Sokarda Skogenracing Small
Antal inlägg : 2 Age : 35 Namn : B.Sokarda Från : Jönköping Kör : t5 Registration date : 09-07-26
| Rubrik: Sierra och t5? möjligt lr omöjligt sön 26 jul 2009, 23:15 | |
| tjenna alla dårar! =) nu har jag funderat om detta går ett tag (visst det går, men hur mkt jobb blir det) att sätta i en t5 motor med 450hk i sierra utan att bygga om allt för mkt, tankarna är att bygga en cossie replika med t5a och 450hk. då är frågan hur mkt får jag byta? t.e.x bakaxel, drivaxlar osv? och om jag ska köra på m90 måste jag svetsa om kardantunlen och får verkligen motorn plats? tack i förväg | |
|
CCM Skogenracing Medium
Antal inlägg : 52 Age : 41 Namn : Carl Hägg Från : Borgå-FIN Kör : Sierra 2.0 tic -89 Registration date : 07-06-27
| Rubrik: Sv: Sierra och t5? möjligt lr omöjligt mån 10 aug 2009, 20:46 | |
| m90 kan va trångt i sierra..+måste modifiera fästen,sen går det ju at ha en specialbygd kardan framdel volvo bakdel sierra,då går det at använda orig bakaxel.. oljetråget blir sekert problem..och du måst vel börja med att mäta om motorn får plats på bredd längd höjd osv.. enklare och billigare sekert är vel bara at köpa nån gammal cossie motor och trimma den,du får 450hk relativt enkelt sen cossie låda+bakaxel | |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Sierra och t5? möjligt lr omöjligt mån 10 aug 2009, 21:00 | |
| M90 är väl mindre mått på? Svetsa tråg, motorfästen, växellådsbalk, kardan är väl dom stora bitarna Är ju lätt ett bättre val än en tråkig cosworthmaskin som varenda jäkel ska åka med | |
|
CCM Skogenracing Medium
Antal inlägg : 52 Age : 41 Namn : Carl Hägg Från : Borgå-FIN Kör : Sierra 2.0 tic -89 Registration date : 07-06-27
| Rubrik: Sv: Sierra och t5? möjligt lr omöjligt mån 10 aug 2009, 21:08 | |
| - Mikael skrev:
- M90 är väl mindre mått på?
Svetsa tråg, motorfästen, växellådsbalk, kardan är väl dom stora bitarna
Är ju lätt ett bättre val än en tråkig cosworthmaskin som varenda jäkel ska åka med +femman har alttid ett fint ljud också.. en dom tråkiga gamla fyrona som alla har.. varje gång man hör en häftig 5 eller 6cylindrig börjar man tänka på att byta. fast endå e cosworth motorn alttid en riktig pjäs inte nån gammal volvos traktor motor menad för en combi.. måste ju som ford man ge respekt åt en av tidernas häftigaste race motorer och mycket trimmade omkring världen.. inte många tävlingsbilar med nån sur volvo motor.. | |
|
Sokarda Skogenracing Small
Antal inlägg : 2 Age : 35 Namn : B.Sokarda Från : Jönköping Kör : t5 Registration date : 09-07-26
| Rubrik: Sv: Sierra och t5? möjligt lr omöjligt tis 11 aug 2009, 21:08 | |
| haha ganska så roliga inlägg! det blir inget med nån annan motor då jag har nyliggen byggt i hop en som ska vara dugglig för runt 450hk. och motorfästen till motorn och omsvetsat tråg är redan gjort bara fästen i karossen så ska den nog sitta där. då tanken var att sätta den i en 740 men vi får se hur allt slutar.. tack för all hjälp! | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Sierra och t5? möjligt lr omöjligt | |
| |
|