Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 ms v3 Kopplingsshema E30 325

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Roobin
Skogenracing Extreme
Roobin


Antal inlägg : 376
Age : 33
Namn : Robin
Från : Åland Jomala
Kör : BMW E30 328 // M52B28
Registration date : 08-11-24

ms v3  Kopplingsshema E30 325 Empty
InläggRubrik: ms v3 Kopplingsshema E30 325   ms v3  Kopplingsshema E30 325 Icon_minitimetor 11 dec 2008, 17:55

Tjohoo söker efter nån som kan göra ett schema lr har på en e30 med 325 motor.. jag har givare på vxl låda osv så hur gör jag då ? skall jag måsta bygga någon slags trigger på främre hjulet av motorn ???

Men först o främst vill jag veta Vad jag behöver till Ms v3 i e30 och hur jag gör för att koppla in det Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.motorportalen.net
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

ms v3  Kopplingsshema E30 325 Empty
InläggRubrik: Sv: ms v3 Kopplingsshema E30 325   ms v3  Kopplingsshema E30 325 Icon_minitimetor 11 dec 2008, 18:51

Satt och letade ett schema för ett tag sen till en E30 men hittade inget vettigt. Monterade MS på en 535 och gissningsvis är elen ungefär lika. Jag ringde upp kablarna och så byggde jag om reläbiten lite. Faktiskt rätt enkelt att lösa men inget jag har skrivit ner på ett papper hur jag gjort.

Du har givare sitter fram på motorn. Är en VR-Sensor samt så sitter det 60-2 triggerhjul. Funkar faktiskt riktigt bra med megasquirt så använd orginaltrigger

du behöver ett MS anpassat för VR-Sensor helt enkelt
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
 
ms v3 Kopplingsshema E30 325
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» kopplingsshema volvo 850 glt

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: