Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 går det att turbokonventera en förgasar pinto? och isså fall hur gör jag??

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Andy_motor
Skogenracing Small
Andy_motor


Antal inlägg : 8
Namn : Andreas
Från : Malmö
Kör : ford taunus 74 gxl
Registration date : 09-02-08

går det att turbokonventera en förgasar pinto? och isså fall hur gör jag?? Empty
InläggRubrik: går det att turbokonventera en förgasar pinto? och isså fall hur gör jag??   går det att turbokonventera en förgasar pinto? och isså fall hur gör jag?? Icon_minitimemån 09 feb 2009, 01:11

hej har en ford taunus gxl med en pino 2.0 med förgasare, och blev lite sugen på turbo undrar om det går och hur jag gör? tack på förand
Till överst på sidan Gå ner
Kverna
Skogenracing Large
Kverna


Antal inlägg : 122
Age : 36
Namn : Anders
Från : Norge
Kör : Ford Sierra 2.0 Turbo 3dørs
Registration date : 09-01-21

går det att turbokonventera en förgasar pinto? och isså fall hur gör jag?? Empty
InläggRubrik: Sv: går det att turbokonventera en förgasar pinto? och isså fall hur gör jag??   går det att turbokonventera en förgasar pinto? och isså fall hur gör jag?? Icon_minitimemån 09 feb 2009, 01:32

Gjør exact samma sak som på is-turbo, men få tak i en 32/32 DAT tryckförgasser

Står lite grejer her: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=33945
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

går det att turbokonventera en förgasar pinto? och isså fall hur gör jag?? Empty
InläggRubrik: Sv: går det att turbokonventera en förgasar pinto? och isså fall hur gör jag??   går det att turbokonventera en förgasar pinto? och isså fall hur gör jag?? Icon_minitimemån 09 feb 2009, 08:42

Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
loop
Skogenracing Large



Antal inlägg : 294
Namn : Per
Från : Halland
Kör : Ford
Registration date : 08-07-30

går det att turbokonventera en förgasar pinto? och isså fall hur gör jag?? Empty
InläggRubrik: Sv: går det att turbokonventera en förgasar pinto? och isså fall hur gör jag??   går det att turbokonventera en förgasar pinto? och isså fall hur gör jag?? Icon_minitimemån 09 feb 2009, 18:56

Anders Kverneng skrev:
Gjør exact samma sak som på is-turbo, men få tak i en 32/32 DAT tryckförgasser

Står lite grejer her: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=33945
''Är det bara för mig som länkar till fmcn inte funkar?
Jag har tänkt köra med en Strombergare som förgasare.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

går det att turbokonventera en förgasar pinto? och isså fall hur gör jag?? Empty
InläggRubrik: Sv: går det att turbokonventera en förgasar pinto? och isså fall hur gör jag??   går det att turbokonventera en förgasar pinto? och isså fall hur gör jag?? Icon_minitimemån 09 feb 2009, 20:08

För mig funkar länkarna, har ju konto dock på FMCN

För att gå igenom det lite här så blir det lite pul om man ska åka med förgasare, finns två sätt att göra det på

Trycksatt förgasare

För detta behöver du täta din förgasare så laddtryck inte kan smita ut någonstans, på stromberg t.ex så läcker alltid choken
Sen måste man eventuellt göra nått åt flottören om den är gjord av mässig då dom oftast pressas ihop annars.
För att det ska funka bra att trycka genom behövs det en speciel bränsle trycksregulator för förgasarturbo, skillnaden mot en vanlig inspruts är att den håller mycket lägre tryck då en förgasaren sällan kräver mer tryck än 0.2-0.3 bar. Men för att bränsle inte ska tryckas bakvägen ökas bränsletrycket linjärt med laddtryck.
Laddar man 1bar blir bränsletrycket 1.2bar och därför krävs det en insprutningspump för att orka hålla högre tryck

Sug förgasare

enklare att få att funka men klara oftast inte så mycket effekt. Förgasaren sätts på sugsidan på turbon och bränslet sugs igenom turbon och trycks in i motorn. Nackdelen är att det inte går att ha en intercooler samt att turbon ska vara koltätat för att slippa blåryk som det fort blir då vanliga turbotätningar inte är gjorda för bensin. Här behövs det ingen speciellt bränslepump men orignalpumpen klarar oftast inte av speciellt mycket utan det behövs en elektrisk förgasar pump för att kunna leverara rätt mängd till flottörhuset
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Andy_motor
Skogenracing Small
Andy_motor


Antal inlägg : 8
Namn : Andreas
Från : Malmö
Kör : ford taunus 74 gxl
Registration date : 09-02-08

går det att turbokonventera en förgasar pinto? och isså fall hur gör jag?? Empty
InläggRubrik: Sv: går det att turbokonventera en förgasar pinto? och isså fall hur gör jag??   går det att turbokonventera en förgasar pinto? och isså fall hur gör jag?? Icon_minitimetis 10 feb 2009, 23:05

tack för infon blir insug istället ver på skroten och plocka ett sådant idag. prata med åbr här i malmö och han sa att jag bara skulle maila någon här om hur jag gör för tubokoventerin såg bilderna och beskrivningen mycket bra förklarat och vissat men om det kommer andra frågor. undrar vem det var han prata med och om hans email tack på förhan mvh:Andreas
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





går det att turbokonventera en förgasar pinto? och isså fall hur gör jag?? Empty
InläggRubrik: Sv: går det att turbokonventera en förgasar pinto? och isså fall hur gör jag??   går det att turbokonventera en förgasar pinto? och isså fall hur gör jag?? Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
går det att turbokonventera en förgasar pinto? och isså fall hur gör jag??
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Förgasar problem...
» förgasar sierra 87a för turbokonventering
» vart hitta förgasar menbran till en ford vv förgasare
» 205 pinto anybody seen this before??
» Pinto vs Pinto.

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: