Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Fylla på svetsgas i Gävle

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
jonasahman
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 457
Age : 39
Namn : jonas
Från : Valbo
Kör : V70
Registration date : 07-06-19

Fylla på svetsgas i Gävle Empty
InläggRubrik: Fylla på svetsgas i Gävle   Fylla på svetsgas i Gävle Icon_minitimetor 25 okt 2007, 13:32

Gasen till svetsen har tagit slut, och då jag bara bott i Gävle ett år så har jag ej bekantat mig med alla firmor, så min fråga är vars lämnar jag in tuben för påfyllning? gissar på typ 59an eller svedin (eller vad de heter, uppe vid sörby urfjäll) men tänkte slippa åka runt och jaga reda på någon. Och vad kan det kosta? Det är en liten tub, kanske knähöjd eller vad man ska säga.
Till överst på sidan Gå ner
E-Tech
Skogenracing Elite
E-Tech


Antal inlägg : 1584
Age : 42
Namn : Eric
Från : Jästrikland
Kör : 9,92sec 235kmh
Registration date : 06-10-13

Fylla på svetsgas i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Fylla på svetsgas i Gävle   Fylla på svetsgas i Gävle Icon_minitimetor 25 okt 2007, 14:32

jonasahman skrev:
Gasen till svetsen har tagit slut, och då jag bara bott i Gävle ett år så har jag ej bekantat mig med alla firmor, så min fråga är vars lämnar jag in tuben för påfyllning? gissar på typ 59an eller svedin (eller vad de heter, uppe vid sörby urfjäll) men tänkte slippa åka runt och jaga reda på någon. Och vad kan det kosta? Det är en liten tub, kanske knähöjd eller vad man ska säga.

är det kolsyra ??? //E
Till överst på sidan Gå ner
jonasahman
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 457
Age : 39
Namn : jonas
Från : Valbo
Kör : V70
Registration date : 07-06-19

Fylla på svetsgas i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Fylla på svetsgas i Gävle   Fylla på svetsgas i Gävle Icon_minitimetor 25 okt 2007, 15:44

Jadu. vette fan =) mig svets med en tub?
Vet ej så mycket mer än så...
Till överst på sidan Gå ner
Jeppo
Skogenracing Supreme
Jeppo


Antal inlägg : 811
Age : 35
Namn : Jesper Ericsson
Från : Tierp
Kör : V70N - Vector turbo
Registration date : 07-10-16

Fylla på svetsgas i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Fylla på svetsgas i Gävle   Fylla på svetsgas i Gävle Icon_minitimetor 25 okt 2007, 16:37

Mison 25 är det du skall ha, om det är mag du pratar om.. =)
Till överst på sidan Gå ner
ToTTe
Skogenracing Elite
ToTTe


Antal inlägg : 1147
Age : 38
Namn : Kristoffer Matsson
Från : Uppsala
Kör : Opel Rekord Coupé 2,4 Berlina -77, BMW 518i Turbo E28, Volvo v40 1,8i
Registration date : 06-10-16

Fylla på svetsgas i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Fylla på svetsgas i Gävle   Fylla på svetsgas i Gävle Icon_minitimetor 25 okt 2007, 16:58

Funkar med kolsyra också, men svetsen blir svårare att ställa in och så blir det lite mer sprut när man svetsar.

Sök på AGA på hitta.se eller motsvarande så kanske nåt dyker upp.
Till överst på sidan Gå ner
jonasahman
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 457
Age : 39
Namn : jonas
Från : Valbo
Kör : V70
Registration date : 07-06-19

Fylla på svetsgas i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Fylla på svetsgas i Gävle   Fylla på svetsgas i Gävle Icon_minitimetor 25 okt 2007, 20:00

Ok, får se vad de säger på gasfirman. fanns visst en aga försäljare på atlasgatan, så får väl gå dit och kolla
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Fylla på svetsgas i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Fylla på svetsgas i Gävle   Fylla på svetsgas i Gävle Icon_minitimelör 10 nov 2007, 10:10

Argon ska du ha och inget annat,,,lite dyrare,lite bättre.
Till överst på sidan Gå ner
Jonas O
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 51
Namn : Jonas
Från : Kalmar
Kör : Saab / Opel
Registration date : 07-08-18

Fylla på svetsgas i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Fylla på svetsgas i Gävle   Fylla på svetsgas i Gävle Icon_minitimesön 11 nov 2007, 11:21

En 5 liters flaska med Mison18 kostar 470kr att fylla hos AGA.
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Fylla på svetsgas i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Fylla på svetsgas i Gävle   Fylla på svetsgas i Gävle Icon_minitimesön 11 nov 2007, 16:58

kolla säljes annonserna! med den tuben ingår (personligt/muntligt,,,,) avtal hos aga sandviken påfyllnad 300kr affraid

ett annat tips om jag vill minnas rätt så har toffe på detta forum kontakter att kunna ordna gas till intressant pris

alternativt mig,fylld 20 argonflaska (inkl flaska) 1000kr,och som skrivet därefter påfyllning a 300kr,även mison 18/25 finns

ingen kreditkoll,inga tjafsiga avtal!

att jag gillar ren argon är pga att den fungerar mycket bra även till rostfritt,och det gör inte dom (lortiga) blandgaserna

bara att pma om du är intresserad,dock kan jag ej ordna/fylla den friköpta 1kmv/5an/5liters tuben

men det går bra att göra ett rör själv och tanka 5an från större tub,dock blir trycket bara max ca 100bar,men väldigt ekonomiskt är det Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Fylla på svetsgas i Gävle Empty
InläggRubrik: Sv: Fylla på svetsgas i Gävle   Fylla på svetsgas i Gävle Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Fylla på svetsgas i Gävle
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» En lista att fylla i för er som har ett bilprojekt
» Fylla i kolsyretub gävletrakten
» Betong fylla block!
» Hjulinställning Gävle
» Seriekrock i Gävle

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Allmänt-
Hoppa till: