Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Ford Scorpio Dohc koppling och svänghjul

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Lundi
Skogenracing Small



Antal inlägg : 4
Age : 27
Namn : Niclas
Från : Tenala Finland
Kör : Ford Sierra
Registration date : 16-04-25

Ford Scorpio Dohc koppling och svänghjul Empty
InläggRubrik: Ford Scorpio Dohc koppling och svänghjul   Ford Scorpio Dohc koppling och svänghjul Icon_minitimemån 25 apr 2016, 17:39

Hej har lite frågor när jag håller på med min ford scorpio -91 med 2l dohc motorn.
köpt den för några månader sen och håller på att fixa upp den, ett av felena var att kopplingen var dålig. Pedalen var helt jäkla lätt att trycka ner och det "skura" imot när man lade i växlarna så tog ner växellådan och lade sierrans lamell istället och hade en annan scorpio tryckplatta som fjädrarna var hårdare på änn den som var i. efter allt det här så är kopplingspedalen fortfarande lätt att trycka in (sierran känd man lite motstånd jämfört med scorpion) men växlarna går i utan problem. Så är den bara så lätt för att det är "low lift" ?
sen nästa fråga, har en till dohc motor som jag turbo konverterar å svänghjule e ju så jävla stort jämfört me sierrans, skulle det gå att lägga sierrans svänghjul dit eller blir det för långt ifrån med uttrampnings lagre sen? Smile
Till överst på sidan Gå ner
 
Ford Scorpio Dohc koppling och svänghjul
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Ford Scorpio 2.0 Dohc 16V 1998 + lite 8ventilers dohc ms fundering
» Tips: svänghjul och koppling till m50
» Scorpio 2,3l 16v i Sierra Dohc
» Ford scorpio cosworth v6 24v, turbokonvertera?
» Ford scorpio diffbroms

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: