| Svetsteknik på hög nivå | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Proffe Skogenracing Small
Antal inlägg : 6 Age : 70 Namn : Proffe Från : Kristianstad Kör : SAAB 900 T8/Ford Consul Cupe Registration date : 14-02-21
| Rubrik: Svetsteknik på hög nivå fre 21 feb 2014, 14:12 | |
| Såg ett inlägg är på forumet.gällande vilket som är bäst att svetsa med antingen Tig-Mig Finns säkert flera som är skit duktiga på att svetsa Då säger jag riktiga svetsare inte dom som lägger musskitar och tror det ska hålla i evigt. Jag själv är utbildad svetsare så jag vet vad jag talar om Men fullärd blir ingen oavsett hur duktig man är inom svets. kommer ständigt ny produkter på marknade Gillar Esab-Hägglund (omformare) För svetspinnar typ OK.48,00-48.15.osv. Sen är det nog inte många som vet vad TIG-MIG MAG står för. TIG Tungsten(Volfram).inert gas MIG Metal inert gas MAG Metal argon gas Den mest användbara argon gasen var förut SK 203 Men har ersatts av mison gas i dag Men går lika bra med ren kolsyra som är perfekt att svetsa i rost.. mvh | |
|
| |
bosse Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 659 Age : 37 Namn : Bosse Från : BRO/STHLM Kör : allt för många bilar Registration date : 10-06-16
| Rubrik: Sv: Svetsteknik på hög nivå fre 21 feb 2014, 20:31 | |
| Då ska man rätta den utbildade svetsaren då MAG står för metal active gas , och inte metal argon gas , active = motsatsen till inert | |
|
| |
Antal inlägg : 6 Age : 70 Namn : Proffe Från : Kristianstad Kör : SAAB 900 T8/Ford Consul Cupe Registration date : 14-02-21
| Rubrik: Sv: Svetsteknik på hög nivå fre 21 feb 2014, 21:15 | |
| Möjligen att det ska vara active gas .Men den utbildning vi fick på 70 talet var det Argon gas som gällde. | |
|
| |
Arvidsson Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 520 Age : 29 Namn : Olle Från : Kilafors Kör : Ford Sierra Turbo Registration date : 12-07-24
| Rubrik: Sv: Svetsteknik på hög nivå lör 22 feb 2014, 12:47 | |
| Vart vill du komma med detta inlägg, allt det här får man ju lära sig i skolan om inte annat. | |
|
| |
| |
| |
Kanto Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 968 Age : 32 Namn : Petter Från : Gävle Kör : Volvo & Ford Registration date : 07-05-11
| |
| |
XeroZ Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 787 Age : 38 Namn : Jeppe den lilla gosiga taliban hamstern Från : GSR Kör : Bil Registration date : 08-08-31
| Rubrik: Sv: Svetsteknik på hög nivå sön 23 feb 2014, 03:30 | |
| Tycker att ska man vara så pass duktig som du nu verkar vilja framhäva dig som, så ska man väl för fasiken ha koll på vad dom olika förkortningarna betyder. Precis som Arvidsson säger så får man lära sig dessa olika förkortningar i skolan. Men du kanske inte gick i skolan, kanske inte var uppfunnet på din tid, vad vet jag. Verkar dock inte som att skolan var uppfunnen på din tid då du inte kan skriva med . (punkter) alt , (kommatecken).
Sen att sitta att svara spydig när någon frågar bevisar ju din begåvning.
Gör om, gör rätt.
En RIKTIGT Admin får antigen ta bort detta inlägg eller redigerar det om dom inte tycker att det är passande.
///J | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Svetsteknik på hög nivå sön 23 feb 2014, 08:01 | |
| Såja nu lugnar vi ner oss. Inga spydigheter eller arga svar. Låser denna | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Svetsteknik på hög nivå | |
| |
|
| |
| Svetsteknik på hög nivå | |
|