Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Blocket prutare. Hur gör ni?

Gå ner 
+13
_-gniraz-_
Mikael
tjernell
Jeppo
Toffe
Almgren
loop
Lindskog
Walle_W
CarCass
Öbbe
Henka_
Noxx
17 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Noxx
Skogenracing Large
Noxx

Antal inlägg : 293
Namn : Thommy
Från : Gävle
Kör : BMW!
Registration date : 08-11-10

Blocket prutare. Hur gör ni? Empty
InläggRubrik: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimelör 17 jan 2009, 13:20

Vilka brukar försöka pruta på mail och telefon innan ni ens sett bilen ni är intresserad av? I min mening är det helt fel.

Jag åker dit och kollar på bilen först och hittar jag nått som inte stämmer prutar jag på det.

Är det en bil som har överpris bryr jag mig inte ens om den, och kollar vidare.

Sätter man ut en bil för 30k så hör ingen av sig, sänker man till 25k så försöker folk pruta på mail ner till 20k innan dom sett den. Alltså bilar i 30k klassen.
Rolling Eyes

Syndromet av gnälliga svenskar som är för snåla har jag börjat ledsnat på. scratch

Hur brukar ni göra? Vad anser ni?
Till överst på sidan Gå ner
Henka_
Skogenracing Elite
Henka_

Antal inlägg : 1915
Namn : Henke
Från : Geffle
Kör : SxxB
Registration date : 07-02-20

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimelör 17 jan 2009, 13:46

Fråga almgren, han prutar ju fan när han handlar på ICA Very Happy haha, nä prutar de gör man om sakerna inte riktigt är värd det dom vill ha för de och först när man har sett det.
http://www.skogenracing.com
Öbbe
Skogencrew
Öbbe

Antal inlägg : 6142
Namn : Öberg
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimelör 17 jan 2009, 13:56

är de e bil i närheten prutar ja när ja åker dit o kollar, är bilen längre bort prutar ja på tele för vill veta att de är värt att åka dit..

Pruta lär man ju göra för många vill ju att bilen deras ska vara mer värd än den är o så är de med alla saker.. folk som har behov av cash när dom säljer grejor sätter ofta ett vettigare pris.
http://www.SKOGENRACING.com
CarCass
Skogenracing Supreme
CarCass

Antal inlägg : 593
Namn : Jim
Från : Mehedeby
Kör : Mitsubishi
Registration date : 08-09-22

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimelör 17 jan 2009, 15:26

Prutar helst på plats. Fast med nya evon som stod utanför Göteborg så prutade jag per telefon, sa att jag tyckte det var lite väl tilltaget pris. Disskuterade och kom fram till ett nytt pris.

Gillar inte mail- och telefonprutare så det satte emot lite men det gällde 60 mil enkel resa.

Sen 60 mil hem på r-däck i en stumfjädrad evo, mysigt Razz

Försöker alltid sätta ut mina annonser med lagom pris, överpris lockar till sig prutare Blocket prutare. Hur gör ni? Nono
Walle_W
Skogenracing Medium
Walle_W

Antal inlägg : 56
Namn : Anders
Kör : på 1202
Registration date : 08-05-13

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimesön 18 jan 2009, 04:46

jag lyckas ju alltid hitta min grejer i andra ändan av landet... Köpte bilen i Helsingborg, båten i Trollhättan och motorn till bilen i Kalix..

Känns som att ska det prutas så lär man göra det över telen men jag har inte lyckats så jag har alltid fått betala annonspris.. Sad
Lindskog
Skogenracing Sponsor
Lindskog

Antal inlägg : 953
Namn : Lindskog
Från : Gävletrakten
Kör : Bmw E60, Skidoo 800R
Registration date : 07-04-17

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimesön 18 jan 2009, 11:39

Eller dessa underbara zigenare som ringer och mailar och bjuder halva priset. Samma kan ringa 10gr med olika namn!
Så säger dom att man ska möta dom i uppsala t ex för dom bor neråt i landet, kollar man upp telenummret så bor dom i uppsala, jävla ful taktik dom kör med!

jag prutar på plats om det jag ska köpa finns i närheten!!
loop
Skogenracing Large

Antal inlägg : 294
Namn : Per
Från : Halland
Kör : Ford
Registration date : 08-07-30

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimesön 18 jan 2009, 14:53

Folk som tror deras pryl är värd en smärre förmögenhet, brukar jag kollas med mejl ibland och då säga det jag kan tänka mig att betala. Om de inte tar det, så skiter jag i det.

Om det är inom rimligt avstånd så kan man ju åka och titta först.

Har nån av er fått lös nåt av tex de som tror att deras farmors välvårdade 4 dörrars 89a Kadett är värd 20 000? Eller folk som säljer Volvo 240 "snart veteran" 82a för 15 000? Och som vägrar pruta och inte fattar att deras annons legat på blocket i 2 månader.

Sen så är jag sällan omöjlig att ha och göra med själv heller, men jag försöker oftas att vara billigast på tex blocket på den skit jag försöker sälja, iofs så lyckas det väldigt sällan då jag sällan får nåt sålt.

Nån som behöver Fiesta 1.4i delar?Smile
Noxx
Skogenracing Large
Noxx

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimesön 18 jan 2009, 20:22

Lindskog skrev:
Eller dessa underbara zigenare som ringer och mailar och bjuder halva priset. Samma kan ringa 10gr med olika namn!
Så säger dom att man ska möta dom i uppsala t ex för dom bor neråt i landet, kollar man upp telenummret så bor dom i uppsala, jävla ful taktik dom kör med!

jag prutar på plats om det jag ska köpa finns i närheten!!

Ja det har man ju varit med om, samma snubbe som mailar 10 gånger med olika svenska namn och skriver som en kratta och ger skambud..
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren

Antal inlägg : 2207
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimetis 20 jan 2009, 16:35

Ofta när man ska sälja nånting så räknar man med att folk kommer pruta, därför sätter man ett litet högre pris. Är man i behov att sälja saken fort så skriver man ju oftast ett sista pris & att inte prutning går.

Sen vet man oftast vad de ligger i för prisklass. Har man långt att åka som det oftast blir, så är det inte att tänka på att åka dit och börja prata om pris när man är där om man inte ens vet hur skicket är. Då kollar man ju om det finns prutmån innan på telefon..

Märker man att det är en riktig kanonsäljare så kan man ta slutpriset på plats. Men om man hittar nånting som inte är som det ska och priset fortfarande ligger som att bilen ska vara i bra skick, så prutar man ju på det också.

Är man helt beroende av bilen och att man bara vill ha den så är det ju en helt annan sak, lika om det finns många andra ute på marknaden som man också är intresserad av. Det är ju priset det oftast hänger på.

Henka_, Den som inte prutar är stupid Smile Dock hatar jag sånna som halverar priset och tror de ska få den för det priset. Jag är absolut ingen sån för det är de mest irriterade som finns när man ska sälja nånting. Lägga ner tid på idioter är oftast meningslöst Smile
Noxx
Skogenracing Large
Noxx

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimetis 20 jan 2009, 17:08

Sätter man ett lite högre pris så hör ingen av sig konstig nog.. sätter man ner priset till vad man kunde ha prutat ner till så försöker dom pruta ännu mer.
Toffe
Vinnare Månadens Projekt
Toffe

Antal inlägg : 1989
Namn : Toffe
Från : Torsåker
Kör : Volvo
Registration date : 06-10-16

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimefre 30 jan 2009, 23:45

De vissa tjänar på en månad,tjänar en affärsman på en dag!
Jeppo
Skogenracing Supreme
Jeppo

Antal inlägg : 811
Namn : Jesper Ericsson
Från : Tierp
Kör : V70N - Vector turbo
Registration date : 07-10-16

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimelör 31 jan 2009, 04:12

Svarade senast ikväll på ett idiotiskt telefonsamtal ifrån en abdullah ifrån tumba. Praktiskt taget ringt och jagat en kompis som har en 850 t5 till salu, ringer och berättar "du har för högt pris på den här bil"... Ett flertalet gånger

Ligger ute för 25k om jag inte missminner,, bjuder 12 på telefon.. Seriöst folk

Edit; ringde 23.11 och sa att han ville komma DÅ och kolla på bilen, har inte tid sa jag.. Är borta på middag, då fick man tydligen inte infinna sig på annan adress än bilen stod på. Utan var tvungen att infinna sig precis där bilen stod, allmänt spydig.. Jag är inte rasist, men varför är det bara folk som bryter på 27 olika språk som ringer..
loop
Skogenracing Large

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimesön 01 feb 2009, 16:10

Jeppo skrev:
Svarade senast ikväll på ett idiotiskt telefonsamtal ifrån en abdullah ifrån tumba. Praktiskt taget ringt och jagat en kompis som har en 850 t5 till salu, ringer och berättar "du har för högt pris på den här bil"... Ett flertalet gånger

Ligger ute för 25k om jag inte missminner,, bjuder 12 på telefon.. Seriöst folk

Edit; ringde 23.11 och sa att han ville komma DÅ och kolla på bilen, har inte tid sa jag.. Är borta på middag, då fick man tydligen inte infinna sig på annan adress än bilen stod på. Utan var tvungen att infinna sig precis där bilen stod, allmänt spydig.. Jag är inte rasist, men varför är det bara folk som bryter på 27 olika språk som ringer..

Jag sätter aldrig ut mitt telefonnummer, just för att sålla bort tjatiga jävlar som saknar koll.
Tror du råkat ut för en pundare. Tokprutandet, ingen koll på klockan och allmänt socialt inkompetent tyder på det.
tjernell
Skogenracing Extreme

Antal inlägg : 320
Namn : Patrik
Från : Hofors
Kör : Snabbast
Registration date : 07-10-24

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimefre 13 feb 2009, 21:56

Hade en passat på blocket å jag satt ett mkt lågt pris , bara 1 som va billigare..utsatt för 35k

å vad ringer hela tiden..dy kåmpis zista priz va??

När dom frågade så sa jag lugnt : hmm ja kan släppa den för 36k.
Å då får man till baka : VA dy har jy satt 35k såm priz , dy vara dym i hyvet . å sen slänger dom på luren.

Nästa annons ja lägger ut på blocket ska jag skriva : PGA långvarig förkylning som satt sig på hörseln så MÅSTE ni tala TYDLIG svenska !!
loop
Skogenracing Large

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimelör 14 feb 2009, 12:20

Men varför sätter du ut telenummret?
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimelör 14 feb 2009, 12:28

Mycket irriterande när säljare aldrig sätter ut nummer, jag struntar nästan hellre i den annonsen än att börja krångla med mail
loop
Skogenracing Large

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimesön 15 feb 2009, 21:12

Mikael skrev:
Mycket irriterande när säljare aldrig sätter ut nummer, jag struntar nästan hellre i den annonsen än att börja krångla med mail

Krångligt? Man kan skicka det när som helst på dygnet med lite frågor. Inget tjafs. Och som säljare är det lugnt och fint, inga idioter som ringer och tjatar eller stör på underliga tider på dygnet.
_-gniraz-_
Skogenracing Elite
_-gniraz-_

Antal inlägg : 2200
Namn : Fredrik.Z
Från : Fröslunda
Kör : ""No Control" Sierran
Registration date : 06-10-31

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimesön 15 feb 2009, 22:00

loop skrev:
Mikael skrev:

Krångligt? Man kan skicka det när som helst på dygnet med lite frågor. Inget tjafs. Och som säljare är det lugnt och fint, inga idioter som ringer och tjatar eller stör på underliga tider på dygnet.

Hittar man något de är bra pris på tex så kan man ge sig fan på att någon annan får sakerna istället bara för att de inte gick att ringa han direkt när man såg annonsen finns inge värre... mail kontakt suger tar 2 dygn innan de händer något så som köpare är de kasst...
loop
Skogenracing Large

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimesön 15 feb 2009, 22:22

_-gniraz-_ skrev:
loop skrev:
Mikael skrev:

Hittar man något de är bra pris på tex så kan man ge sig fan på att någon annan får sakerna istället bara för att de inte gick att ringa han direkt när man såg annonsen finns inge värre... mail kontakt suger tar 2 dygn innan de händer något så som köpare är de kasst...

Möjligt. Jag lyckas sällan sälja något trots låga priser ovsett om det är telefonnummer eller ej med, så numera är det inget nummer med när jag ska sälja saker. Jag har tröttnat på att svara på idiotiska frågor. Hur fan kan 5 st ringa och fråga om man får köra med en bil när det står körförbud i annonsen? Och samtliga pratade klockren svenska, en idiot skulle ställa upp i en bilorientering två dar senare, men hade ingen bil. Givetvis ringer man då på en 1500krs bil med körförbud, jävla dårar. Och då jag inte är jourhavande medmänniska, terapeut eller en gratisbutik, så får man numera skicka mejl. Konstigt nog, så får man i princip aldrig några galna mejl.
CarCass
Skogenracing Supreme
CarCass

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimemån 16 feb 2009, 18:27

Håller med "loop" här. Får faktiskt väldigt få mail som är helt off. De få som kommer är ju bara att ta bort, tar 2 sekunder.

Sen just det att man kan i lugn och ro ställa frågor i ett mail är bra, jag glömmer alltid nåt när jag ringer.. Likaså när man får frågor, man kan svara när man har tid och lust och ge exakta svar då man kan kolla upp. Står man i kön på ica och det ringer en kille som undrar vad det är för bla bla bla bla så kan det vara svårt att svara direkt.

Vem rabblar upp en lång spec.lista över telefon på rak arm, t.ex?

Men telefonummer ska stå med för det.
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimemån 16 feb 2009, 18:42

Jag har klarat mig bra på telefon, däremot på mail får man dom mest skumma bytesförslag och helt galna prutförsökt
Lindskog
Skogenracing Sponsor
Lindskog

Antal inlägg : 953
Namn : Lindskog
Från : Gävletrakten
Kör : Bmw E60, Skidoo 800R
Registration date : 07-04-17

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimemån 16 feb 2009, 18:43

iof jävligt jobbigt när man skriver t ex "till salu för xxxxxkr EJ BYTE" så får man likförbannat 15 olika förslag på byten, iof bättre att dom mailar än ringer! men det jag stör mig som mest på är ordet BUD, när folk vill att man ska lägga bud, så jävla svårt att veta vad säljaren tänkt sig!
Ågren
Skogenracing Elite

Antal inlägg : 2435
Namn : l
Från : k
Kör : u

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimemån 16 feb 2009, 19:43

Lindskog skrev:
men det jag stör mig som mest på är ordet BUD, när folk vill att man ska lägga bud, så jävla svårt att veta vad säljaren tänkt sig!

Är ju rätt lätt. Bara titta upp vad likvärdig vara ligger i för pris, sen bjude typ 30-40% under bara för att jävlas lite Wink
Nä avskyr också dessa bud nissar, Så störigt när man lägger ett srigöst bud, sen säger de bara att det dög inte utan vill ha mer, sen frågar man hur mycket vill du ha, ge ett bud seger de igen. Då brukar jag skita i att köpa av det miffot. Hoppas ingen känner sej träffad rabbit
CarCass
Skogenracing Supreme
CarCass

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimemån 16 feb 2009, 20:59

De som vill ha bud vill ha bud på 30-40% över marknadsvärde. Antagligen för att få tillbaka pengar.

Ger man för lågt bud så är det som att trampa på en mina, man blir dumförklarad direkt, humor.

Så måste jag nämna anti-prut-klassikern: "Ja, men det är en gammal bil.." Är bra trött på den, bilen är som den är och inget annat, fatta.
tjernell
Skogenracing Extreme

Antal inlägg : 320
Namn : Patrik
Från : Hofors
Kör : Snabbast
Registration date : 07-10-24

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitimemån 16 feb 2009, 22:49

loop skrev:
Men varför sätter du ut telenummret?

Aha är det du som ringer din rackare.. Suspect

En annons utan tele nummer är ju värdelös tycker jag..
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Blocket prutare. Hur gör ni?   Blocket prutare. Hur gör ni? Icon_minitime

Blocket prutare. Hur gör ni?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Billigaste 400 hk på blocket!
» Blocket: kadett cupe -77
» Fyfn va ballt... (Blocket)
» Skogenracing Sierran ute på blocket.
» hitta två fräna bilar på blocket....

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet