| JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort | |
|
|
|
Författare | Meddelande |
---|
JohanH Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 443 Age : 36 Namn : Johan Från : Kumla Kör : Honda CRX Registration date : 09-03-08
| Rubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort tor 12 nov 2009, 22:45 | |
| Lite skumt att bumpa sin tråd med en annonslänk,men det är här jag har filmen på hur bilen går.. http://www.blocket.se/vi/24636424.htmSom en sa så verkar den gå fett,men hur kan jag åtgärda detta? Jag har inte gjort något ovanligt med motorn,mer än att jag dragit dit dubbla toppackningar. Ska väl inte behöva justera bränsleflödet då? Men den läcker ju även in vatten i motorn,tack vare oplanad topp,och det kan väl hjälpa till en del. SEN har jag inte heller låtit den stå och ställa in sig efter att batteriet varit urtaget. Vet dock inte hur mycket skillnad det gör,då min fars bil gick ändå utan att hacka så extremt som min gör. | |
|
| |
Green Skogenracing Medium
Antal inlägg : 76 Age : 39 Namn : Simon Green Från : Gävle på Söder & Sörby Urfjäll Kör : Ford Sierra Cosworth RWD Registration date : 09-09-16
| Rubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort tor 12 nov 2009, 23:03 | |
| Hmmm... kanske skulle köpa turbokittet och slänga i vintersläden? | |
|
| |
Antal inlägg : 443 Age : 36 Namn : Johan Från : Kumla Kör : Honda CRX Registration date : 09-03-08
| Rubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort tor 12 nov 2009, 23:04 | |
| Det tycker jag Garanterat | |
|
| |
| Rubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort tis 01 dec 2009, 23:45 | |
| Ny topp ligger i mitt rum nu. Trycker dit den i helgen antar jag. Ljuddämpare och katalysator på G även. Vet dock inte om jag ska ha en vanlig kat,eller en Race. Får racekat för ca 200kr mer,fast det är fraktkostnad på den andras så det jämnar kanske ut sig?
Någon fördel? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort lör 05 dec 2009, 22:04 | |
| Annan topp monterad nu samt andra kamaxlar. Hoppas på en lyckad uppstart nu. | |
|
| |
xepez Skogenracing Large
Antal inlägg : 295 Age : 34 Namn : Oscar Från : skåne , billesholm Kör : Sierra Turbo 2,9 Registration date : 07-12-14
| Rubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort sön 06 dec 2009, 16:21 | |
| inga orginal kammar? eller bara andra orginal kammar? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort ons 09 dec 2009, 23:42 | |
| Har faktiskt ingen aning om vad det är för kammar. Såg lite ut som att det var lite annorlunda vinklar på dessa kammar än de jag hade innan.. Hur som helst så var dom rena gentemot det som satt i innan haha. | |
|
| |
xepez Skogenracing Large
Antal inlägg : 295 Age : 34 Namn : Oscar Från : skåne , billesholm Kör : Sierra Turbo 2,9 Registration date : 07-12-14
| Rubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort tor 10 dec 2009, 09:42 | |
| okej låter trevligt ju och få en annan karaktär | |
|
| |
| Rubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort tor 10 dec 2009, 16:27 | |
| Mjo. Vet inte om jag får det,men det struntar jag i egentligen då jag enbart fixar bilen för att bli av med den. blir nästa åkare som isåfall får den förhoppningsvis roligare karaktären. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort tor 07 jan 2010, 20:28 | |
| Var ut och tömde motor på olja och drog dit nytt oljefilter idag. Det gamla var inte så trevligt. Rinner olja Än ur motorn och då har jag haft oljepluggen borttagen 1timme ca. Imorgon blir det förmodligen en uppstart och då återstår att se om bilen ökar i intresse,eller om bilen sänks i pris. Även katalysator har jag köpt,och ljuddämpare ligger utifall att det kan behövas Inte helt hundra på att besiktningen godkänner ljudnivån som är nu. | |
|
| |
xepez Skogenracing Large
| Rubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort fre 08 jan 2010, 11:33 | |
| ja körd med en simons lång rund 2.5" dämpare och en bytte liten i katten. katten kommer från en e30 så de e inte samma som du har men varje år säger dom att bilen e på gränsen att den ska gå igenom. hehe. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort fre 08 jan 2010, 11:49 | |
| haha hur vet du vad för katalyastor jag har? Nämen då vet jag det. Kanske går igenom utan problem då Tycker dock att bilen låter alldeles för mycket.. Min ljuddämpare har urplockad insats så den låter för jävla högt. Har dock som sagt ljuddämpare ligger,men orkar inte hålla på och mixtra för att få dit den då jag inte har tillgång till svets hur som helst,och för det andra så är det väldigt trångt att svetsa i garaget :/ DEt får bli som det blir | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort | |
| |
|
| |
| JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort | |
|