Skogenracing.com
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

HemHem  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS

Gå ner 
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3
FörfattareMeddelande
m5micke
Skogencrew
m5micke

Antal inlägg : 3132
Namn : Micke
Från : Gävle
Kör : BMW "Alpina" 332itt e30 -89, BMW X5 4,8is, BMW 323im e36 -97
Registration date : 06-10-12

Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS   Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS - Sida 3 Icon_minitimetis 27 okt 2009, 20:49

Du får inga störningar i tändkablarna då? Trigger kabeln kanske ligger för nära tändkabel exempelvis.

Ta även bort mappkabeln från sprutet. Den har strulat på min när den varit på kopplad när man inte mappat
Till överst på sidan Gå ner
Team HR
Skogenracing Small

Antal inlägg : 46
Namn : Team HR
Från : Billeberga
Kör : Bmw 320ik Turbo + MS
Registration date : 09-06-11

InläggRubrik: Sv: Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS   Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS - Sida 3 Icon_minitimemån 18 jan 2010, 21:20

Hej igen. inte så aktiv här längre Sad men får väl bli de nu när man fått tillbaka suget för att fixa bilen Smile
Jag har byt givaren till triggern och nu varvar motorn 6300varv, men mer går inte Sad så kör väl på 6000varv i sommar eller iallafall till en början så jag får kört lite iallafall.
Kan de vara fel på mitt trighgerhjul? Har de lackat i silvermet.

Sedan ngn som har en tändmapp till en överladdad m20 motor med org tändspole etc?? Embarassed

Tack på förhand/ Micke
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

InläggRubrik: Sv: Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS   Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS - Sida 3 Icon_minitimemån 18 jan 2010, 21:47

Har du alla tänddelar friska och bra? Triggeravståndet är runt 0.8-1.0?

Vet inte dom du fått nån mapp från oss förr men har samlat flera, lite låg tändning på dom men duger att börja med

http://skogenracing.myftp.org/forum/Megasquirt/Mappar/

Ta den som heter Startmapp_60-2_6cyl_450cc.msq

Team HR
Skogenracing Small

InläggRubrik: Sv: Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS   Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS - Sida 3 Icon_minitimemån 18 jan 2010, 21:55

Mikael skrev:
Har du alla tänddelar friska och bra? Triggeravståndet är runt 0.8-1.0?

Vet inte dom du fått nån mapp från oss förr men har samlat flera, lite låg tändning på dom men duger att börja med

http://skogenracing.myftp.org/forum/Megasquirt/Mappar/

Ta den som heter Startmapp_60-2_6cyl_450cc.msq

Okey tack så mkt Smile ska testa den. men har jag fel elle? ska man inte ha låg tändning vid överladd? Embarassed :-D
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

InläggRubrik: Sv: Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS   Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS - Sida 3 Icon_minitimemån 18 jan 2010, 22:16

Givetvis, men mapparna jag som startmappar har extra låg men samtidigt kommer det inte spika sönder heller för dig

Team HR
Skogenracing Small

InläggRubrik: Sv: Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS   Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS - Sida 3 Icon_minitimemån 18 jan 2010, 22:50

Mikael skrev:
Givetvis, men mapparna jag som startmappar har extra låg men samtidigt kommer det inte spika sönder heller för dig

Hehe nej och de e bra Very Happy även om jag inte får ut så mkt effekt men de håller ju lite längre då Smile

Tack ännu en gång för hjälpen. Tycker detta forumet är de bästa jag fått hjälp ifrån helt seriöst Smile cheers Embarassed
Team HR
Skogenracing Small

InläggRubrik: Sv: Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS   Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS - Sida 3 Icon_minitimeons 30 jun 2010, 14:16

Nu var de ett tag sedan man skrev här igen Evil or Very Mad Embarassed
Bilen har fått genomgå bussningsbyte i bakvagnen pga lite hårdkörning så gick de inte att sitta i bilen Crying or Very sad
Bilen är testad på 201m vilket var sjukt halt och lite problematiskt. men bästa tid:

8,711@137,38km/h

Men lite problem:
# Hinner lägga i 4:an på 201m, funderar på att byta v-låda till 325?
# Hjulspinn hela sträckan Shocked Laughing Så fort laddtrycket kommer så släpper det.
# Har inte hittat felet med att den missar på höga varv. Om man gasar lite och lite så varvar den 6200-6300 men om man ger full gas direkt så klipper den redan på 5400varv Sad Har bytat: Rotor, fördelarlock, Vr-givaren, Hjulet på veven, och sprutet har varit inne för byte av motstånd så den ska bli känsligare. Men icke Sad
# Sedan går den upp i temp som fan när man kör hårt med den :S Förvisso så kör jag bara 201m men ska prova ta bort termostaten och se.

Och sedan sist jag körde 201m så slutade det med 1 knäckt drivaxel och 3st hjulbultar mitt av :S

Fixa till nästa körning:
Byta drivaxel (/)
Längre hjulbultar (x)
Ta bort termostaten ( )

Detta var allt för mig denna gången. återkommer snart Smile
Öbbe
Skogencrew
Öbbe

Antal inlägg : 6142
Namn : Öberg
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

InläggRubrik: Sv: Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS   Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS - Sida 3 Icon_minitimeons 30 jun 2010, 14:45

nya stift o knacka ihop dom o testa byt tändkablar också..

finns kanske nån annan diff med annan utväxling och då kanske du får bra diff på samma gång om du inte har de istället för o byta låda..

Team HR
Skogenracing Small

InläggRubrik: Sv: Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS   Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS - Sida 3 Icon_minitimeons 30 jun 2010, 15:52

xcOOb skrev:
nya stift o knacka ihop dom o testa byt tändkablar också..

finns kanske nån annan diff med annan utväxling och då kanske du får bra diff på samma gång om du inte har de istället för o byta låda..
¨

Men någon som vet vart man kan hitta billiga tändkablar till M20 motorn som är bra? För nya runt 2000kr har jag inte pengar till Crying or Very sad

Diffen är i bra skick, den är dock aga diffad nu. Jo kanske ska leta evter en sådan, men hur blir det med drivaxlarna om jag tar diff ifrån en 325?
Team HR
Skogenracing Small

InläggRubrik: Sv: Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS   Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS - Sida 3 Icon_minitimelör 03 jul 2010, 15:50

Blir nya hjullager bak, och byta vänster drivaxel + höger centrum nästa vecka.

Kan man köra med biltemas tändkablar som finns från 20cm - 80cm? dom som är färdiga med anslutningar? Smile

Tack på förhand
Noxx
Skogenracing Large
Noxx

Antal inlägg : 293
Namn : Thommy
Kör : BMW!
Registration date : 08-11-10

InläggRubrik: Sv: Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS   Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS - Sida 3 Icon_minitimelör 03 jul 2010, 17:36

8mm blå silikon tändkablar från biltema fungerar alldeles utmärkt.
Team HR
Skogenracing Small

InläggRubrik: Sv: Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS   Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS - Sida 3 Icon_minitimemån 05 jul 2010, 09:44

Noxx skrev:
8mm blå silikon tändkablar från biltema fungerar alldeles utmärkt.
Okey tack för tipset, då blir det att handla sådanna Smile
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS   Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS - Sida 3 Icon_minitime

Team HR-Micke's- Bmw 320ik Turbo + MS
Till överst på sidan 
Sida 3 av 3Gå till sida : Föregående  1, 2, 3

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: