Jobio Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 490 Age : 51 Namn : Johan Biörs Från : Insjön Kör : Ford Granada 2,9TIC Honda Blackbird Registration date : 13-10-05
| Rubrik: Ang mappning mån 12 maj 2014, 21:11 | |
| En såndär VE-table och tändning och allt vad det nu heter,skulle tex jag hyffsat enkelt kunna flytta över värdena som Mikael gör till Megaskvätt till mitt MaskEcu? Förhoppningsvis är det uppstart om två veckor eller tidigare men jag har inget att gå på och har aldrig mappat eller byggt turbo förut så jag är ju lite lätt vilsen. Förutsatt att mitt triggerhjul fungerar då.. | |
|
Limpdjur Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 786 Age : 40 Namn : Johan Lindberg Från : Bollnäs Kör : Dkw S6 -95 Registration date : 06-10-26
| Rubrik: Sv: Ang mappning tis 13 maj 2014, 02:02 | |
| Ja det skulle säkert vara närmare än vad det är med nån genererad bara men du kommer med största sannolikhet behöva ändra rejält ändå. Bara när jag bytte spridare så fick jag ändra om mappen, välja att antingen ändra uppe på ladd eller låglast, det var minst fippel att ändra uppe på ladd. Det kan iofs bero på att jag har kört med fel värden på deadtime och volt kompensering på spridarna. | |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Ang mappning tis 13 maj 2014, 06:46 | |
| Maxxecu? Det är lättmappad, ingen 3d tabell än vad jag sett så liten nackdel men loggar etc funkar bra så du kommer nog snabbt komma in i hur det funkar. Handknacka över värdena och ändra själva mastervärdet så är du nog ganska nära om du valt några vettiga spridare | |
|
Jobio Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 490 Age : 51 Namn : Johan Biörs Från : Insjön Kör : Ford Granada 2,9TIC Honda Blackbird Registration date : 13-10-05
| Rubrik: Sv: Ang mappning tis 13 maj 2014, 20:47 | |
| Har valt 578cc Delphi spridare att köras på bensin. Ja det är Maxxecu jag köpt,gillar gränssnittet och användarvänligheten. Tack för för era svar,mottages tacksamt. skulle aldrig ro iland med det här projektet utan allt kunnigt och hjälpsamt folk på det här forumet. Hojtar till när jag behöver en startmapp då | |
|