Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Kamkedjespännare på Dohc

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Aceto
Skogenracing Medium
Aceto

Antal inlägg : 83
Namn : Marcus
Från : Kalmar
Kör : Bmw 318is / Sierra pinto undercontruction
Registration date : 08-07-09

Kamkedjespännare på Dohc Empty
InläggRubrik: Kamkedjespännare på Dohc   Kamkedjespännare på Dohc Icon_minitimeons 09 jul 2008, 23:10

Har problem med hur man gör för att kunna få bort kedjan. Jag vet inte hur man gör med kedjespännaren eftersom den är hydralisk. någon som gjort detta förut? behöver ha svar snarast. Blackrace den 26 och bilen måste ihop nästa vecka!

// aceto
Till överst på sidan Gå ner
Meduza
Skogenracing Small

Antal inlägg : 10
Namn : Alex
Från : Uddevalla
Kör : Sierra 2.0 DOHC
Registration date : 08-02-27

Kamkedjespännare på Dohc Empty
InläggRubrik: Sv: Kamkedjespännare på Dohc   Kamkedjespännare på Dohc Icon_minitimetis 15 jul 2008, 01:44

Hej, när jag bytte topp-packning så lossade jag kamdreven för att få loss kedjan, markerade upp på dreven och kedjan vart den satt och sen hängde upp kedjan i en ståltråd så det var lite spänst i den så den inte kuggar över där nere :p

Iallafall den är fjäderspänd, när du väl har loss det får du vara försiktig när du sätter ihop den igen (om du använder samma kamkedjespännare, det gjorde jag) Då du måste trycka ihop fjädern igen, och den är jävligt känslig fick jag erfara, flög upp flera gånger för mig så det är ju livsfarligt Razz . Säkert någon annan här som kan förklara närmare då det var ca 1 år sedan jag bytte topp-packning.
Till överst på sidan Gå ner

Kamkedjespännare på Dohc
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Ford Scorpio 2.0 Dohc 16V 1998 + lite 8ventilers dohc ms fundering
» Motor Skillnader Dohc 4x4 / Dohc Rwd
» Dohc problem
» Dohc +turbo=?
» Vevhusventilation sierra dohc

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet