Japmax Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 20 Namn : Markus Från : Sverige Kör : Bmw 540 Registration date : 06-12-27
| Rubrik: Saab turbo sprut i en Sierra? sön 31 dec 2006, 03:56 | |
| När jag tänker på det så minns jag någon turbokonverterad bil som hade bytt till komplett sprut och tändning från en gammal Saab 900 turbo. Tänkte nämligen göra det samma tror jag, har kommit över grejorna billigt. FÖrdelarna mot startspridare är ju många, korrektare soppa, elektronisk styrd laddtryck, knacksensor mm.
Någon här som har erfarenhet av att använda Saabs turbosprut? På ett annat forum sa en saabkunnig att sprutet klarar uppemot 300hk och då är ju de problemet ur världen. | |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Saab turbo sprut i en Sierra? sön 31 dec 2006, 13:11 | |
| Tanken är god men problemet är att få det att lira, Det skiljer mycket mellan ford och saabmotorn redan från början så förmodligen kommer det att gå fett osv
Vi testade med saabsprut på en volvomotor och det gick inte så bra, gick fett och blöddrade friskt | |
|
Japmax Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 20 Namn : Markus Från : Sverige Kör : Bmw 540 Registration date : 06-12-27
| Rubrik: Sv: Saab turbo sprut i en Sierra? sön 31 dec 2006, 18:10 | |
| Ok.. de låter ju inte så bra iofs? Men om man tar allt från saaben, lambda, LMM, spridare rubbet.. borde inte systemet anpassa sig? De rör sig ju i båda fallen om 2 liters motorer oxå. Alltså du vet mer än mig om att trimma ford, men det borde gå! | |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Saab turbo sprut i en Sierra? mån 01 jan 2007, 01:12 | |
| - Japmax skrev:
- Ok.. de låter ju inte så bra iofs?
Men om man tar allt från saaben, lambda, LMM, spridare rubbet.. borde inte systemet anpassa sig? De rör sig ju i båda fallen om 2 liters motorer oxå.
Alltså du vet mer än mig om att trimma ford, men det borde gå! Det kan gå, men sånna här sprut är faktiskt inte så intelligenta som folk tror, det är sällan dom klarar av att göra mer en 5procentig justering av bränslet. Du kan alltid testa, finns en här som kör med volvo 440 sprut i sin ascona med opel cih motor och det verkar funka bra. | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Saab turbo sprut i en Sierra? | |
| |
|