Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Intreeskoll: Snabbast i Gävle

Gå ner 
+18
Mostwanted
Almgren
engstrand
Henka_
Wike
himmel_no78
Svintoleffe
Mange
Mantel
Henning_J
makkan
staffe_
Mange-83
smuurf
Crille
Holmqvistarn
Mikael
XeroZ
22 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
XeroZ
Skogenracing Supreme
XeroZ


Antal inlägg : 787
Age : 38
Namn : Jeppe den lilla gosiga taliban hamstern
Från : GSR
Kör : Bil
Registration date : 08-08-31

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimeons 22 jul 2009, 00:33

Efter lite för frågningar och lite åsikter så satt jag o funderade på att köra en snabbast i gävle tävling.

Alla bilar är välkommna så klart. men tänkte höra lite med er som kör om ni är sugan.

Tanken är iaf att man tar en lite avgift. Kanske 50-100:- och allt går till vinnaren plus en pokal eller något sånt.

Vad tycker ni om det? Kom gärna med åsikter om ett arrangemang som detta.

Ska säga att det är inte säkert att det blir något utan är bara en intresse koll. Skriv gärna om du är sugen på att köra så man vet ungefär hur intresset är.

Tänkte Gävle Open är ju för lite mer brutala bilar så därför funderade jag på göra en snabbast i Gävle tävling för er som har lite mer vardagliga bilar.




///J GSR
Till överst på sidan Gå ner
http://dif.se/
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimeons 22 jul 2009, 10:26

Är alltid på när det är race, personlingen gillar jag inte anmälningsavgift eftersom många med ännu mer vardagliga bilar hoppar över körningen då, även om det är småsummor. Vi är här för att det är roligt inte för att tjäna pengar Smile plus att få full stege
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Holmqvistarn
Skogenracing Large
Holmqvistarn


Antal inlägg : 234
Age : 38
Namn : Jocke
Från : Tierp
Kör : För de mesta
Registration date : 08-09-10

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimeons 22 jul 2009, 18:49

Jag håller lite med Micke där.. På dom vanliga racen kör folk mer för att de är kul.
Jag kör för att vinna och för att de är kul, o en vinst lever man länge på Very Happy

De är dyrt ändå med dom utgifter vissa har på bilen.
Men vist skulle jag kunna ställa upp o köra om de blir nått mot höst kanten
Till överst på sidan Gå ner
Crille
Skogencrew
Crille


Antal inlägg : 2897
Age : 40
Namn : Crille
Från : Gävle
Kör : Skidoo
Registration date : 06-10-12

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimeons 22 jul 2009, 22:06

Håller med grabbarna ovanför, är som sagt intresset och fulla stegar man siktar på.
Men jag är helt klart på och rattar lite
Till överst på sidan Gå ner
XeroZ
Skogenracing Supreme
XeroZ


Antal inlägg : 787
Age : 38
Namn : Jeppe den lilla gosiga taliban hamstern
Från : GSR
Kör : Bil
Registration date : 08-08-31

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimeons 22 jul 2009, 22:37

Grejen är ju den att det ska ju finnas lite mer en bara en vinnst tycker jag personligen. En pokal o en slant till soppan o kanske ett maxmål eller nå sånt. MEN det är ju inte jag som ska köra, så alla som är sugna på att köra ska ju lägga sin åsikt för det är ju ändå ni förare som gör arrangemangen möjliga.



///J GSR
Till överst på sidan Gå ner
http://dif.se/
smuurf
Skogenracing Medium
smuurf


Antal inlägg : 95
Age : 53
Namn : Fritte
Från : Gävle
Kör : Camaro -71
Registration date : 09-07-19

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimetor 23 jul 2009, 00:03

Jag är gärna med o kör lite..
Till överst på sidan Gå ner
Holmqvistarn
Skogenracing Large
Holmqvistarn


Antal inlägg : 234
Age : 38
Namn : Jocke
Från : Tierp
Kör : För de mesta
Registration date : 08-09-10

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimetor 23 jul 2009, 15:35

Haha, ta betalt av publiken istället. Dom som kommer o kollar på oss som kör Laughing
Till överst på sidan Gå ner
Mange-83
Skogenracing Extreme
Mange-83


Antal inlägg : 300
Age : 41
Namn : Magnus
Från : Gårdskär
Kör : FORD Mondeo 2,5T 08:a, Sierra RScosworth 91:a(såld), Sierra 2,0 92:a, Ford F-250,Flakmoped
Registration date : 07-08-28

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimetor 23 jul 2009, 15:44

Ja ta en 50:- lapp av alla som kollar på med Very Happy
jag själv skulle kunna ge det men vet inte om det är så många andra som vill det...
Till överst på sidan Gå ner
staffe_
Skogenracing Supreme
staffe_


Antal inlägg : 771
Age : 35
Namn : Staffan Andersson
Från : Sandviken
Kör : Subaru Impreza wrx(sti)
Registration date : 08-09-22

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimetor 23 jul 2009, 18:56

Tycker man kan skippa pengarna, tcyker vi försöker få i hop en fin stege och har riktigt roligt en kväll Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://WWW.garaget.org/staffe_
makkan
Skogenracing Extreme
makkan


Antal inlägg : 441
Age : 33
Namn : bossebatong
Från : gsr
Kör : i från dig
Registration date : 08-06-17

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimefre 24 jul 2009, 01:18

ANMÄL ER FÖRFAN... klart ni som bara sitter hemma å kolla med en ny chippad fin bil eller dyl vill vara med å slåss om kampen snabbas gävle !!

/ m gsr
Till överst på sidan Gå ner
XeroZ
Skogenracing Supreme
XeroZ


Antal inlägg : 787
Age : 38
Namn : Jeppe den lilla gosiga taliban hamstern
Från : GSR
Kör : Bil
Registration date : 08-08-31

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimefre 24 jul 2009, 01:50

Ja alltså grejen med pengar av publiken e en idé men tror knappast mycket folk skulle betala. Då flertalet av folket som åker åch kollar på race i gävle är fulla j***a p**sf*******r så tror jag dom inte skulle ge något, vet att det funkar i andra städer, där kör dom med att dom kör vinnar hink. Har alltså hinkar ute som publiken får lägga det dom tycker det är värt o lägga.

Kan ju iof vara värt att prova att köra en sån hink, kommer ju bli mycket parkeringspengar om det funkar Smile



///J GSR
Till överst på sidan Gå ner
http://dif.se/
makkan
Skogenracing Extreme
makkan


Antal inlägg : 441
Age : 33
Namn : bossebatong
Från : gsr
Kör : i från dig
Registration date : 08-06-17

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimefre 24 jul 2009, 03:17

låter väll bra på sett och vis, du menar asså att vinnaren får pengarna som samlas in?
det vore väll inte dumt.. man kan ju prova får vi se vad som händer? samtidigt det där med publiken å TA pengar, dvs ta betalt, vore ju nåt, antingen betala, eller inte se nåt, bra drygt å få stå å skrika på folk som inte fattar att dom ska står lååååååååångt ifrån vägen, men men, pengar från publiken skulle ju nog få ner publiken rätt skapligt om det skulle funka...

// M gsr.
Till överst på sidan Gå ner
Henning_J
Skogenracing Large
Henning_J


Antal inlägg : 253
Age : 36
Namn : johan
Från : gävle
Kör : BMW!
Registration date : 07-12-26

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimefre 24 jul 2009, 03:25

kan väl inte ta betalt av publiken på allmänna vägar?
Till överst på sidan Gå ner
Crille
Skogencrew
Crille


Antal inlägg : 2897
Age : 40
Namn : Crille
Från : Gävle
Kör : Skidoo
Registration date : 06-10-12

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimefre 24 jul 2009, 07:14

Nej det tycker inte jag heller men därimot det där med hinken låter inte så dumt då får dom lägga vad dom vill.
Till överst på sidan Gå ner
Mantel
Skogenracing Extreme
Mantel


Antal inlägg : 419
Namn : Jonas
Från : Kungsgården
Kör : Lupo, Corsa Kompressor
Registration date : 08-02-24

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimefre 24 jul 2009, 09:11

Hehe bara det inte ligger två m6 muttrar och en halvtrasig skiftnyckel i hinken =)
Till överst på sidan Gå ner
makkan
Skogenracing Extreme
makkan


Antal inlägg : 441
Age : 33
Namn : bossebatong
Från : gsr
Kör : i från dig
Registration date : 08-06-17

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimefre 24 jul 2009, 09:53

haha.. får väll hoppas på det,

jo det kan man väll, asså, antingen betala, eller så blire inget race bara... inge svårt ?

/ M gsr
Till överst på sidan Gå ner
Mange
Skogenracing Sponsor
Mange


Antal inlägg : 544
Age : 49
Namn : Mange
Från : Furuvik
Kör : Fabia rs1
Registration date : 09-02-13

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimefre 24 jul 2009, 10:44

Enligt vad man läser i många trådar/forum är det många förare som inte vill ha race med avgift (även om det finns det som vill oxså) då ska publiken betala? ja det var nytänkande det! lycka till med början till slutet.
Till överst på sidan Gå ner
XeroZ
Skogenracing Supreme
XeroZ


Antal inlägg : 787
Age : 38
Namn : Jeppe den lilla gosiga taliban hamstern
Från : GSR
Kör : Bil
Registration date : 08-08-31

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimefre 24 jul 2009, 14:37

alltså en omöjlighet att ta betalt av publiken. den funkar ju inte, vem som hellst får ju stå o se på så är det ju, grejen med en hink funkar ju tex i valhalla cup o birka cup. Brukar alltid bli lite pengar till den som vinner deltävlingen, då har publiken fått ge pengar dit. Kanske kan funka i Gävle men det är ju bara en tanke.



