| Var hittar jag Coilovers till Sierra? | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Knez Skogenracing Large
Antal inlägg : 249 Age : 35 Namn : Theo Från : Gefle Kör : Ford Capri MK3, BMW 330XD E46 Registration date : 09-05-15
| Rubrik: Var hittar jag Coilovers till Sierra? tis 28 jul 2009, 16:47 | |
| Tänkte sänka bilen och Coilovers känns vettigast. Var hittar jag billiga Coilovers som passar Sierra? Passar sedan/hatchback Coilovers på kombin?
//Knez | |
|
| |
jonasahman Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 457 Age : 40 Namn : jonas Från : Valbo Kör : V70 Registration date : 07-06-19
| Rubrik: Sv: Var hittar jag Coilovers till Sierra? ons 29 jul 2009, 03:06 | |
| bygg motor innan väghållning, så tät är du inte på en maxlön | |
|
| |
Holme Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 464 Age : 38 Namn : Erik Från : Gävle Kör : Sierra Registration date : 06-10-23
| Rubrik: Sv: Var hittar jag Coilovers till Sierra? tor 30 jul 2009, 20:20 | |
| | |
|
| |
_Macce_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
| Rubrik: Sv: Var hittar jag Coilovers till Sierra? tis 16 mar 2010, 16:46 | |
| "Passar sedan/hatchback Coilovers på kombin?"
Nå? hur ligger det till där?
Vet att AVO har specificerade coils till de flesta Sierra modellerna utom just kombin... hur är det med GAZ? | |
|
| |
Kverna Skogenracing Large
Antal inlägg : 122 Age : 37 Namn : Anders Från : Norge Kör : Ford Sierra 2.0 Turbo 3dørs Registration date : 09-01-21
| Rubrik: Sv: Var hittar jag Coilovers till Sierra? ons 17 mar 2010, 12:35 | |
| Passer foran. Bak er de helt forskjellige, mye kortere på kombi | |
|
| |
combatkit Skogenracing Large
Antal inlägg : 105 Age : 41 Namn : Daniell Toft Från : Norge Kör : Bmw E38 with S62B50 engine Registration date : 08-06-24
| Rubrik: Sv: Var hittar jag Coilovers till Sierra? ons 17 mar 2010, 21:09 | |
| om dem er kortere på combi, så er jo det bare å stille den opp? få den med 2" lengre fjører. | |
|
| |
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
| Rubrik: Sv: Var hittar jag Coilovers till Sierra? ons 17 mar 2010, 21:43 | |
| Finns det några coilovers avsedda för kombin då? | |
|
| |
Antal inlägg : 122 Age : 37 Namn : Anders Från : Norge Kör : Ford Sierra 2.0 Turbo 3dørs Registration date : 09-01-21
| Rubrik: Sv: Var hittar jag Coilovers till Sierra? tor 18 mar 2010, 11:45 | |
| - combatkit skrev:
- om dem er kortere på combi, så er jo det bare å stille den opp? få den med 2" lengre fjører.
Dem er vel 10-20cm kortere , og fjæra står på demperen og ikke ved siden av. Tviler på at man får korta den nok - _Macce_ skrev:
- Finns det några coilovers avsedda för kombin då?
Nei. Må i tilfelle spesialbestilles EDIT: her er forresten bilde av bakstillinga til kombi | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Var hittar jag Coilovers till Sierra? tor 18 mar 2010, 11:54 | |
| Ja just det ja..
Finns det några som helst fjäder/dämpar kitt till kombin då? Behöver inte vara coilovers. | |
|
| |
combatkit Skogenracing Large
Antal inlägg : 105 Age : 41 Namn : Daniell Toft Från : Norge Kör : Bmw E38 with S62B50 engine Registration date : 08-06-24
| Rubrik: Sv: Var hittar jag Coilovers till Sierra? fre 19 mar 2010, 20:07 | |
| Anders, dette er stasjons vogn...
mener trådstarter stasjonsvogn, eller 5 dørs sierra? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Var hittar jag Coilovers till Sierra? lör 20 mar 2010, 20:44 | |
| Det framgår väl inte riktigt solklart i trådskaparens förstainlägg. Fast han frågar ju faktiskt om Coilovers avsedda för sedan/hatchbacken passar på en Kombi.
Har ingen aning om hur dämparna sitter monterade i bakaxlen.. Det måste ju gå att modifiera ditt ett par coils utan större ingrepp? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Var hittar jag Coilovers till Sierra? sön 21 mar 2010, 00:27 | |
| - combatkit skrev:
- Anders, dette er stasjons vogn...
mener trådstarter stasjonsvogn, eller 5 dørs sierra? Kombi i sverige betyr stasjonsvogn - _Macce_ skrev:
- Det framgår väl inte riktigt solklart i trådskaparens förstainlägg.
Fast han frågar ju faktiskt om Coilovers avsedda för sedan/hatchbacken passar på en Kombi.
Har ingen aning om hur dämparna sitter monterade i bakaxlen.. Det måste ju gå att modifiera ditt ett par coils utan större ingrepp? Mål de orginale, og undersøk lengden på forskjellige dempere. Så kan i tilfelle endre festene bare man finner en som passer på lengden | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Var hittar jag Coilovers till Sierra? | |
| |
|
| |
| Var hittar jag Coilovers till Sierra? | |
|