Fjellström Skogenracing Large
Antal inlägg : 205 Age : 34 Namn : Per Från : Strömsund Kör : Ford Scorpio x2 Registration date : 11-09-13
| Rubrik: Oljekylare Sierra 2.9 turbo sön 04 maj 2014, 18:36 | |
| Höll på fundera på att skaffa en oljekylare till min sierra, tänkte först en sånhär adapter/sandwich http://badassparts.se/mocal-sandwichadapter-med-termostat-3-4-x-16unf.htmlsamt komplettera med en setrab kylare från samma sida i lagom storlek som får plats. Undrar mest om det passar och om det är bra grejer eller om man ska kolla på något annat när man ändå ska handla? | |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Oljekylare Sierra 2.9 turbo sön 04 maj 2014, 20:51 | |
| Gängan ska stämma. Mocal gör hur som helst bra grejer och finns rätt som passar 2.9 om den där inte stämmer, setrab lika så.
Det du får göra är att plocka bort värmeväxlaren som sitter där idag, den är endå onödig och jag tar alltid bort den vid en konvertering | |
|
Fjellström Skogenracing Large
Antal inlägg : 205 Age : 34 Namn : Per Från : Strömsund Kör : Ford Scorpio x2 Registration date : 11-09-13
| Rubrik: Sv: Oljekylare Sierra 2.9 turbo sön 04 maj 2014, 21:00 | |
| Låter ju lovande det, föll för den där modellen eftersom det var inbyggd termostat som knappast är någon nackdel. Värmeväxlaren som sitter där ska jag kasta så långt bort jag kan för den tog och pissade ur sig allt kylarvatten där häromdagen, visserligen var det nog bara en slang men ändå Vet du om det finns pressade kopplingar för hydraulslang som passar på så kallade AN anslutningar? | |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Oljekylare Sierra 2.9 turbo sön 04 maj 2014, 21:01 | |
| Ja I hydraulvärlden kallas dom för JIC | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Oljekylare Sierra 2.9 turbo | |
| |
|