Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Jyllskar - Volvo 350 GLT

Gå ner 
+13
Andy_B
Lindskog
Hagen
Mantel
Mikael
Toffe
Mange
volvokng
Öbbe
Marlboroman
Dahlqvist
Pearly
Jyllskar
17 posters
Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
Jyllskar
Skogenracing Medium
Jyllskar


Antal inlägg : 61
Age : 35
Namn : Johan Jyllskär
Från : Kungsgården
Kör : Volvo 360 GLT, Jeep Wrangler 4.0 TJ
Registration date : 08-08-01

Jyllskar - Volvo 350 GLT Empty
InläggRubrik: Jyllskar - Volvo 350 GLT   Jyllskar - Volvo 350 GLT Icon_minitimefre 11 dec 2009, 01:49

Jahapp! Hur ska vi börja här då?
Lika bra å presentera sig kanske?
Johan heter jag, från Kungsgården, Jobbar som El/reparatör på Sandvik, bor med Flickvännen och 4 katter, håller till i mitt lilla garage som håller på och få sig lite uppfrächning Smile
ja är det nå ni undrar över så tveka inte att fråga Wink

Jo förrförra året byggdes en Volvo 360 Turbo som gick skapligt men som rosten till slut käkade upp... Crying or Very sad

Så nu har jag fått tag på en 360 GLT -88 med det mesta utrustning man kan hitta, som ska få sig en hel genomgång på det mesta.

Receptet på den är:

Vitmotor (b5254)
Bmw 280 Låda (M5)
1031 Bakaxel med diff av nått slag
Någon form av överladdning (Turbo/kompressor)
Väghållning ska bättras på!
Ev. bur


Så nästa helg ska jag få tillbaka växellådan från en kille i Örebro som ska svetsa om bultcirkeln till att passa Vitmotorn Smile sen ska bakaxeln passas in och en kardan tillverkas Smile
bilder kommer när bygget tar fart men en liten vink kan ni få, ner på backen så blir det nog bra Smile Jyllskar - Volvo 350 GLT DSC01260


Senast ändrad av Jyllskar den fre 11 dec 2009, 02:04, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Pearly
Skogenracing Supreme
Pearly


Antal inlägg : 604
Age : 35
Namn : Pär
Från : Sandviken