- Mikael skrev:
- Slang är väl bättre, lätt att ett kopparrör vibrerar sönder kanske. 3-4mm räcker bra innerdiameter. Turbon vill inte ha för mycket oljeflöde för då går den tungt.
Oljereturen kan du ha ungefär samma dimension som utlocket på turbon, är inte så supernoga och går med returer ner till 12mm utan problem.
Brukar aldrig vara några problem att åka till en slangfirma och visa gängen vid turbon och gängan vid blocket och att du vill ha en slang på en viss längd
Jo men det ska väll funka en liten sväng, sitter ju annat kopparaktigt på bilar så jag får väll hoppas de håller
Jamen va bra att det stämde då för innern på det kopparröret jag har liggandes är 3.8 cirka gurka.
Jo man tycker väll det men inte på hydroscandia och slangservice örebro. örebro firman hade inte ens den gängan ifrån oljetryckskontakten och FICK inte göra slangar till sånt här
Hydroscandia blev jag bara förvirrad över... Dom vill inte gäna och skaffa nipplar och t-kors men slangen kunde dom göra... Stor mening liksom
Jaja, men jag testar på detta. om det skiter sig åker jag till hydro igen och kollar efter slang.
Tack för svar