| Vilken ar den bästa bruksbilen? | |
|
+8Mäki Almgren banzai Öbbe richard s JBlom _-gniraz-_ Golden Boy 12 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Vilken ar den bästa bruksbilen? tor 15 jan 2009, 14:12 | |
| om man ska kopa en bil for max 60 000kr
som har:
lag bransleforbrukning Hog komfort hellst snygg
vad tycker ni ar det basta bruksbilen? | |
|
| |
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: Vilken ar den bästa bruksbilen? tor 15 jan 2009, 16:57 | |
| Ådi A4 1.9 tdi är en riktig vinnare bäste bilen hos besiktningen också... | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Vilken ar den bästa bruksbilen? tor 15 jan 2009, 17:06 | |
| Alla bilar jag äger är dom bästa. Nä men allvarligt så är det som att fråga hur långt ett snöre är. Kan nog räkna upp 20 olika bilar varvid kanske 2-3st passar din smak. Dom flesta bilar har fördelar samt nackdelar. Ska du veta exakt så gör som _-gniraz-_ skriver och kolla i bilprovningens listor. Om det är det du vill göra alltså... | |
|
| |
richard s Skogencrew
Antal inlägg : 931 Age : 43 Namn : richard Från : gävle Kör : RMK800 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Vilken ar den bästa bruksbilen? tor 15 jan 2009, 21:52 | |
| - JBlom skrev:
- Alla bilar jag äger är dom bästa.
Nä men allvarligt så är det som att fråga hur långt ett snöre är. Kan nog räkna upp 20 olika bilar varvid kanske 2-3st passar din smak. Dom flesta bilar har fördelar samt nackdelar. Ska du veta exakt så gör som _-gniraz-_ skriver och kolla i bilprovningens listor. Om det är det du vill göra alltså... har inte kollat listorna , men olika folk köper ju olika bilar och vissa lagar bilarna andra inte.så skulle nog inte stirra sej blid på den jag. tex den som köper renault är fetrudis och har inga pengar kvar till vanliga slitdelar eftersom allt annat går sönder hela tiden , då blir det ingen service alls och reparationer som får det att svartna för ögonen på besiktningsgubben satt faktiskt själv och kollade runt efter en bruksbil , och efter många timmar kom jag fram till 3 lämpliga kandidater oavsätt prisklass. dock har varje ett stort minus.så få se vart man hamnar. Sierra dr pinto -87 ej kat. minus : man måste ha turbo i den efter några dagar. Volvo 740. minus : skit tråkig , och efter nån vecka blir det pilsnerbil av den. Toyota hilux runt -90. minus : rostar bort innan man kommit hem med den. | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Vilken ar den bästa bruksbilen? tor 15 jan 2009, 21:54 | |
| men richard en hilux för kring 60k borde vara rostfri ja skulle gått på audi lr bmw men då är dom kanske inte så hemskt ekonomiska så ska man se till de så ligger ju japanarna bra till.. | |
|
| |
banzai Skogenracing Large
Antal inlägg : 225 Age : 35 Namn : Morgan Från : Alfta Kör : BMW M535i -87 (renoveringsobj.) Registration date : 07-12-23
| Rubrik: Sv: Vilken ar den bästa bruksbilen? fre 16 jan 2009, 00:03 | |
| Toyotor. Sjukt driftsäkra, och en nyare Avensis 03 å upp är ju faktiskt riktigt komfortabla bilar! Snåla med. En Avensis D-Cat skulle ju inte vara helt fel, 184 diesel ponnys å 6vxl Kostar ju 180k+ dock Men för 60 papp så skulle nog jag köpa mig en e39 525 eller liknande | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Vilken ar den bästa bruksbilen? fre 16 jan 2009, 07:52 | |
| ja det ar kul och se hur olika manniskor tanker om bruksbilar jag var sjalv inne pa Avensis fran typ 01 automat. det maste vara den minst upphetsande bilen som finns men en jakligt bra bruksbil som har hog komfort drar lite bransle och kostar kring 50-60k... kastar man in lite sterioprylar sa kan man ju trivas i den tankte skaffa hund oxa sa det passar med en familjebil... men jag ar oppen for forslag och det behover inte vara en kombi... men fortfarande vad tycker ni ar en bra bruksbil? vi har an sa lange: Ådi A4 1.9 tdi audi lr bmw Avensis 03 e39 525 japanarna | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Vilken ar den bästa bruksbilen? fre 16 jan 2009, 08:00 | |
| Gå på en japanare du Jonny. Avensis låter som ett bra köp. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Vilken ar den bästa bruksbilen? fre 16 jan 2009, 08:10 | |
| - JBlom skrev:
- Gå på en japanare du Jonny.
Avensis låter som ett bra köp. ja det ar som du sager bade pluss och minus man far rakna in. det som ar minus med Avensis ar ju att den ar ratt sa trakig men en bruksbil behover ju inte ha 400hk for att man ska ta sig fran A till B vi far val se vad banken sager annars sa far man sunka runt i nagon gammal Starlet | |
|
| |
JBlom Skogencrew
| Rubrik: Sv: Vilken ar den bästa bruksbilen? fre 16 jan 2009, 09:07 | |
| Ja inte är min Passat så jäkla rolig heller men det är en utmärkt bruksbil om man jämför med 200an jag hade förut. | |
|
| |
Antal inlägg : 225 Age : 35 Namn : Morgan Från : Alfta Kör : BMW M535i -87 (renoveringsobj.) Registration date : 07-12-23
| Rubrik: Sv: Vilken ar den bästa bruksbilen? fre 16 jan 2009, 09:42 | |
| Avensis 01 är jävligt bra bilar. Dock ska du passa dig för 1,8l motorn Om den inte redan har blivit bytt på garantin! Dom tidiga 1,8orna hade felkonstruerade foder (tror jag det var) så de drog olja. Dom slukar verkligen inte mycket olja, en volvo femma drar garanterat mer och då klagar ingen av nån konstig anledning... Men de flesta bilar har fått motorerna utbytta Bara så du vet | |
|
| |
| |
| |
| Rubrik: Sv: Vilken ar den bästa bruksbilen? fre 16 jan 2009, 12:17 | |
| Inga problem Lexus is200 är fina bilar annars, fast lite dyrare | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Vilken ar den bästa bruksbilen? fre 16 jan 2009, 14:58 | |
| prova lite bilar som har skön fjädring, sen slänger du in ett par läder stolar från nyare saab. Då har du komfort! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Vilken ar den bästa bruksbilen? fre 16 jan 2009, 15:16 | |
| - Almgren skrev:
- prova lite bilar som har skön fjädring, sen slänger du in ett par läder stolar från nyare saab. Då har du komfort!
hehe ja det kan jag halla med om Saab stolar ar bland det basta man kan sitta i och man blir inte trott av att aka langt utan kliver ur bilen som man nyss satt sig skulle se lite roligt ut i en Avensis med Saab stolar men vem bryr sig hehe | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1100 Age : 34 Namn : Marcus Från : Sandviken Kör : Impreza Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Sv: Vilken ar den bästa bruksbilen? fre 16 jan 2009, 15:42 | |
| Audi med recaroinredning Men eftersom jag är audifrälst så säger jag som tidigare 1,9an eller kanske en 1,8 utan turbo. | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Vilken ar den bästa bruksbilen? fre 16 jan 2009, 16:39 | |
| en automat johnny är väl inte nåt att satsa på om man ska ha den bästa ekonomin.. även om de e skönt i en flytta sig från A till B bil.. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Vilken ar den bästa bruksbilen? fre 16 jan 2009, 17:38 | |
| - xcOOb skrev:
- en automat johnny är väl inte nåt att satsa på om man ska ha den bästa ekonomin.. även om de e skönt i en flytta sig från A till B bil..
dom nya automaterna ar ganska bra faktist och drar inte mycket mera. men allt beror val pa hur tung fot man har jag har letat nu och dom skriver inte ens att det ar nagon skillnad i bransleforbrukning pa Toyotas hemsida. det ar 0.72 dom drar blandat med 1.8 motorn. | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
| Rubrik: Sv: Vilken ar den bästa bruksbilen? fre 16 jan 2009, 19:37 | |
| dom drar mer så är de bara, märks mest i stan, landsväg lär de inte vara nån skillnad.. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Vilken ar den bästa bruksbilen? fre 30 jan 2009, 09:49 | |
| | |
|
| |
Jeppo Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| Rubrik: Sv: Vilken ar den bästa bruksbilen? fre 30 jan 2009, 10:40 | |
| Frågan är om det är så praktiskt med kjolpaket osv på en bruksbil? Det tycker jag varjefall, med en bruks vill man ju kunna åka vart som helst utan problem, tex grusvägar och över några farthinder med lite last..
Annars är det nog mkt bil för dom pengarna, men är du helt inställd på att de inte ska vara kombi? Annars har du väl volvo v70 eller nå sånt, dom går ju också hyffsat billigt.. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Vilken ar den bästa bruksbilen? fre 30 jan 2009, 13:01 | |
| Dehär är en jäkligt häftig bil annars, Toyota Caldina GT-T 4wd och turbo original 3sgte motorn med 256hk | |
|
| |
Lindskog Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 953 Age : 39 Namn : Lindskog Från : Gävletrakten Kör : Bmw E60, Skidoo 800R Registration date : 07-04-17
| Rubrik: Sv: Vilken ar den bästa bruksbilen? fre 30 jan 2009, 21:57 | |
| kollar du volvomodellerna så finns det en hel hög volvo 850 med helskin åker man bra i, sitter skönt,rymliga m.m v/s40 går riktigt billigt utan turbo men då är dom lite trånga enligt mig, ingen vidare komfort! dock har mina varit toklåga och studsiga men som sagt trång.. nu kan du få en 01-02 ans V70 (nya modellen) för 50 - 70.000kr och dom är riktigt sköna... köper du en 850 t5 åker du som handen i hansken | |
|
| |
Mantel Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 419 Namn : Jonas Från : Kungsgården Kör : Lupo, Corsa Kompressor Registration date : 08-02-24
| Rubrik: Sv: Vilken ar den bästa bruksbilen? sön 01 feb 2009, 18:36 | |
| Inte sugen på en Vectra 2.2 (samma motor som saab 9-3 runt 05(dock utan turbo)).Det är en -01a typ nyskick. Garanterat billigare än 60k Pm'a för mer info om du är intreserad! ha de! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Vilken ar den bästa bruksbilen? sön 01 feb 2009, 19:28 | |
| jag är tyvär inge stort fan av opel. den enda jag skulle kunna tänka mig är Lotus Omega men då får man betala en hel del me tack för erbjudandet | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Vilken ar den bästa bruksbilen? | |
| |
|
| |
| Vilken ar den bästa bruksbilen? | |
|