| Green´s Sierra Cosworth RWD - Motorrenovering | |
|
+14328Rikard zaile Öbbe Mantel Henka_ nicke blom Hedin_ Crille zorbit legwind Mikael _-gniraz-_ JBlom Green 18 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Green Skogenracing Medium
Antal inlägg : 76 Age : 39 Namn : Simon Green Från : Gävle på Söder & Sörby Urfjäll Kör : Ford Sierra Cosworth RWD Registration date : 09-09-16
| Rubrik: Sv: Green´s Sierra Cosworth RWD - Motorrenovering tor 12 nov 2009, 10:05 | |
| - zaile skrev:
- VITT lätt lite eget
Japp, jag håller med dig! | |
|
| |
Rosenberg Skogenracing Small
Antal inlägg : 30 Age : 33 Namn : Fredrik Från : Larsmo, Finland Kör : sierra samt 205 projekt Registration date : 09-02-04
| Rubrik: Sv: Green´s Sierra Cosworth RWD - Motorrenovering lör 21 nov 2009, 20:36 | |
| jag tycker du skall blanda lite av det svarta och det vita, som vingen tycker jag du skall spara helt vit medan plasten på bakdörren och handtagena nog skall vara svarta.. min åsikt då | |
|
| |
Antal inlägg : 76 Age : 39 Namn : Simon Green Från : Gävle på Söder & Sörby Urfjäll Kör : Ford Sierra Cosworth RWD Registration date : 09-09-16
| Rubrik: Sv: Green´s Sierra Cosworth RWD - Motorrenovering ons 05 maj 2010, 13:16 | |
| Nu ska här lackas! Plasten på sidan av bakrutan är redan lackad och nu är det vingens tur... Så blev resultatet, hyfsat nöjd faktiskt... Nya rims har det också blivit... | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Green´s Sierra Cosworth RWD - Motorrenovering ons 05 maj 2010, 13:18 | |
| Även motorn börjar bli klar... Sweet =) | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Green´s Sierra Cosworth RWD - Motorrenovering ons 05 maj 2010, 22:06 | |
| Var ett tag sen det hände något här | |
|
| |
Jättemackan Skogencrew
Antal inlägg : 1564 Age : 47 Namn : Marcus Från : Karlholmsbruk Kör : 1 Bil + 1 Fård.. Registration date : 09-05-10
| Rubrik: Sv: Green´s Sierra Cosworth RWD - Motorrenovering ons 05 maj 2010, 22:44 | |
| Snajsigt värre ser det ut ivf!! Blir klar till lö så du kan va?.. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Green´s Sierra Cosworth RWD - Motorrenovering ons 05 maj 2010, 23:43 | |
| Well.... Det var ett tag sedan, har vilat lite i vinter => Dock har jag inte haft någon topp förän denna vecka.
Det hade varit kul att köra nu på lördag, dock får jag nog nöja mig med att titta på denna gång.
Btw, det är ingen som har sett min stötfångare? Någon har snott den ;( | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Green´s Sierra Cosworth RWD - Motorrenovering tor 06 maj 2010, 23:43 | |
| Hittade en rolig liten spricka i ett av rören upp till wastegaten (obs inte jag svetsat röret =)). Nu är den lagad och trycktestad iaf... Nu sitter grenröret på plats också. Känner hur det börjar rycka i högerfoten... Möjligtvis ingen som sett min stötfångare? :'( | |
|
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: Green´s Sierra Cosworth RWD - Motorrenovering tis 11 maj 2010, 13:42 | |
| Interiören börjar bli klar också... Orkar inte engagera mig för mycket direkt, men blev ganska nöjd ändå. Downpipen har fått sig ett litet lyft också. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Green´s Sierra Cosworth RWD - Motorrenovering ons 12 maj 2010, 01:10 | |
| Ikväll fick det bli projekt: byte av kugghjulshalvmånen till automatspänningen av kopplingen. Detta kan komma att bli både min och bilens död... Jag blir helt jävla galen, vilket skit göra. Rev loss hela axeln som håller koppling och bromspedalerna och sen fick jag aldrig ihop skiten igen. Att ligga på rygg och pilla under instrumentbrädan är uppenbarligen inte min grej. Att man dessutom är 190cm lång, har armar långa som en gorilla och är vig som ett kylskåp gör inte saken bättre. shit vad less jag är just nu.... | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Green´s Sierra Cosworth RWD - Motorrenovering ons 12 maj 2010, 20:06 | |
| Hehe alltid skoj att skruva på saker när det är trångt. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Green´s Sierra Cosworth RWD - Motorrenovering ons 12 maj 2010, 20:32 | |
| Ja är fan inte kul att byta kuggsegmenten på kopplingen | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Green´s Sierra Cosworth RWD - Motorrenovering | |
| |
|
| |
| Green´s Sierra Cosworth RWD - Motorrenovering | |
|