Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Förstärkta fjädrar Ford sierra -90

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Ford91
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 95
Namn : Linus
Från : Ronneby
Kör : Bil
Registration date : 08-05-20

Förstärkta fjädrar Ford sierra -90 Empty
InläggRubrik: Förstärkta fjädrar Ford sierra -90   Förstärkta fjädrar Ford sierra -90 Icon_minitimesön 22 feb 2009, 15:01

Jag har nu köpt mig en ford sierra -90
han är inte i det bästa skicket långt ifrån, men jag gav inte så mycket för han heller, men jag tycker han är lite vinglig på vägen så jag funderar på att byta stötdämpare och fjädrar, det blir från biltema billigast så, så tänkte kapa fjädrarna lite för att få ner han i backen, men på biltemas lastfjädrar står det Combi och bak, kan man använda dom på en sedan? och hur blir det fram? får man på förstärkta fjädrar där? eller får man köra på vanliga?

Hur blir det med hjulvinklarna om man kapar fjädrarna på en sierra?
Till överst på sidan Gå ner
328Rikard
Skogenracing Sponsor
328Rikard


Antal inlägg : 603
Age : 36
Namn : Rikard
Från : Gävle
Kör : E36 328 Coupe, E36 328 Touring & El Camino -69
Registration date : 08-03-22

Förstärkta fjädrar Ford sierra -90 Empty
InläggRubrik: Sv: Förstärkta fjädrar Ford sierra -90   Förstärkta fjädrar Ford sierra -90 Icon_minitimesön 22 feb 2009, 15:11

Köp en budget sänksats. fan billigast och bäst så.

GE har jag på e30n funkar skit bra.

Hjulvinklarna. ja det beror ju på hur mkt du ska kapa. kapar du bara nått varv så ska de inte va några probs.

BTW alla sierror är svampiga orginal:P

MVH
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Förstärkta fjädrar Ford sierra -90 Empty
InläggRubrik: Sv: Förstärkta fjädrar Ford sierra -90   Förstärkta fjädrar Ford sierra -90 Icon_minitimesön 22 feb 2009, 17:43

Kombins passar inte sägs det. Orginalfjädrar kommer nog inte hjälpa så mycket på vingelhetem, nya gasdämpare och en billig sänksats tillsammans med nya kränghämmarbussningar ger en trevlig bil.

Hjulvinklar bak får du räkna med, men går att fixa till med hjälp av brickor eller köpa frästa plattor för dyra pengar
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Sponsored content





Förstärkta fjädrar Ford sierra -90 Empty
InläggRubrik: Sv: Förstärkta fjädrar Ford sierra -90   Förstärkta fjädrar Ford sierra -90 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Förstärkta fjädrar Ford sierra -90
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: