| Power21 - Giftig Seven | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Power21 Skogenracing Small
Antal inlägg : 13 Age : 33 Namn : Anton Östlund Från : Hedesunda Kör : Det mesta med motor @Oestlund91 Registration date : 16-08-30
| Rubrik: Power21 - Giftig Seven ons 14 sep 2016, 13:48 | |
| Fabrikstillverkat chassi från England. Alla paneler är laserskurna i aluminium Stolar från Lotus Elise Bromsar och spindlar fram från MX-5 Dubbla a-armar med coilovers Bakaxel Capri upphängd i 4-link med coilovers Motor Ford Pinto SOHC 2.0 EDIS tändsystem Cossie stakar och smidda Mahle kolvar Alla lager och packningar bytt Lättat och blästrat svänghjul Sachs värre tryckplatta med stum 4-puckad Sinter Typ-9 låda ombyggd med kortare steg Letar just nu: Spridare för ca 250hk Värre oljepump Är ny med Pinto och tar gärna emot tips och synpunkter 👍 Mvh Anton
Senast ändrad av Power21 den mån 19 sep 2016, 12:30, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Arvidsson Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 520 Age : 29 Namn : Olle Från : Kilafors Kör : Ford Sierra Turbo Registration date : 12-07-24
| Rubrik: Sv: Power21 - Giftig Seven tor 15 sep 2016, 19:41 | |
| Lycka till med projektet! Skulle vara fan till om du inte lyckas få ihop en motor utav alla de där! | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Power21 - Giftig Seven fre 16 sep 2016, 21:40 | |
| Snyggt! Köp ett EMU, det funkar direkt mot TFI triggern och kostar marginellt mer än MS. Funkar bra mycket bättre än ett MS. Det går att få bra med klös ur en std Pinto med turbo. | |
|
| |
Antal inlägg : 13 Age : 33 Namn : Anton Östlund Från : Hedesunda Kör : Det mesta med motor @Oestlund91 Registration date : 16-08-30
| Rubrik: Sv: Power21 - Giftig Seven fre 16 sep 2016, 21:54 | |
| Hej! Jo motorerna går hela högen, den som sitter i nu är bara modell för att kolla passform. Har fått tag i en hel hög med fina delar till bygget nu, uppdaterar nog på måndag om allt landat då. Att få fart på grejerna lyckas jag nog med till slut, utmaningen är hur allt ska få plats... Fick tag i ett ms 2 v.3 nyligt som jag börjar kika på. Största funderingen är om det ska köras med EDIS eller original, har för båda. Turbon kommer att hamna bakåt, bygger på en adapter för original grenrör. Insuget blir en utmaning att få till Tips och trix önskas! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Power21 - Giftig Seven mån 19 sep 2016, 12:48 | |
| Rullade in fler delar till bygget idag Garret snurra Smidig IC från Saab Inovate Bredbandslambda HKS laddtryckstyrning Forge dump Bosh 044 pump Bosh filter med hyggligt flöde Tomei BTR EDIS tändsystem Megasquirt 2V3 Givare kalluft Givare vattentemp Kontakter mm Autometer Pro-Comp Ultra-lite instrument mm Letar fortfarande passande spridare för ca 250hk och en bättre oljepump | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Power21 - Giftig Seven lör 24 sep 2016, 11:42 | |
| Fick hem en oljepump med hög kapacitet från Burton, nu ska tråget breddas och sänkas. Kontakten till MS börjar närma sig färdig, märker upp alla sladdar nu innan de ska dras i bilen. Ritade upp ett Caterham emblem för grillen och printade i ABS. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Power21 - Giftig Seven lör 15 okt 2016, 18:44 | |
| Tack till Johnny som tillverkade och monterade triggerhjul åt mig 👍 Vr-givare och fäste klart. Mycket pyssel innan det är dags att vrida på nyckeln | |
|
| |
stuff Skogenracing Medium
Antal inlägg : 59 Age : 40 Namn : Christoffer Persson Från : Gävle Kör : Super Seven Registration date : 10-12-15
| |
| |
| Rubrik: Sv: Power21 - Giftig Seven tis 18 okt 2016, 06:20 | |
| Jo det stämmer bra. Hur stort vill du ha emblemet? Du får swisha valfritt belopp 👍 | |
|
| |
Antal inlägg : 59 Age : 40 Namn : Christoffer Persson Från : Gävle Kör : Super Seven Registration date : 10-12-15
| Rubrik: Sv: Power21 - Giftig Seven tis 18 okt 2016, 08:35 | |
| - Power21 skrev:
- Jo det stämmer bra. Hur stort vill du ha emblemet? Du får swisha valfritt belopp 👍
Tänkte mig att det ska fylla upp noskonen lika bra som det gör på caterham-bilarna (om din printer gör så stora prylar dvs). Måste hem och mäta min MK-nos och återkomma Du måste åtminstone tala om vad materialkostnaden blir så att jag får en miniminivå och känner att jag inte blåser dig | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Power21 - Giftig Seven tis 18 okt 2016, 09:55 | |
| Är ledig nu tis/ons. Bara att kika förbi i Hedesunda så kan du få ett emblem av mig | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Power21 - Giftig Seven ons 19 okt 2016, 16:38 | |
| - Power21 skrev:
- Är ledig nu tis/ons. Bara att kika förbi i Hedesunda så kan du få ett emblem av mig
Dåligt med tid för någon utflykt denna vecka men återkommer gärna med mått och en slant i förskott så gör jag gärna en utflykt till Hedesunda inom kort och passa på att klämma lite på dina projekt | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Power21 - Giftig Seven | |
| |
|
| |
| Power21 - Giftig Seven | |
|