| Golden Boy - Starlet S Bruksbil | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Golden Boy Skogenracing Elite

Antal inlägg : 7682 Age : 40 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
 | Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil fre 27 mar 2009, 23:38 | |
| vi får se om jag kanske tar gas svetsen och värmer på lite. fins det inget vettigt sätt att provtrycka? har ju testat med tryckluft men det funkar inte. så jäkla skummt att 6bar tryckluft under vatten inte läcker men bensin letar sig ut endå... | |
|
 | |
Jeppo Skogenracing Supreme

Antal inlägg : 811 Age : 32 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
 | Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil lör 28 mar 2009, 10:11 | |
| etanol har en jävulsk krypförmåga.. Mosa sönder en krita och blanda i etanol och pensla på svetsen, sen fyller du burken med etanol och se vart de kryper.. Kanske en jäkla procedur men de funkar | |
|
 | |

Antal inlägg : 7682 Age : 40 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
 | Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil lör 28 mar 2009, 18:31 | |
| i dag så testade jag köra med G-tech fast Iphods version Dynolicious som vissa påstår mäter bättre än G-tech men iaf här är resultatet på drivhjulen med en motor som har gått ca 20K och K-jet insprutning. den ökade iaf 5hk när jag monterade insprutning och går 15kmh fortare (165) går tungt med vinterdäck  tänke det ska bli kul att jämföra hur mycket skillnad det blir med turbo föresten så har jag bara höftat till vikten till 900kg för jag vet inte exakt vad den väger så igentligen är det nog mera Hk men det här är ju bara som en referens att jämföra med. orginal vikt är 830kg men jag vet inte om det ingår förare?   | |
|
 | |

| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil lör 28 mar 2009, 18:43 | |
| man ser att effekten avtar en hel del när jag lagt i 3an  | |
|
 | |
Almgren Skogenracing Elite

Antal inlägg : 2207 Age : 28 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
 | Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil lör 28 mar 2009, 21:15 | |
| Satan vad snygggt upplagt det var i programmet. Det står ipod också, kan man använda det i en vanlig ipod nano alltså?? | |
|
 | |

| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil lör 28 mar 2009, 21:19 | |
| - Almgren skrev:
- Satan vad snygggt upplagt det var i programmet. Det står ipod också, kan man använda det i en vanlig ipod nano alltså??
nej du måste ha iphod tutch eller Iphone. fins filmer på www.youtube.com om du vill kolla in programmet mera... kostade 99kr att ladda hem från itunes... edit: https://www.youtube.com/watch?v=0-DFbJQbeSY | |
|
 | |

Antal inlägg : 2207 Age : 28 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
 | Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil lör 28 mar 2009, 23:43 | |
| Okej! näfan köpt 240?  | |
|
 | |

| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil sön 29 mar 2009, 00:59 | |
| - Almgren skrev:
- Okej! näfan köpt 240?
 hehe jag fick den faktist. vi får se om jag får igång den i morgon. ny bensin och sätta fast jordkabel pluss ladda batteriet så kanske den startar  synd att snön försvan nu när man vart sladdsugen  hittade en lista med 402 meter tider för standard bilar... är ju kul att jämföra tiderna även fast det är tok slött! http://www.ssmoparmuscle.com/speedcomp.htm?NORDERBY=quarter&OORDERBY=make&OORDERDIR=ASCStarlet orginal 17.97 @125km/h 0-100@ 11.23 | |
|
 | |
Sandvik Skogenracing Extreme

Antal inlägg : 374 Age : 29 Namn : Niklas Från : Finland, larsmo Kör : Mercedes 300D W123 Registration date : 08-03-08
 | Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil sön 29 mar 2009, 11:14 | |
| har du skaffat volvo nu också? | |
|
 | |

| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil mån 30 mar 2009, 10:32 | |
| ska åka in till slangsnabben i dag och handla en koppling till oljan på turbon sen ska jag väl ha allt som behövs för att montera GT17 Saab snurran... ska bli skönt med lite fart i bruksbilen  | |
|
 | |

| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil mån 30 mar 2009, 13:02 | |
| så där nu har jag allt som behövs för turbo montering... oljekopplingen till turbon kostade 24kr på slangsnabben  | |
|
 | |

| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil mån 30 mar 2009, 20:51 | |
| i dag har jag fixat oljekoppling och byggt dit wg på turbon mm... fick bygga om oljereturen lite eftersom tråget är byggt efter en annan turbo...  typ nått sånt här blir avgasböjen:  fäste för wg (Nissan S13 wg), fick borra ett nytt hål  wg fast punktad  svetsat på lite gängor så man kan justera laddet  sen tänkte jag använda dubbla Saab intercoolers  så nu är det bara själva monteringen och bygge av tryckrör kvar. borde kunna vara klart till nästa helg om inte tidigare... jag var ute och justerade sprutet i dag igen och fick till det genom att köra G-tech och kolla på tiderna. fick tillslut ner tiden till 11.16@130kmh så nu går den absolut så bra den kan som sugmotor med K-jet. sen när turbon åker på så justeras soppan automatiskt med laddtrycket genom orginal btr som är konstruerad för 0.45bar så det blir perfekt att ladda 0.5bar... | |
|
 | |

| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil mån 30 mar 2009, 21:02 | |
| | |
|
 | |
Sandvik Skogenracing Extreme

Antal inlägg : 374 Age : 29 Namn : Niklas Från : Finland, larsmo Kör : Mercedes 300D W123 Registration date : 08-03-08
 | Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil mån 30 mar 2009, 21:05 | |
| Fan va turbon kommer lågt ner. Men ser bra ut förövrigt.  | |
|
 | |

| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil mån 30 mar 2009, 21:22 | |
| ja det var svårt att få den högre utan att bygga helt nytt grenrör men det har ju funkat fint förut med det här grenröret... | |
|
 | |

| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil mån 30 mar 2009, 21:24 | |
| | |
|
 | |
Hedin_ Skogenracing Elite

Antal inlägg : 1976 Age : 30 Namn : Tobbe Från : Gävle Kör : Audi A4 1.8T Registration date : 08-12-15
 | Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil tis 31 mar 2009, 21:18 | |
| Här gick det undan  Uppstart snart då ? | |
|
 | |

| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil tis 31 mar 2009, 21:23 | |
| - Toxxe skrev:
- Här gick det undan
Uppstart snart då ? vi får se om jag börjar montera och bygga tryckrör i morgon... det ska bli kul o se hur den kommer gå nu faktist. är ju kul med turbo på bruksbilen  | |
|
 | |
Hedin_ Skogenracing Elite

Antal inlägg : 1976 Age : 30 Namn : Tobbe Från : Gävle Kör : Audi A4 1.8T Registration date : 08-12-15
 | Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil tis 31 mar 2009, 21:52 | |
| | |
|
 | |

| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil ons 01 apr 2009, 09:27 | |
| en ordentlig frukost så man orkar meka behövs i dag ska turbon på!  tömma ut olja tömma ur vatten bort med kylaren bort med stötfångaren byta tråg skruva bort org grenrör kapa av avgas skruva dit oljerör och oljekylare skruva dit nya grenrör och turbo montera olje slangen mellan turbo och tråg montera oljeslang bygga nytt avgas. svetsa i smalbandslambda bygga nya tryckrör med dubbla intercoolers montera dumpen montera slangar till wg och dump göra fästen för intercooler skruva tillbaks kylare och fylla på hälla i olja starta! allt måste göras klart i dag annars kommer jag inte hem från garaget  NU KÖR VI!  | |
|
 | |
CarCass Skogenracing Supreme

Antal inlägg : 593 Age : 32 Namn : Jim Från : Mehedeby Kör : Mitsubishi Registration date : 08-09-22
 | Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil ons 01 apr 2009, 11:18 | |
| haha, fort ska det gå  | |
|
 | |

| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil ons 01 apr 2009, 12:01 | |
| Kör utan dump på den här  | |
|
 | |

| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil ons 01 apr 2009, 18:58 | |
| jag laddar ju bara 0.5bar så det blir inget sånt där skönt ljud då och inte från så liten turbo heller så dump monterade jag. nu går bilen iaf med turbo och går riktigt fint. får fullt laddtryck vid ca3500rpm och den börjar ladda vid ca 2000rpm. men nu märker jag att kopplingen inte hänger med när man kastar i 2an. den slirar på kopplingen. vi får se om jag kastar dit värsting kopplingen senare... har just nu orginal avgasystem så man hör knappt motorn där bak men det ska väl byggas någonting som låter lagomt mycket. annars gick det riktigt bra med montering. fast jag skippade dubbla Saab intercoolers för dom fick helt enkelt inte plats så det får räcka med 1. det räcker nog till den här effekten endå... allting ska snyggas till nu bara jag vet att det fungerar som det ska...
Senast ändrad av Golden Boy den ons 01 apr 2009, 20:30, ändrad totalt 3 gånger | |
|
 | |

| Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil ons 01 apr 2009, 20:01 | |
| kul att den går bra  Jo då de blir lite flutter ljud utan dump med lågt ladd. Jag körde med 0,4 å de fladdra lite ifrån luftfiltret  | |
|
 | |
Öbbe Skogencrew

Antal inlägg : 6142 Age : 38 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
 | Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil ons 01 apr 2009, 20:28 | |
| vikten har inget med dina tider att göra på g-techen så tiderna lär bli desamma.. Kul att den funkar  _________________ -Öberg
| |
|
 | |
Sponsored content
 | Rubrik: Sv: Golden Boy - Starlet S Bruksbil  | |
| |
|
 | |
| Golden Boy - Starlet S Bruksbil | |
|