar - Volvo 350 GLT DSC01307small
Jyllskar - Volvo 350 GLT DSC01305small
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Sv: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Jyllskar - Volvo 350 GLT
Till överst på sidan 
Sida 1 av 3Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
 Liknande ämnen
-
» hjälp med spridare till volvo 398 volvo topp
» Råd ang Volvo 142.
» volvo 740 glt 16v
» F: Volvo 240 e85
» F: volvo med mos i

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: