Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Setupfrågor: spridare m.m

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
ZimonWisjö
Skogenracing Small
ZimonWisjö

Antal inlägg : 12
Namn : Zimon Wisjö
Från : Falun
Kör : Sierra
Registration date : 14-01-25

Setupfrågor: spridare m.m Empty
InläggRubrik: Setupfrågor: spridare m.m   Setupfrågor: spridare m.m Icon_minitimetis 28 jan 2014, 12:46

Tjenare.

Lite snabba funderingar, läste lite i någon tråd om spridarnas öppningar/milisekund osv.

Så som jag förstod det hela så får du inte ut allt av att byta spridare och ev. soppapump
med orginalboxen?

t.ex större spridare, bättre bränslepump, med turbo osv. men med orginalbox?
Till överst på sidan Gå ner
Grey
Skogencrew
Grey

Antal inlägg : 2023
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

InläggRubrik: Sv: Setupfrågor: spridare m.m   Setupfrågor: spridare m.m Icon_minitimetis 28 jan 2014, 14:47

ZimonWisjö skrev:
Tjenare.

Lite snabba funderingar, läste lite i någon tråd om spridarnas öppningar/milisekund osv.

Så som jag förstod det hela så får du inte ut allt av att byta spridare och ev. soppapump
med orginalboxen?

t.ex större spridare, bättre bränslepump, med turbo osv. men med orginalbox?

Spridarna baseras på mängden bränsle som dom kan leverera, dvs om du har en spridare som ger 300cc som orginal och sätter dit en spridare som ger 500cc kommer du att få en för fet bränsleblandning. Det är därför du har ett programmerbart styrsystem för att kunna ställa in spridarnas tider som dom är öppna, detta är millisekunder.

Soppapumpen levererar bara bränsle, men bränsletrycksregulatorn bestämmer trycket. Så enda begränsningen som soppapumpen kan stöta på är att den inte kan leverera tillräckligt mycket bränsle. Så du byter alltså bara soppapumpen till en värre när du vill få mer bränsle till spridarna.

Enkelt förklarat:
Orginalbox + större spridare = dåligt!
http://www.racemovie.se
ZimonWisjö
Skogenracing Small
ZimonWisjö

Antal inlägg : 12
Namn : Zimon Wisjö
Från : Falun
Kör : Sierra
Registration date : 14-01-25

InläggRubrik: Sv: Setupfrågor: spridare m.m   Setupfrågor: spridare m.m Icon_minitimetis 28 jan 2014, 21:51

jo det var så jag tänkte.. jag har ju inte turbo nu, utan om jag byter till turbo, då måste jag ha mer soppa till den mängden luft. där av större spridare.
självklart är ju nytt styrsystem den bästa vägen. men bara som en början.
att bränsletrycksreggen styr det hela vet jag. men jag vet ju däremot inte hur långt pumpen orkar med Smile
Tack för svar!
Arvidsson
Skogenracing Supreme
Arvidsson

Antal inlägg : 520
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

InläggRubrik: Sv: Setupfrågor: spridare m.m   Setupfrågor: spridare m.m Icon_minitimefre 31 jan 2014, 18:28

Om det är som så att du kör en Sierra som det står i din profil så är väll bästa lösningen att köra med extraspridare med tryckvakter, sen ska väll Sierrans originalpump kunna hänga med en bra bit och trycket ska väll inte behöva överskridas i första taget.
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Setupfrågor: spridare m.m   Setupfrågor: spridare m.m Icon_minitime

Setupfrågor: spridare m.m
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» spridare - hk?
» spridare
» Tips på spridare!
» Kan jag ha "för stora" spridare?
» 346cc spridare?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet