| Hur ser erat garage ut? | |
|
+7Crille banzai JohanJ delagarn 328Rikard Golden Boy Blöjan 11 posters |
Författare | Meddelande |
---|
Blöjan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1655 Age : 34 Namn : Erik Från : Stockholm Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83 Registration date : 07-11-08
| Rubrik: Hur ser erat garage ut? ons 10 sep 2008, 03:30 | |
| Så av ren nyfikenhet så undrar ja hur de ser ut där ni mekar/ lever.. Så här ser de iaf ut hos mej.. Har nästan allt jag vill ha. Mig svets Gas svets Pinnsvets Svarv 2 st pelarborrar och massor av mer. på åvan våningen så har ja allt inom trä. dvs bandsågar klingsågar fräsar osv. Detta e "garaget" "Lilla verkstaden" Svarven, den e gammal men kan fortfarande sin grej. | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Hur ser erat garage ut? ons 10 sep 2008, 05:57 | |
| jag får in 4 starlets eller 3 stora bilar och kan meka med dom sammtidigt. sen har jag grym sterio som jag brukar koppla in bärbara datorn på och spela musik. har alla verktyg man behöver och får låna grannens industri svets som kostat 40-50 000kr så man trivs grymt bra i "Hemmet" det ser ut ungefär så här: | |
|
| |
328Rikard Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 603 Age : 36 Namn : Rikard Från : Gävle Kör : E36 328 Coupe, E36 328 Touring & El Camino -69 Registration date : 08-03-22
| Rubrik: Sv: Hur ser erat garage ut? ons 10 sep 2008, 18:14 | |
| Fan vilka lyxgararge, själv från man näjja sig med 40km2 smalt å drygt. de flesta verktygen dock.
MVH | |
|
| |
Antal inlägg : 1655 Age : 34 Namn : Erik Från : Stockholm Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83 Registration date : 07-11-08
| Rubrik: Sv: Hur ser erat garage ut? ons 10 sep 2008, 20:39 | |
| Mjo mitt e iaf en bra början, ligger ett snickeri ovanför så de singlar ner rätt mycke spån o skit ner på bilen Inom en tidsrymd så kommer ja iaf att sätta dit innertak, isolering och massor av lysrör:D o rolla allt som går vitt så man får in lite ljus. ska bli riktigt skönt då. | |
|
| |
delagarn Skogenracing Small
Antal inlägg : 2 Age : 40 Namn : stefan Från : Åkersberga Kör : Sierra v6 Twin turbo Registration date : 08-09-02
| Rubrik: Sv: Hur ser erat garage ut? tor 11 sep 2008, 22:06 | |
| Hittade tyvärr ingen bild men jag har 2pelarlyftar,1sax lyft,1 4pelare. luft,vatten och , ja allt som man behöver. Viktigaste är ju såklart kaffe maskinen:-) Och ja,det är på jobbet.
/Stefan[/img] | |
|
| |
JohanJ Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 415 Age : 40 Namn : Johan Jonsson Från : Falkenberg Kör : 242 med B230Fk Registration date : 06-10-25
| Rubrik: Sv: Hur ser erat garage ut? tor 11 sep 2008, 22:38 | |
| Kul tråd, får ut och fota i garaget | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Hur ser erat garage ut? fre 12 sep 2008, 09:34 | |
| 18kvm centrala gävle (finmek mindre bilar,ex corsa under vintern) värme,internet osv.garaget är under iordningställand fn (gäller att ordna bra lösningar när det är så kompakt,,,)
25kvm valbo + förråd och div utrymmen (grovmek och lager) dusch,skithus,värme,uppställning för 5 bilar + biltrailern utomhus osv
har inga bilder just nu,men inte mycket att se! |
|
| |
banzai Skogenracing Large
Antal inlägg : 225 Age : 35 Namn : Morgan Från : Alfta Kör : BMW M535i -87 (renoveringsobj.) Registration date : 07-12-23
| Rubrik: Sv: Hur ser erat garage ut? fre 12 sep 2008, 17:28 | |
| Ett hederligt villagarage där man precis kan klämma in en bil Har lackat en bil i det garaget.. Gör verkligen inte om det då vi har fått tag i en lackverkstad som vi får hyra 3km hemifrån Har de mesta i verktygsväg, migsvets å kompressor + massa annat junk! På jobbet finns det "lite mer" | |
|
| |
Crille Skogencrew
Antal inlägg : 2897 Age : 40 Namn : Crille Från : Gävle Kör : Skidoo Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Hur ser erat garage ut? fre 12 sep 2008, 21:44 | |
| Jag har ett garage på 140kvm ( som jag delar just nu med 2 till kommer att finnas en plats ledig snart, kan pm:a mig om intresse finns. Tillgång till det mesta utom tryckluft men det finns utanför men har inte orkat dra in det än. Jag har även instalerat ca 20 ljusarmaturer så det är riktigt bra ljus. Samt riktigt bra ljudanläggning och en skaplig BAR med kyl osv. Och just nu är det ombyggnad av garage som gäller så det kommer att bli fyra portar. Är även installerat golvvärme samt oljeavskiljare mm.
Kan ta någon helhets bild i veckan och visa annars ser ni hur det såg ut föra veckan i min projekttråd. | |
|
| |
Jeppo Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| Rubrik: Sv: Hur ser erat garage ut? fre 12 sep 2008, 22:23 | |
| Ett varmgarage á 130kvm, och ett varm/kall garage på 80-90~ med uppvärmd "verkstad" ett rum på 20kvm där jag har motor står osv. Dock dåligt ljus och avlastnings platser. Men det skall de bli ändring på.. Duger gott, det ända jag saknar är en mig/tig svets.. Men det kommer väl i sinom tid det också.. | |
|
| |
richard s Skogencrew
Antal inlägg : 931 Age : 43 Namn : richard Från : gävle Kör : RMK800 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Hur ser erat garage ut? fre 12 sep 2008, 23:13 | |
| ca 200 kvm bottenvåning där ca 140 kvm är gjuten platta för bilar ( och en jävla massa plank )resten lager/mugg/övrigt ( nu med lyse men fortfarande ej vatten).hyfsad radio med glapp , separat svets/rondell rum fyllt av bråte? svets , svetsbord och utsug , plasma och hyfsad kompressor.ca 120 kvm bar/svinstia på över våningen.
utanför strax över 6000 kvm tomt med bilvrak ,sopor, lerhål , ständig kase ( typ simpsons brinnande däckhögen ) och liten sladdrunda.
bilder i bla bloms och kryckans projekt trådar | |
|
| |
| |
| |
richard s Skogencrew
Antal inlägg : 931 Age : 43 Namn : richard Från : gävle Kör : RMK800 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Hur ser erat garage ut? mån 15 sep 2008, 14:51 | |
| | |
|
| |
Antal inlägg : 415 Age : 40 Namn : Johan Jonsson Från : Falkenberg Kör : 242 med B230Fk Registration date : 06-10-25
| Rubrik: Sv: Hur ser erat garage ut? mån 15 sep 2008, 20:34 | |
| Delar garage med några kompisar från jobbet. Hyr ett ställe av en bonde. Plats för 5 bilar och gott om plats för att meka. Några bilder jag knäppte med mobilkameran idag. 1.Lite musik mm 2.Lite inredning mm, tar det på Caddy´n när det blir för mycket. 3.Bmw som tappat framvagn.. 4.Förråd. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Hur ser erat garage ut? mån 15 sep 2008, 22:56 | |
| De e så jag menar! trevligt! va e de för bmw då? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Hur ser erat garage ut? mån 15 sep 2008, 23:10 | |
| Det är en 318 som en polare ska bygga banbil av. Men har stått still ett tag nu | |
|
| |
loop Skogenracing Large
Antal inlägg : 294 Namn : Per Från : Halland Kör : Ford Registration date : 08-07-30
| Rubrik: Sv: Hur ser erat garage ut? tis 18 nov 2008, 17:16 | |
| det man ser är 3/4 sen så finns det ett litet rumt till och ett loft så att säga. Nästan samtliga mina objekt kom med på bilden, saknas gör Ford Falcon 68, locostram och Fiesta 80, dock kom även sambons Mondeo och en donator Fiesta med på bilden. Finns att göra | |
|
| |
| |
| |
loop Skogenracing Large
Antal inlägg : 294 Namn : Per Från : Halland Kör : Ford Registration date : 08-07-30
| Rubrik: Sv: Hur ser erat garage ut? tis 18 nov 2008, 23:14 | |
| Under Cortinan är det en smörjgrop, dumt nog placerad längst in i lokalen. Det är väl enda nackdelen förutom avsaknaden av värmesystem.
Men jag vill gärna ha tips på möblering. Jag är inte helt nöjd med hur det är nu, med bänkar och skåp på en långsida, jag undrar om det vore bättre att ha det på en kortsida. Men då är det de där med smörjgropen. Man vill ju unyttja lokalaen på bästa vis. Vad tror ni?
Och det är fantastiskt att ha garaget på samma gård som boningshuset,8m sen är man där. | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Hur ser erat garage ut? ons 19 nov 2008, 07:33 | |
| Kan du inte rita en bild på hur garaget ser ut å så. Svårt att ge några tips på den där bilden. | |
|
| |
loop Skogenracing Large
| |
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Hur ser erat garage ut? ons 19 nov 2008, 12:57 | |
| Känns som att arbetsbänk/ar borde placeras på kortsidan mot pannrum och menlösa rummet. Hyllor och sån förvaring borde du kunna ha uppe på loftet, kanske en spiraltrappa nerifrån garaget om det inte finns nåt sånt nu. Då har du ju rent efter sidorna och får då in bilar enkelt och bra. | |
|
| |
loop Skogenracing Large
| Rubrik: Sv: Hur ser erat garage ut? ons 19 nov 2008, 15:30 | |
| - JBlom skrev:
- Känns som att arbetsbänk/ar borde placeras på kortsidan mot pannrum och menlösa rummet.
Hyllor och sån förvaring borde du kunna ha uppe på loftet, kanske en spiraltrappa nerifrån garaget om det inte finns nåt sånt nu. Då har du ju rent efter sidorna och får då in bilar enkelt och bra. Tackar! Det är åt det hållet mina tankar gått också. Det är ju dock dörrar i de väggarna(glömde rita ut dem). Har en bänk och en hylla vid väggen mot det menlösa rummet. Mot den andra väggen står en steg och en Mustang. Det ligger en massa byggmaterial uppe på loftet över pannrummet, men jag ska flytta lite av det in i kåken istället, då det ändå ska användas där. Det har ju varit bilverkstad förr, men hur det funkat vette katten, men jag tror att de placerat smörgropen långt in för att den skulle kunna användas även på lastbilar. Nån som har nån annan ide? | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Hur ser erat garage ut? | |
| |
|
| |
| Hur ser erat garage ut? | |
|