Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD

Gå ner 
+88
Roni
vino
One Eye Open
Bandit_PJ
kryckan
vladan
kyngas
Andy_B
Chiefen
Jimmy_JDM
johnny
namned
engstrand
Nils
rektorn
Tokruska
YokA
MasterDevil
matsin
Wike
Schimpy
Mantel
andreashakansson
Jonte
mAnGGe
xepez
dennis-volvo
Grey
DiMiaN
tfkarlsson
Off3r
Veteranhenke
Rosenberg
Danne
Ekkin BoltOn
Gurralkpg
Rekord E2 Turbo
zorbit
Xeper
Pearly
stork3n
Mackan900
Martin_pinto
Anton
nicke blom
Flexenan
Roobin
KNACKAN
T-Micke
328Rikard
Jeppo
Combatbenke
m5micke
Öbbe
Lindskog
Blöjan
Frrr
Henrik
Ågren
tjernell
Toffe
banzai
JBlom
Mikael
Mange
Almgren
golf666
Bagge_Turbo
Hedin_
Mange-83
MrIcka
Crille
Sandvik
ricze
Henka_
tufårti
makkan
Mese_Jonas
werd
Eriksson
lillen_rille
EyEr0n
Mäki
Hegge
CarCass
Prozac
olsson
Golden Boy
92 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 24 ... 31  Nästa
FörfattareMeddelande
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimefre 19 jun 2009, 00:12

Ser bra ut, hehe blir kul att se hur mycket en original 230fk presterar efter några år på nacken, om du måste bänka den. Smile
Till överst på sidan Gå ner
andreashakansson
Skogenracing Small
andreashakansson


Antal inlägg : 14
Age : 37
Namn : Andreas
Från : Kalmar
Kör : Tyskstukad Jetta & Volvo 745
Registration date : 08-11-22

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimefre 19 jun 2009, 00:17

helt och hållet ett galet bygge! men jag gillar det riktigt ordentligt! ballaste bygget på läääänge Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimelör 20 jun 2009, 19:03

jag var till garaget i dag och kollade lite bara och nu såg det coolt ut med sidepipe placeringen. det såg mycket bättre ut från sidan faktist, bilderna visar inte riktigt helheten.

jag tänkte försöka jobba på nu så karossen blir klar för lack snart, det ser inte ut att ta längre tid än 2v men man hinner inte med så mycket på kvällarna...

hittade en trevlig film oxå på hur min bil kommer låta ungefär Smile

jag skippar nog dump! starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Av-26
http://www.garaget.org/video/uadjcg7rjlva
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
mAnGGe
Skogenracing Large



Antal inlägg : 142
Age : 39
Namn : Mange
Från : Södra sidan
Kör : Pråm 2.3E
Registration date : 09-06-18

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimelör 20 jun 2009, 22:14

Gött ljud i den där vofflan! cheers hoppas det blir samma lika för dig.

Vad får man betala för att lackera om en hel bil i "vanlig storlek". Typ en Sierra. Frågar bara för att jag är nyfiken på pris. Klart du ska köra med Sidepipe, kommer att låta gött och se bra ut. starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Av-26
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimesön 21 jun 2009, 09:15

ja du mAnGGe det är väldigt beroende på vad man vill ha för lack.

på min mazda 626 kostade matrialet 9000kr och då gjorde jag allt jobb själv utom att spruta sista lacken som jag överlät till billakeraren för 1500kr (kompispris) tror det slutade på ca 12 000kr

sen på min starlet kostade hela lacken ca 500kr med 1-komponent lack...

det är som sagt väldigt svårt att säga att det kostar "si och så" det beror mycket på hur fin lack man vill ha och även vilken typ av lack...

för mig kommer det kosta lite granna eftersom jag ska lacka min starlet invändigt överallt och seriöst i lackbox. men som tur är så känner jag en billackerare som hjälper mig med billig färg och lokal, sen så får han nog lacka utvändigt oxå för det spelar ingen roll att man kann lacka en bil själv och kanske lyckas få till det ibland. det är bättre att överlåta det till någon som lacka bilar nästan varje dag och har rutin så det blir bra.

det bästa du kan göra är att snacka med billackeraren om att han sprutar bilen svart åt dig, så får du bra lokal och snyggt resultat för en billig peng, förutsatt att du kan göra allt förarbete själv...

så för att sammanfatta, det kostar allt från 500kr till 100 000kr

men säg att du köper vanlig solid färg så kanske det blir 3-6000kr men det kan dra iväg långt över det oxå.


det man behöver:

slip papper 200kr
glasfiberspackel 100-200kr?
Hagmans opnimal rikt (spackel) 250-350kr
Hagmans ca primer (grundfärg) 200kr
Slipgrund (dyrt beroende på hur mycket man ska ha)
lack och ev klarlack 3-6000kr

det är väldigt svävande siffror men du ser ungefär iaf....
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
werd
Skogenracing Supreme
werd


Antal inlägg : 708
Age : 32
Namn : MuppDaniel
Från : Den ökända staden kumla!
Kör : 242 -1975.
Registration date : 06-10-12

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimesön 21 jun 2009, 10:50

Men du, om du nu ska regga bilen måste man väll besiktningsmannen godkänna dina svetsar först? På bur osv. Annars måste man slipa bort färgen igen väll? Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.freewebs.com/engelo/
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimesön 21 jun 2009, 18:53

jag tror jag skippar en regg besiktning i år, drifting och diverse tävlingar får man ju köra endå med obesiktad bil bara man följer tävlingsreglerna. jag har mest kollat på drifting regler nu för det är väl mest sånt bilen ska användas till om den blir bra...

det käns som man kan hålla på med det här projektet i evigheter om man vill. jag får nya ideer om saker hela tiden hur det ska byggas osv. det är mycket att tänka på när man bygger en bil med så mycket hk som det är tänkt...

jag tar nog tillbaka att kassosen är helt klar om 2v men jag ska försöka jobba på så mycket man orkar på kvällarna Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimesön 21 jun 2009, 18:59

Tror du bör kolla upp första vad som gäller jonny innan du går vidare. Kontakta en på zatzy eller sävar turbo som heter therealpinto. Han är besiktiningsman för SFRO som är den instans du måste gå igenom för att göra den laglig. Han kan säga vad du måste, hur du måste bygga. Han är alltid mycket tillmötesgående så börja med det direkt vetja
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimesön 21 jun 2009, 19:13

Mikael skrev:
Tror du bör kolla upp första vad som gäller jonny innan du går vidare. Kontakta en på zatzy eller sävar turbo som heter therealpinto. Han är besiktiningsman för SFRO som är den instans du måste gå igenom för att göra den laglig. Han kan säga vad du måste, hur du måste bygga. Han är alltid mycket tillmötesgående så börja med det direkt vetja

jag har e-mailat honnom men inte fått något svar...

jag har läst igenom att man måste göra en förbesiktning där en gubbe kommer ut och kollar på bilen för typ 5000kr innan man lackat. sen har han säkert nå synpunkter som man måste rätta till och så gör man en riktig besiktning senare som oxå kostar en slant...

sen har vi det här med effekten oxå. även om jag får igenom bilen med orginal B23a motor så blir den ju olaglig så fort jag trimmar och inga försäkringar gäller om det händer någonting.

det är lite klurigt att vara helt laglig...
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimesön 21 jun 2009, 19:13

Skicka pm istället, använd dig av sävarturbo för där är han mer aktiv. kan ta nån dag innan han svarar. Eftersom du har en lågtryckare så kan den kanske vara godkänd

Detta är ju samma förfarande jag måste ta mig igenom för att göra min laglig med turbo
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimesön 21 jun 2009, 19:43

ja det är inte lätt att vara laglig...


4000kr kostade en för och efterbesiktning hoss SFRO, man fick lacka på grundfärg på svetsarna men inte slipa ner dom.

sen måste man göra ett bullerprov för 1250kr oxå och bilen ska vara i samma skick som när man åker till bilprovningen...

nej jag orkar inte lägga ner massa energi på att få den laglig när den iaf inte blir laglig om man höjer effekten för mycket osv...

det blir en ren tävlingsbil som det ser ut just nu så får vi se vad framtiden utvisar...

det hindrar ju inte att åka på lite nattliga race

håller på och fixar upp bilsläp och ford transit buss just nu så transport ska inte bli några problem...


Senast ändrad av Golden Boy den sön 21 jun 2009, 21:43, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Rekord E2 Turbo
Skogenracing Extreme
Rekord E2 Turbo


Antal inlägg : 455
Namn : Opel
Från : Rüsselsheim
Kör : Rekord Turbo
Registration date : 08-12-29

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimesön 21 jun 2009, 21:39

Jävligt ballt projekt alltså!
Till överst på sidan Gå ner
Mackan900
Skogenracing Small
Mackan900


Antal inlägg : 24
Namn : Max
Från : Uppsala
Kör : Toyota Celica Supra MKII
Registration date : 08-12-07

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimesön 21 jun 2009, 22:53

Man kan också köpa SFRO:s bygghandbok. Där tar man upp allt om att bygga lagliga bilar. Kostar inte mycket och även om man inte tänker göra den laglig så finns det mycket bra information hur man bygger saker så att de håller. Sen att Gustav inte svarar på mail beror nog på att han får massor varje dag.
Till överst på sidan Gå ner
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimemån 22 jun 2009, 22:55

i dag fick jag mitt "slutrör/sidepipe" tiggat, vart riktigt stiligt så nu har jag bestämt att hela systemet blir rostfritt 3" Smile

vart massa annat mek i dag men det ger pengar till bilen iaf...

lite pix på böjjen

före innan jag gjorde om den
starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Bur_sl13

efter med lite polering
starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Katze_10

blir så snyggt när någon duktig kan svetsa
starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Katze_11

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Katze_13


den här mekade jag med i dag. funkar kanon nu efter lite justeringar och vessade blad. ska sätta ut anons på blocket för 6000kr, ge bud om det är intressant. det följer uppsamlare med oxå...
starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Katze_12
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
mAnGGe
Skogenracing Large



Antal inlägg : 142
Age : 39
Namn : Mange
Från : Södra sidan
Kör : Pråm 2.3E
Registration date : 09-06-18

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimemån 22 jun 2009, 23:19

Fan har du börjat sälja av Trädgårds attiraljerna för att betala för bygget? Razz
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimemån 22 jun 2009, 23:19

mAnGGe skrev:
Fan har du börjat sälja av Trädgårds attiraljerna för att betala för bygget? Razz


hehe jag säljer allt jag äger för att få ihop det här What a Face
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
mAnGGe
Skogenracing Large



Antal inlägg : 142
Age : 39
Namn : Mange
Från : Södra sidan
Kör : Pråm 2.3E
Registration date : 09-06-18

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimemån 22 jun 2009, 23:23

Gör du helt rätt i. Antar att högerfoten har lite kli efter att starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Rita

Hoppas du får ihop likviditeterna och att man kanske kan få se den live någon natt i sommar. What a Face Kör hårt starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Av-26
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimemån 22 jun 2009, 23:24

om inte på natten så på drifting banan

tack Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
lillen_rille
Skogenracing Large
lillen_rille


Antal inlägg : 215
Age : 33
Namn : Rickard
Från : Östervåla
Kör : 760 T5, Audi S6 2.2T, Skoda Fabia RS
Registration date : 08-05-20

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimemån 22 jun 2009, 23:25

Blir fint med rostfritt ju!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Lillen_rille
Toffe
Vinnare Månadens Projekt
Toffe


Antal inlägg : 1989
Age : 137
Namn : Toffe
Från : Torsåker
Kör : Volvo
Registration date : 06-10-16

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimetis 23 jun 2009, 00:23

dem stakarna du har håller inte för mkt nm vid låga varvtal. Blocket håller bättr pga ava annan gjutteknik mot för b21/b23.

Därför dem flesta monterar en b23vev och stakar kolvar i en b230. eller maring vev,kollar du dessutom på lager lägena i en b230 e dem mkt mkt kelnare än i en b23.

bara så ser till att inte ladda som ett svin på låga varv håller de säkert.

Bara lite tips.
Till överst på sidan Gå ner
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimetis 23 jun 2009, 16:00

1.5bar vid 3000-3500rpm? är det lågt nog? pale

Edit:

sökte runt lite och hittade denna info:

"Tänk på att de gamla B23 (63 mm ramlager) anses starkast, efter det kommer B230 K-block (63 mm ramlager) , det finns ett ingjutet K i blocket på insugningssidan, finns från ca -88 och framåt, de svagaste är tidiga B230 (55 mm ramlager)."

vad är det som skiljer dom åt igentligen?
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimetis 23 jun 2009, 17:04

Det kommer nog lösa sig om du inte använder dig av en liten putt turbo Smile
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimetis 23 jun 2009, 22:04

Sen tror jag att erfarenheten om vad som håller eller inte är dåligt testad. Dom flesta som kör och rasar standardgrejer har oftas meckat i nått chip sen höjt laddet till det dubbla mot för vad chiptillverkare rekomenderar.

Det jag vill ha sagt att med god mappning så håller det troligtvis rätt bra endå
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Toffe
Vinnare Månadens Projekt
Toffe


Antal inlägg : 1989
Age : 137
Namn : Toffe
Från : Torsåker
Kör : Volvo
Registration date : 06-10-16

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimeons 24 jun 2009, 10:12

jag har krökt stakar på två bruks bilar med 16t agg med alldeles för tidigt ladd. förmodligen,men din bil väger ju hälften av en 940 tex och den kanske orkar slå lös hjule ist för å ösa fram vrid.

kolla på boström som ex,han åkte skit fort med orig botten men med i stort sett helt död motor under 5000rpm.

förmodligen blir väl cylinder trycken djävulska vid för låga rpm och mycket ladd.

En form av laddtrycks styrning så tror jag saken e biff.
Till överst på sidan Gå ner
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitimeons 24 jun 2009, 21:39

jag har ju elektronisk laddtrycksstyrning så det finns grejor Smile

sen kommer jag köra med E85 och Evo 8a turbo, vet inte hur det påverkar cylindertrycket på låga varv?

om det pajar så får jag bygga nytt då, är inte värre än så. det lär ju iaf uppdateras massa prylar i vinter antar jag...

vad är för högt ladd på låga varv då? och vid vilka varv?

evo turbon ska leverera 365hk vid 1.5bar så jag hadde hoppats det skulle gå tillsammans med E85?
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Sponsored content





starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD   starvo - Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD - Sida 17 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Golden Boy - Toyota Starlet "Starvo" RWD
Till överst på sidan 
Sida 17 av 31Gå till sida : Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 24 ... 31  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Golden Boy - Toyota Starlet Turbo 2008
» Golden Boy - Toyota Starlet Turbo 2009
» Golden Boy - StarVo 2012
» Golden Boy - StarVo 2014
» Golden Boy - StarVo 2.3T 2013

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: