Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Marlboroman - 854 Turbo

Gå ner 
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa
FörfattareMeddelande
Toffe
Vinnare Månadens Projekt
Toffe

Antal inlägg : 1989
Namn : Toffe
Från : Torsåker
Kör : Volvo
Registration date : 06-10-16

Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Empty
InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimetis 14 okt 2008, 16:56

köp sm4 så får du med en seriös grundhärva! Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Hidesbeh

tror att du därimot inte kommer märkar stor skilland på körbarheten mellan ms och mappat orig. låglasten brukar suga på LMM mappad bilar.

iaf dem jag åk med i.
Till överst på sidan Gå ner
Marlboroman
Skogenracing Extreme
Marlboroman

Antal inlägg : 319
Namn : Tommy
Från : Sandviken
Kör : V70
Registration date : 07-08-01

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimetis 14 okt 2008, 21:59

Jo, det vore väl fasen om det inte ingick en vettig härva med tanke på prislappen. Men skulle jag hosta upp för ett sprut i den klassen skulle det nog bli ett Nira.

Fördelen med ett annat system är att man skulle få tilllgång till lite andra parametrar än vad original sprut jobbar med. Det bara mäter luftflödet igenom lmm och lambdan. Trycket i systemet räknas fram och temperaturen på luften har det ingen aning om.
http://www.tommyw.se
Toffe
Vinnare Månadens Projekt
Toffe

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimetis 14 okt 2008, 22:36

Marlboroman skrev:
Jo, det vore väl fasen om det inte ingick en vettig härva med tanke på prislappen. Men skulle jag hosta upp för ett sprut i den klassen skulle det nog bli ett Nira.

Fördelen med ett annat system är att man skulle få tilllgång till lite andra parametrar än vad original sprut jobbar med. Det bara mäter luftflödet igenom lmm och lambdan. Trycket i systemet räknas fram och temperaturen på luften har det ingen aning om.

nira Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Stupid

då är ju inte ärtan mappa iaf... sen e de ju lika dyrt som sm4a
Marlboroman
Skogenracing Extreme
Marlboroman

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimeons 15 okt 2008, 01:01

Toffe skrev:
Marlboroman skrev:

nira Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Stupid

då är ju inte ärtan mappa iaf... sen e de ju lika dyrt som sm4a

Nu lär jag som sagt inte komma att köpa nåt av dem. Men vill inte Herr Ärta ha mina pengar så finns de andra gör jobbet istället. Karln e ju duktig, inte tu tal om det men han är inte den enda i detta avlånga land som kan mappa. Lika dyrt är väl en definitionsfråga, skiljer ju 4000 i alla fall.
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimeons 15 okt 2008, 07:00

Nira har inte inte ens stöd för lågohms spridare.

MSD6 och spole är en bra lösning. Sitter inbyggd förstärkare i MS1 3.0 versionen och den klarar faktiskt av en hel del så enklaste är att börja där. Du behöver inte använda orginal tändmodul

En bra byggd härva funkar helt ok så klart

tjernell
Skogenracing Extreme

Antal inlägg : 320
Namn : Patrik
Från : Hofors
Kör : Snabbast
Registration date : 07-10-24

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimetor 16 okt 2008, 20:23

Ha .. kolla in !!

Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 20081016251
Marlboroman
Skogenracing Extreme
Marlboroman

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimetor 16 okt 2008, 20:34

Snajsigt! Very Happy Får kika förbi nån gång å hämta det.
Toffe
Vinnare Månadens Projekt
Toffe

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimetor 16 okt 2008, 21:19

Mamma mia, de väcer blanka speed parts ur Tjernells speedshop!

när jag räknart på nira och sma4 så har de inte skiljt mer än nån korna, e ju en hel del man måste köpa extra+ dem funktionerna man inte får.men skiten funkar säkert,pirres c70 flåsar ju på riktigt bra...

hur som helst tror jag de blir skit bra.
Marlboroman
Skogenracing Extreme
Marlboroman

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimetor 16 okt 2008, 22:15

Vintern är lång och den som lever får väl se vad som händer och fötter. Men som sagt så blir det varken i3 eller SM4 om det ska finnas hopp om att åka nästa sommar. Och det lär inte bli aktuellt i Amazonen heller Very Happy

Har ett tag till på mig att bestämma hur det blir med sprut, det behöver jag ju egentligen inte veta förrens jag lyfter ut maskin för bytet av låda. Är ju överlägset enklast att komma åt och göra nånting åt härvan då.
Marlboroman
Skogenracing Extreme
Marlboroman

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimetis 28 okt 2008, 20:31

Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 850081028

Just nu är det verkligen sparlåga i projektet...

