| Tennspackel eller Glasfiberspackel? | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
_energi_ Skogenracing Medium
Antal inlägg : 73 Age : 36 Namn : Mattias S Från : Oskarshamns Skogen Kör : Sierra DOHC Registration date : 09-10-07
| Rubrik: Tennspackel eller Glasfiberspackel? lör 10 okt 2009, 22:19 | |
| När man exempelvis byter skärmkanter. Vad är då bäst? Tennspackla eller Glasfiberspackla? Hört olika överallt så jag tänkte se om de finns någon här som har något och komma med? För jag vill ju ha det så bra som möjligt! | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Tennspackel eller Glasfiberspackel? sön 11 okt 2009, 00:15 | |
| Tennspackla känns lite väl seriöst om de inte är ett bygga du gör från grunden och fixar allt. Att spackla med glasfiberspackel och sen lite finare spackel funkar hur bra som helst. Goldenboy här vet jag att kan mycket om de där. Så han ger säkert ett mer utförligt svar. | |
|
| |
Antal inlägg : 73 Age : 36 Namn : Mattias S Från : Oskarshamns Skogen Kör : Sierra DOHC Registration date : 09-10-07
| Rubrik: Sv: Tennspackel eller Glasfiberspackel? sön 11 okt 2009, 00:20 | |
| Då stämmer det jag hört då hehe.
Okej, får se om han kommer med nåt svar;) | |
|
| |
werd Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 708 Age : 33 Namn : MuppDaniel Från : Den ökända staden kumla! Kör : 242 -1975. Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Tennspackel eller Glasfiberspackel? sön 11 okt 2009, 00:27 | |
| Tennspackel är lite smått overkill, dyrt och giftigt. Det är ju mer bly än tenn i det Som Henrik sa... lättast att göra så. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Tennspackel eller Glasfiberspackel? sön 11 okt 2009, 00:34 | |
| Jo...men samtidigt vill man helst inte behöva göra om skiten nångång:P hehe. Men vi får se vad jag väljer.! | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Tennspackel eller Glasfiberspackel? sön 11 okt 2009, 06:44 | |
| Spelar ingen roll vilket spckel du använder. Allt sjunker efter. Därför man ska minimera mängden spackel! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Tennspackel eller Glasfiberspackel? sön 11 okt 2009, 11:46 | |
| Så tennspackel sjunker med? | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Tennspackel eller Glasfiberspackel? sön 11 okt 2009, 13:55 | |
| - _energi_ skrev:
- Så tennspackel sjunker med?
Japp! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Tennspackel eller Glasfiberspackel? sön 11 okt 2009, 13:59 | |
| Där ser man. Alltid lär man sig något nytt.
Att det ska vara så svårt och få nåt bra:P Jävla rost hehe:P
Då kvittar det ju vad man väljer | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Tennspackel eller Glasfiberspackel? sön 11 okt 2009, 15:11 | |
| Ja bäst är de ju om du svetsar de såpass bra att du bara behöver lite finspackel på de. Ett stort fel som många säkert gör när dom rostlagar är att man inte sprayar på nått rostskydd på de plåtrena ytorna inuti. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Tennspackel eller Glasfiberspackel? sön 11 okt 2009, 15:14 | |
| Jo, det har jag märkt att många inte gör. Har en kaross som är lagad. Fin utsida. Men innanför uscha. Det blir till och göra om på den. För snart blir det fina resningar i lacken på den. Underarbetet är som sagt de viktigaste. Sen får de bli till att vara händig med svetsen så ska de nog bli bra... | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Tennspackel eller Glasfiberspackel? sön 11 okt 2009, 15:14 | |
| Eller så får jag sluta vara så perfektonist:P eller vad de heter | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Tennspackel eller Glasfiberspackel? sön 11 okt 2009, 20:14 | |
| tennspakel är oldschhol men det funkar kanon på utsatta ställen som tex kanter där det behöver vara hårt och hållbart.
du ska alltid lägga på glasfiber över där du har svetsat så det täpper igen alla porer som kan bli från svetsningen. det räcker med att stryka på tunt lager. annars kan det bli små bubblor under lacken efter ett tag.
spakel sjukner så ju ju tynnre dessto bättre.
ska du vara superseriös så spaklar du och lackar bilen och sen ställer undan den i 3-6 månader för att sen bättra på alla ställen där det sjunkigt... | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Tennspackel eller Glasfiberspackel? sön 11 okt 2009, 20:21 | |
| Nu kom inlägget jag vänta på Tusen tack Golden Boy! | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Tennspackel eller Glasfiberspackel? sön 11 okt 2009, 20:41 | |
| ja det är lungt lycka till | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Tennspackel eller Glasfiberspackel? | |
| |
|
| |
| Tennspackel eller Glasfiberspackel? | |
|