sharm Skogenracing Small
Antal inlägg : 37 Age : 39 Namn : DaViD Från : Sthlm,salem Kör : Golf GTD-84 Registration date : 07-03-16
| Rubrik: ställa laddtryck?(golf gdt) lör 21 jun 2008, 23:00 | |
| Tänkte slälla laddtrycket på min golf 2 gtd,hur gör man lättast fins ingen justerskruv till turbon,på min bmw som ja hade förut röck ja wastegateslangen så den laddade full,på den här är de ingen slang,utan ett litet stål rör ska ja ta bort den kanske?...då ladar väl turbon allt vad den kan då men vad jag har förstått så mår inte en diesel dåligt av överskott av luft,men håller topppacningen? | |
|
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: ställa laddtryck?(golf gdt) sön 22 jun 2008, 00:59 | |
| hum.. ta de lite lugnt med de där om du inte har 100% koll om du nu är rädd om bilen.. Och ja om wg slangen tas bort laddar turbon fullt, ej att rekomendera.. Men du hittar ingen wg lr? Ska ställa på laddet så börde ställa på soppan/dieslen.. | |
|
E-Tech Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1584 Age : 43 Namn : Eric Från : Jästrikland Kör : 9,92sec 235kmh Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: ställa laddtryck?(golf gdt) sön 22 jun 2008, 02:52 | |
| - sharm skrev:
- Tänkte slälla laddtrycket på min golf 2 gtd,hur gör man lättast fins ingen justerskruv till turbon,på min bmw som ja hade förut röck ja wastegateslangen så den laddade full,på den här är de ingen slang,utan ett litet stål rör ska ja ta bort den kanske?...då ladar väl turbon allt vad den kan då men vad jag har förstått så mår inte en diesel dåligt av överskott av luft,men håller topppacningen?
Höj soppan på skruven med plombering som sitter på pumpen ! knacka bort den lilla stål plomben och skruva in skruven tills den börjar höja tomgången sen drar du tillbaka den 1/4del och sätter ett t kors på stålröret till WG´n o höjer laddet till 1,1-1,2 så blir det prima ! //E-Tech | |
|
sharm Skogenracing Small
Antal inlägg : 37 Age : 39 Namn : DaViD Från : Sthlm,salem Kör : Golf GTD-84 Registration date : 07-03-16
| Rubrik: Sv: ställa laddtryck?(golf gdt) sön 22 jun 2008, 12:19 | |
| ok tackar för svarena.... | |
|
Jeppo Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 811 Age : 35 Namn : Jesper Ericsson Från : Tierp Kör : V70N - Vector turbo Registration date : 07-10-16
| Rubrik: Sv: ställa laddtryck?(golf gdt) mån 23 jun 2008, 17:04 | |
| Går att ställa WGn på mitt dieselagg iaf, du spänner med skruven på wgn och drar åt m6an som sitter som stopp utanpå. Har du k14 aggregat? | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: ställa laddtryck?(golf gdt) | |
| |
|