///J GSR
Till överst på sidan Gå ner
http://dif.se/
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimefre 24 jul 2009, 14:42

Kommer aldrig funka med betalande publik det det är bara glömma.

Äran att vinna duger gott nog åt dom flesta, i alla fall åt mig, det är dyrt nog att åka iväg och köra endå utan att behöva betala anmälningsavgift även om jag skulle göra det om racet är tillräckligt intressant (brc trophy t.ex)
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Mange-83
Skogenracing Extreme
Mange-83


Antal inlägg : 300
Age : 41
Namn : Magnus
Från : Gårdskär
Kör : FORD Mondeo 2,5T 08:a, Sierra RScosworth 91:a(såld), Sierra 2,0 92:a, Ford F-250,Flakmoped
Registration date : 07-08-28

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimefre 24 jul 2009, 14:43

testa få se om folk kan ge istl för å ta ur den...
Funkar det på andra ställen lär ju det kunna gör det här med tycker jag iaf
Till överst på sidan Gå ner
XeroZ
Skogenracing Supreme
XeroZ


Antal inlägg : 787
Age : 38
Namn : Jeppe den lilla gosiga taliban hamstern
Från : GSR
Kör : Bil
Registration date : 08-08-31

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimefre 24 jul 2009, 16:41

Jo men betalande publik är omöjligt om du inte har ett lagligt arr, det behövs inte ens diskuteras.

Menar, om det är hundra pers som kommer o kollar o 95av dom e villiga o betala och dom andra 5 skiter i det, vad ska man då göra?

Skita i att köra racet för att 5 inte betalar? lr säga åt dom att dom inte får vara på en allmänplats?

Som sagt HELT omöjligt.

En spons hink till föraren som vinner skulle nog funka Smile


Alltså man beyhöver ju inte ha det, men tror nog alla förare skulle uppskatta att få en soppa slant vid vinst, inte sant?



///J GSR
Till överst på sidan Gå ner
http://dif.se/
Holmqvistarn
Skogenracing Large
Holmqvistarn


Antal inlägg : 234
Age : 38
Namn : Jocke
Från : Tierp
Kör : För de mesta
Registration date : 08-09-10

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimefre 24 jul 2009, 16:56

De kan ju va nån som uppskattar att se bilarna som kör o kanske lägger i en 20:a lr nått, så om fler tänker lika så kanske de blir en slant till vinnaren ändå.

En vinst klarar jag mig bra på, pengarna skulle bara va en bonus..
Om de nu skulle funka med hink.
Men de går ju att testa
Till överst på sidan Gå ner
Svintoleffe
Skogenracing Large
Svintoleffe


Antal inlägg : 231
Age : 41
Registration date : 06-10-11

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimefre 24 jul 2009, 17:40

ska dte köras om pengar då backar jag tyvär ur.
Till överst på sidan Gå ner
himmel_no78
Skogenracing Small



Antal inlägg : 2
Namn : Mathias
Från : Gävle/Kiruna
Kör : Bmw E46
Registration date : 07-04-20

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimefre 24 jul 2009, 19:35

PM:a vart man ska komma och betala ? Wink tycker det är värt en liten slant för att få se ett race eftersom man inte bor här på heltid heller så.
Till överst på sidan Gå ner
Wike
Skogenracing Supreme
Wike


Antal inlägg : 664
Age : 33
Namn : Wike
Från : Gävle
Kör : Kanske inte som alla andra?
Registration date : 08-07-02

Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitimefre 24 jul 2009, 20:15

Grejen med vandrande hink i publiken kan ju funka.. Men frågan är ju hur ärliga alla är.. Jag menar inte att det är massa svin som kommer och kollar.. Men man vet ju aldrig om det är någon som stoppar ner näven och drar åt sig en slant, och då blir det ju inte så kul att lämna pengar.. Men däremot om någon skulle hålla i hinken och gå runt så skulle det nog funka Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Intreeskoll: Snabbast i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Intreeskoll: Snabbast i Gävle   Intreeskoll: Snabbast i Gävle Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Intreeskoll: Snabbast i Gävle
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa
 Liknande ämnen
-
» snabbast i gävle
» Eftersnack: snabbast i gävle del 1 (2/6)
» Inför: Snabbast i Gävle Del 2 7/7
» Påskträff i Gävle 12/4
» Inför: Snabbast i Söderhamn 9/8

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Evenemang-
Hoppa till: