| JohanJ - Mitt sierra projekt. | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
JohanJ Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 415 Age : 40 Namn : Johan Jonsson Från : Falkenberg Kör : 242 med B230Fk Registration date : 06-10-25
| Rubrik: JohanJ - Mitt sierra projekt. tor 18 jan 2007, 19:30 | |
| Köpte mig en Sierra med rasad diff av en kompis. Han hade börjat meka med den men tröttnat och dragit upp den i skogen! Jag köpte loss den för en billig peng. Fick dit den "nya" diffen efter lite blod svett och tårar! Ut och testa och allt funkade bra. Blev förvånad över hur lätt den släppte i baken. Efter ca 5min körande så låg bilen i diket efter en lite för bred kurva! Bilen klarade sig bra, men kylet fick sig en fin smäll. Var först tänkt som isracer men det ser inte ut att bli någon is. Så det får bli busprojekt. Blir det pengar över så åker det i en turbo i sann skogenracing anda! Lite bilder tagna med mobil Nokia 8210 Bilen vid inköpet i skogen.. Påbörjade rensning av inredning och asfaltsmatta Köpt lite färg, ser bättre ut på bild. Hade lite dekaler som låg och skräpade i garaget. Svetsade ett stag mellan stötdämpartornen, blev inte så snyggt (första gången jag svetsade!) Såhär blev det.
Senast ändrad av den fre 19 jan 2007, 14:09, ändrad totalt 7 gånger | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: JohanJ - Mitt sierra projekt. tor 18 jan 2007, 19:38 | |
| Blir det snurra också eller Tog mig friheten att flytta den hit till projektdelen, passar det sig? | |
|
| |
Antal inlägg : 415 Age : 40 Namn : Johan Jonsson Från : Falkenberg Kör : 242 med B230Fk Registration date : 06-10-25
| Rubrik: Sv: JohanJ - Mitt sierra projekt. tor 18 jan 2007, 19:47 | |
| Ja, turbo får det ju bli. Väntar bara på att få lite extra pengar över. Ja projekt blir perfekt. /Johan | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: JohanJ - Mitt sierra projekt. tor 18 jan 2007, 20:15 | |
| Grymt! Detta tänker jag följa! |
|
| |
| Rubrik: Sv: JohanJ - Mitt sierra projekt. ons 31 jan 2007, 17:16 | |
| Uppdatering.----- Varit ute i garaget en stund idag! Har målat lite mer inne i bilen. Det tar så satans tid innan det torkar i 2 grader bara ---- Tänkte lyfta på ventilkåpan för att kolla hur kamen såg ut. Sliten va den ju, ca 2mm djupa spår. Ska man satsa på ny kam?? Plockade bort det lilla röret som smörjer kamen å blåste rent. När jag ändå hade kåpan borta så passade jag på att tvätta rent och lacka den. Fick blir svart färg för det va det jag hade på hyllan Bilder.Kåpan tvättad och maskerad... Lite färg på. Jaha... Sedan har jag funderat på vad detta kan vara till. Har markerat med rött så ni vet vad jag menar. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: JohanJ - Mitt sierra projekt. ons 31 jan 2007, 18:25 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: JohanJ - Mitt sierra projekt. ons 31 jan 2007, 20:41 | |
| - Mikael skrev:
En sliten kam är aldrig kul dessutom så tappar du lite effekt så ett byte är vettigt
Det du markerat med rött är pulsairen. Den skickar in luft i grenröret för att få till det med avgasvärdena Jaha, för avgasvärdena! Får se om jag kommer över någon billig kam. | |
|
| |
richard s Skogencrew
Antal inlägg : 931 Age : 43 Namn : richard Från : gävle Kör : RMK800 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: JohanJ - Mitt sierra projekt. fre 02 feb 2007, 22:46 | |
| - JohanJ skrev:
- Mikael skrev:
En sliten kam är aldrig kul dessutom så tappar du lite effekt så ett byte är vettigt
Det du markerat med rött är pulsairen. Den skickar in luft i grenröret för att få till det med avgasvärdena Jaha, för avgasvärdena! Får se om jag kommer över någon billig kam. nån billig kam? Det är ju ett tecken från ovan att du behver en rejäl trimmkam! Pulsairen skrotar du bort när du byter grenrör , och skulle du kara med en adapter på orginal grenrör så skadar det inte att plugga anslutningarna i grenröret och ta bort rörstumparna som sticker in , dessa bromsar nog flödet ordentligt. Finns bilder på detta på sierra turbo 1 eller 2. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: JohanJ - Mitt sierra projekt. fre 02 feb 2007, 23:17 | |
| - richard s skrev:
- JohanJ skrev:
- Mikael skrev:
Det du markerat med rött är pulsairen. Den skickar in luft i grenröret för att få till det med avgasvärdena Jaha, för avgasvärdena! Får se om jag kommer över någon billig kam. nån billig kam? Det är ju ett tecken från ovan att du behver en rejäl trimmkam!
Pulsairen skrotar du bort när du byter grenrör , och skulle du kara med en adapter på orginal grenrör så skadar det inte att plugga anslutningarna i grenröret och ta bort rörstumparna som sticker in , dessa bromsar nog flödet ordentligt. Finns bilder på detta på sierra turbo 1 eller 2. Haha, du har ju helt rätt!! Att jag inte kunde se tecknet. Som det är nu så ligger sierran i andra han till förmån för min Honda vti att bli klar till sommaren. Men så fort det blir pengar över så! Tack för mer info ang pulsairen. Är alltid kul med kunskap!! | |
|
| |
braze Skogenracing Medium
Antal inlägg : 72 Namn : sebastian Från : åland Kör : inget just nu Registration date : 07-03-25
| Rubrik: Sv: JohanJ - Mitt sierra projekt. tor 29 mar 2007, 20:48 | |
| nu vill jag se vad det här blir det här är lite renovering elr vad har hänt med backre däcket:D | |
|
| |
| Rubrik: Sv: JohanJ - Mitt sierra projekt. lör 31 mar 2007, 12:49 | |
| - braze skrev:
- nu vill jag se vad det här blir det här är lite renovering elr vad har hänt med backre däcket:D
På bilden där den står på släpet så hänger diffklumpen bara i drivaxlarna. Blir lite skum hjulvinkel då Just nu sår det stilla, har fått flytta forden till förmån åt en crx vt turbo. blir fortsatt mek med forden när det finns plats. | |
|
| |
Antal inlägg : 72 Namn : sebastian Från : åland Kör : inget just nu Registration date : 07-03-25
| Rubrik: Sv: JohanJ - Mitt sierra projekt. lör 31 mar 2007, 14:14 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: JohanJ - Mitt sierra projekt. lör 31 mar 2007, 15:31 | |
| den kommer nog bli bra när den blir färdig:D | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: JohanJ - Mitt sierra projekt. | |
| |
|
| |
| JohanJ - Mitt sierra projekt. | |
|