Doing this in english - not sure if you would like me to do it in danish instead? If so, just let me know
My friend got his hand on a gnarly Mazda 626GT 2.0, as part of a deal on some parts he needed for his own 626GT. The car was(/is) very rusty, so it was actually meant to go directly for scrap. I suggested jokingly that we'd turbo it, and see how far we could go on a budget, and he just said "sure", without hesitation.
Hence, the project started, at first nicknamed "The Wh*re" - later renamed to something more family-friendly.
The starting point;
We went and searched at some scrappers, and found a volvo TD04HL-16T turbo, which seemed about right. The flanges where made with a cheap ebay plasma cutter from china and some 10mm plate steel.
Excellent stuff. The manifold became a quick and dirty log-style.
And the turbo got a new home
As you can see, the airflowmeter got relocated as well.
Digging through my own bits and pieces, i found a saab 9000 intercooler, so bob's your uncle
Only minor hacking of the headlights where needed, almost a perfect fit. A quick spray of silvergray too, and with some intercooler piping, it ended somewhat like this.
The car looked like cr*p, so a quick trip to biltema
and the proper way to fit a bumper
This was the result
And at that moment, the car got renamed, the Hulk
I borrowed a lm1 from a friend, so we had a chance of the engine surviving atleast a couple of quartermiles, again, zipties is the only proper way
And a 2,5" exhaust
For fuel, i used the "ekstrasprut", an avensis oil pressure switch and 2x 216cc injectors in the last intercoolerpipe before the throttle body. The car ended up running 0,65 bar, afr 12 - but it just keeps ruining the spark plugs.
With fresh spark plugs, it managed 230hp and 300nm (up from 148hp stock), on a stock 10:1 compression engine.
I managed to find a set of used kumho semi slicks with threadwear 50, so they are quite soft. Unfortunatly it suffers from lack of differential - but that makes for great pictures
I didnt get pictures of when we put in the (used) upgraded clutch spring plate from ACT - but that is already on its limits with the 300nm low down the rpm-range.
So, this is the Hulk as it is now. We are looking for a used bigger turbo, and a megasquirt 1 to keep costs down.
A movie from a single drag race (201m). I am racing against my friend who actually owns both the hulk, and the car he is driving, the red 626gt (in mint condition) in the left lane. He puts down 400hp with a gt30 on the same engine - so we are hoping we can get atleast 300-350hp out of it with the hx35 turbo.
I'm hoping we can update soon, but thats a matter of money and time. For now, it runs, though it eats spark plugs like crazy, and im guessing its the ekstrasprut who's to blame. Still - great fun for the money, and it makes choo-choo sounds at every gear change!
Have a great weekend skogenracing First project post, following the forum and skogenracing youtube for a long time now
Senast ändrad av RuneDK den sön 29 maj 2016, 22:53, ändrad totalt 7 gånger
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
0,7bar på td04-16t med 720cc hks dyser, og ms1 Soppapumpen er kanske en aning for liten nu dog.
Bilen har kumho ecsta v70a på foran som jeg fik efter classic race da de var for sliten til mere ræs på bane.
Der er lavet clutch-switch så man kan bruge launchcontrol som rev-limiter for ikke at spinne for meget, og så virker clutch-switch også til flatshiften.
På mandag får jeg 255liter pumpe og hx35w, så ska den ha!!!
Hegge Skogenracing Small
Antal inlägg : 13 Age : 41 Namn : Henrik Från : Landskrona Kör : Ford Mondeo 2,5 V6 Ghia Registration date : 07-10-23
Coooolt! Läckert som tusan det här, älskar budgetbygge.
Verkar gå rätt så skapligt också
Jo tak, den går bra Får se når hx35 kommer på, hur den så kommer at gå! Bare vente til posten kommer mandag
En video til var der også:
Ved godt video skriver 0,8 bar, men loggen fra megasquirt sagde kun 0,7 så det fin fin 350ms 2-3 gear, 312ms 3-4 gear og bare 172ms fra gearskift til fuld tryk igen. Flatshift jatak
RuneDK Skogenracing Medium
Antal inlägg : 55 Age : 37 Namn : Rune Från : Danmark Kör : Før 316iT - snart 325iT Registration date : 14-11-09
Antal inlägg : 55 Age : 37 Namn : Rune Från : Danmark Kör : Før 316iT - snart 325iT Registration date : 14-11-09
Rubrik: Sv: Mazda 626GT Turbo - 29/5 bytte intercooler sön 08 maj 2016, 15:10
9.888 bedste 1/8mile tid... Crap, så mere power ska jeg ha!
HX35w 12cm2 turbo. Da får vi se om det virker. Har også fået en gave af venner, en biltema 220 walbro kopi pumpe Næste weekend er der 1/4mile i 2 dage, så bliver den testet godt igennem
Håcke Skogencrew
Antal inlägg : 1091 Age : 52 Namn : Håkan Från : Gävle Kör : Capri 2,9T Sierra 2,0T Registration date : 06-10-14
Rubrik: Sv: Mazda 626GT Turbo - 29/5 bytte intercooler sön 08 maj 2016, 19:57
Fan va fränt bygge
Randombastard Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 404 Age : 35 Namn : Bobby Från : Landskrona Kör : Ford Sierra 2.0i Registration date : 14-09-17
Rubrik: Sv: Mazda 626GT Turbo - 29/5 bytte intercooler sön 08 maj 2016, 21:30
Bara o ge den vad den tål!
Rubrik: Sv: Mazda 626GT Turbo - 29/5 bytte intercooler mån 16 maj 2016, 09:33
Ready to race.
En rigtig god weekend, brugt næsten 30 liter vpower Wastegate er dårlig dog, meget boost creep. Over 6000omdr og den creeper til 1,4bar. Selv om den gamle motor så 1,4bar mange mange gange, så kørte den bare hele weekenden uden problemer!
Den røde i filmen har 400hk, så det er ok at den vinder (og jeg misser 4. gear)
Jeg venter stadig på tiderne kommer online, men min tur nr 2 om lørdagen kørte jeg 14,3 med 173km/t udgangshastighed
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
Rubrik: Sv: Mazda 626GT Turbo - 29/5 bytte intercooler tis 24 maj 2016, 15:37
Ballt
Rubrik: Sv: Mazda 626GT Turbo - 29/5 bytte intercooler tis 24 maj 2016, 19:00
Weekenden med ræs viste problemer med boost creep
Jeg tog udstødningshuset af og kiggede på det. Wastegaten er kun 20mm
Den blev portet til 25mm, det er +56% areal. Da får vi se om det virker
Det er en single scroll manifold, så jeg har også portet divideren lidt ned, og lidt skarp over mod wastegaten.
Rubrik: Sv: Mazda 626GT Turbo - 29/5 bytte intercooler sön 29 maj 2016, 22:49
Ballt ell??
Jeg har fået fat i en intercooler fra en Mitsu Evolution, så klart jeg må skære bilen mere i små bider
Jeg tager snart bilen i værksted igen og laver 3" udstødning også, den 2,5" er ved at være for lille nu - det bliver godt
Sponsored content
Rubrik: Sv: Mazda 626GT Turbo - 29/5 bytte intercooler