Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

AP Racing koppling

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Arvidsson
Skogenracing Supreme
Arvidsson

Antal inlägg : 520
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

AP Racing koppling Empty
InläggRubrik: AP Racing koppling   AP Racing koppling Icon_minitimemån 28 apr 2014, 13:41

Tjena, har ju tänkt byta koppling på motorn jag bygger just nu och det är bara några veckor kvar innan den ska i bilen, frågan är då om detta kopplingskit duger eller blir overkill på en pinto med ett mål på runt ~210/220hk. Tacksam för svar och synpunkter.

http://www.burtonpower.com/parts-by-fitment-type/parts-by-engine-ford/ford-sohc-pinto/ap-racing-clutch-kit-sohc-pinto-215mm-cp2000-5.html
Till överst på sidan Gå ner
Joel
Skogenracing Supreme

Antal inlägg : 533
Namn : Joel
Från : Norrhult, Småland
Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88
Registration date : 10-03-06

AP Racing koppling Empty
InläggRubrik: Sv: AP Racing koppling   AP Racing koppling Icon_minitimemån 28 apr 2014, 14:29

Tycker den verkar klen jag med 276nm. Har du 210/220 hk så gissar jag på att du ligger över 300  i Nm i din motor om du har turbo. Varför inte sinterlamel och sachs racing tryckplatta?
Arvidsson
Skogenracing Supreme
Arvidsson

Antal inlägg : 520
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

AP Racing koppling Empty
InläggRubrik: Sv: AP Racing koppling   AP Racing koppling Icon_minitimemån 28 apr 2014, 15:00

Joel skrev:
Tycker den verkar klen jag med 276nm. Har du 210/220 hk så gissar jag på att du ligger över 300  i Nm i din motor om du har turbo. Varför inte sinterlamel och sachs racing tryckplatta?
Edit: Suttit och kikat lite och hittar absolut ingen sachsplatta som passar Pintons svänghjul i och med att 695an är på 240mm och verkar vara gjord för 2.9an och Cosworth.
Så hittade jag denna från AP-racing och tänkte att man kanske ska köra på denna och helt enkelt en ofjädrad sinter från KL?

http://www.burtonpower.com/parts-by-fitment-type/parts-by-engine-ford/ford-sohc-pinto/ap-racing-clutch-cover-sohc-pinto-2-0-215mm-cp2511-1.html
Joel
Skogenracing Supreme

Antal inlägg : 533
Namn : Joel
Från : Norrhult, Småland
Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88
Registration date : 10-03-06

AP Racing koppling Empty
InläggRubrik: Sv: AP Racing koppling   AP Racing koppling Icon_minitimetis 29 apr 2014, 00:36

Heter 669 tror jag om man går på denna: http://www.autokatalogen.se/afw/vaxjo/view_article_info.do?articleIdNo=106703&nodeIdNo=286314

Men är samma spec. som den den första du hittade. Den Ap'n du länkade nu verkar ju bättre på papper iaf. Och framförallt mkt billigare. Hade för mig KL-racing hade en sachs tryckplatta för pinton men hittar den inte nu.
Sponsored content

AP Racing koppling Empty
InläggRubrik: Sv: AP Racing koppling   AP Racing koppling Icon_minitime

AP Racing koppling
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» BMW M535 koppling.
» koppling