Kom ett paket idag med ett nytt lyftfilter och en ny intercooler. Även lmm-huset har hämtats Smile Behövde ett nytt filter pga nya lmm-huset, om det nu ska användas, är lite sugen på att byta sprut.

Intercoolern kommer jag återkomma till om längre fram i vinter. Planen i korta drag är att ersätta den jag har nu och dessutom byta placering för ic'n för att slippa ha den mellan vatten- och ac-kylaren. Sen att ac-kylaren (och hela ac'n med den) kanske ryker längre fram är en annan sak....

Min hett efterlängtade diff får anstå en månad till Sad Har lagt undan pengar så nästa lön ska jag f*n ha råd. Nya vinterdäck bland annat till vinterbilen och samt div kostnader i samband med stundande besiktning av 850in gjorde att pengarna inte räckte. Eller ja, det räckte väl, men jag vill inte ha 150:- att leva på till nästa lön, det är det inte värt.
maranello
Skogenracing Sponsor
maranello

Antal inlägg : 187
Namn : jocke
Från : örebro
Kör : s10 sportside / sierra pinto
Registration date : 08-08-27

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimetis 28 okt 2008, 23:23

jäkel vilket rejsigt grenrör

mycket snyggt
http://www.jnpp.se
tjernell
Skogenracing Extreme

Antal inlägg : 320
Namn : Patrik
Från : Hofors
Kör : Snabbast
Registration date : 07-10-24

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimetor 30 okt 2008, 21:37

Visst blev det sjukt fränt ..
Marlboroman
Skogenracing Extreme
Marlboroman

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimetor 30 okt 2008, 22:56

tjernell skrev:
Visst blev det sjukt fränt ..

Ja, det gjorde du bra Cool
maranello
Skogenracing Sponsor
maranello

Antal inlägg : 187
Namn : jocke
Från : örebro
Kör : s10 sportside / sierra pinto
Registration date : 08-08-27

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimefre 31 okt 2008, 15:58

jaha är det tjernell som har producerat. snyggt byggt som attan!
http://www.jnpp.se
Marlboroman
Skogenracing Extreme
Marlboroman

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimetor 06 nov 2008, 17:15

Har ju haft bekymmer med att den gått dåligt på tomgång, och det sista jag gjorde innan jag började rulla ut ur garaget va att försöka hitta felet som gäckat mig rätt länge. Efter lite tur i felsökningen så hittades en läkande o-ring mellan 1:ans spridare och insuget. Så det vart att rycka loss railen lite fort och på med silicon. Tillbaks med allt och provstartar och en radikal förbättning av gången.

Efter många om och men då det inte är det lättaste att få ut bilen ur så kom jag till slut iväg hem igår kväll.

Gjorde ett par sista kontroller innan jag åkte iväg idag, åkte ett par varv runt kvarteret och bromsade lite för att hinna slita in skivorna lite mer för att va på den säkra sidan. På vägen till besiktningen tänds lampan för att det är nåt fel på färdbromsen "#%%&)¤&)==¤&½¤&#¤&½"¤%! Men det va ju för sent att göra nåt åt då.

Kommer in i hallen och där börjar det med att han inte får fast muffen som ska sitta på slutrör, så de fick byta hall till den bredvid då den har en större. Och börjar de dividera och jag går därifrån, tänkte att det där gillar jag inte hur det låter... alls. De kollar lysen och bromsar batteriet olch sen börjar de gräva i motorrummet. Bilen rullas över till lyften och han som besikta titta på mig och sa:
-Du måste ha Sandvikens starkaste vänsterben om du kör mycket med den här! 707:an är lite tungtrampad Very Happy

Han börjar kika under och då har den andre gett sig i kast med en annan bil så jag vågar mig dit och står där och lyssnar på beröm om hur fin den är under och att allt i slitdelar är bytt. Men plötsligt spänner han blicken i mig och säger:
-Du... Ska vi ta och testa effekten i den här? Turbon ser lite större ut...
Trotr inte han va beredd på att jag skulle replikera med att det skulle bli en besvikelse för han iom att det satt original styrbox i den Very Happy Då skratta han och sa att han bara skulel kolla om jag hade nå humor. Sen va det dags för rpovturen som normalt bara är en sväng runt huset men han drog iväg på en längre repa.

Kommer tillbaks och:

Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 8500811061
..blankt papper Smile Har under de 5,5år jag ägt bilen aldrig fått igenom den på första försöket, men nu så Smile

Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 8500811062
Därefter bar det av till Ok, den har hunnit bli... lite dammig under tiden i garaget.

Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 8500811063
Nytvättad och redo för en liten tur innan den ställs in igen. Va minst lika mycket krångel att få in den i garaget igen, men det va det värt!
Öbbe
Skogencrew
Öbbe

Antal inlägg : 6142
Namn : Öberg
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimetor 06 nov 2008, 18:05

skönt med besiktigad bil =).. behöver du itne tänka på de, bara skruva hehe

m5micke
Skogencrew
m5micke

Antal inlägg : 3132
Namn : Micke
Kör : BMW "Alpina" 332itt e30 -89, BMW X5 4,8is, BMW 323im e36 -97

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimetor 06 nov 2008, 18:57

Kul att de nu rullar även besiktigad. Alltid skönt med blankt papper vilket inte är spec vanligt på äldre bilar
Marlboroman
Skogenracing Extreme
Marlboroman

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimetor 06 nov 2008, 19:19

Ja, det är väl nu det roliga förhoppningsvis börjar =) Va dock lite nervöst att åka hem igår kväll på sommardäcken, men det gick bra. Va riktigt skönt att åka en sväng nu. Är ju som sagt första gången nånsing jag fått igenom den på första försöket under 5,5år jag ägt den. Ok, jag har ju iofs varit ut 2 gånger i somras med, men kom aldrig iväg då, så räknar man även dem så va det på 3:a försöket Very Happy
Lindskog
Skogenracing Sponsor
Lindskog

Antal inlägg : 953
Namn : Lindskog
Från : Gävletrakten
Kör : Bmw E60, Skidoo 800R
Registration date : 07-04-17

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimetor 06 nov 2008, 19:54

Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Cheerlea
skönt att den är besiktad nu då !!!
Öbbe
Skogencrew
Öbbe

Antal inlägg : 6142
Namn : Öberg
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimetor 06 nov 2008, 20:01

nervöst på sommar däck, äre folk som satt på vintersulor redan menar du?! Very Happy Ja åker med r-däcken o de går så bra så Razz

One Eye Open
BRC Crew
One Eye Open

Antal inlägg : 441
Namn : Henrik
Från : Söderfors
Kör : Golf
Registration date : 07-06-19

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimetor 06 nov 2008, 20:50

grymt snygg..
Marlboroman
Skogenracing Extreme
Marlboroman

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimetor 06 nov 2008, 22:12

Lindskog: Japp Smile

xcOOb: Jag tycker man hört dubbsmatter ett tag nu Very Happy Mja, har ju lagt ner nån timme på den och det vore ju sgt om man halka av vägen Very Happy På stridsfordon740 så sitter det nå jäkla året-runt-däck med det ska väl på med dubb på den snart.

One Eye Open: Tackar Smile
Svintoleffe
Skogenracing Large
Svintoleffe

Antal inlägg : 231
Registration date : 06-10-11

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimefre 07 nov 2008, 07:30

Det var ju ruskigt roligt att bilen gienom på första försöket.

Sånt är alltid roligt.

Ska ju starx bessa volvon ja me, men den går nog aldrig igneom på första försöket.=))))

Lycka till me bilen nu.
Marlboroman
Skogenracing Extreme
Marlboroman

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimetis 11 nov 2008, 16:14

Då va det tillbaks till verkligheten och börja skruva lite igen:

Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 8500811111

Ic + kylaren borttagen till att börja med, plockade bort lite annat småplock med.

Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 8500811112

Provade lite hur nya ic:n passar, men måste sätta tillbaks kylaren + fläkten innan det är nån ide att börja skissa på nya tryckrören på riktigt. Har en ungefärlig bild av dragningen, men måste ha allting på plats innan jag börjar måtta på riktigt.
Marlboroman
Skogenracing Extreme
Marlboroman

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitimetor 20 nov 2008, 15:23

Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 850081120

Idag kom det en styrbox, phonic's gamla för övrigt. Ska väl funka skapligt till en början, men den är ju inte att betrakta som mer än grundmappad för min maskin ändå. Våra recept skiljer ju lite grann. Så det blir ju att testa lite med BB och lyssna efter spikningar, men ska väl kunna funka hyffsat, men jag lär inte kunna ladda så mycket innan det blir riskabelt.
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Marlboroman - 854 Turbo   Marlboroman - 854 Turbo - Sida 6 Icon_minitime

Marlboroman - 854 Turbo
Till överst på sidan 
Sida 6 av 10Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: