| Sierran dör i skarpa svängar | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
jonasahman Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 457 Age : 40 Namn : jonas Från : Valbo Kör : V70 Registration date : 07-06-19
| Rubrik: Sierran dör i skarpa svängar ons 17 okt 2007, 15:16 | |
| Har ett rätt irriterande problem med en polares sierra som jag kanske ska överta. Om man tar en sväng lite hårt, och gasar ur kurvan så dör den. Inte så att man måste vrida nyckeln igen men det är som att den inte får bensin några sekunder för att sedan funka normalt igen. Sålänge man kör rakt är det inga problem men att gasa sig ur en rondell går inte längre. Och har man försökt få till sladd i en rondell och kört runt några varv så får man vänta en halv minut kanske innan den tycker att man ska köra vidare. Känns väldigt mycket som något som krånglar i tanken, men vad? pumpen lös kanske? | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Sierran dör i skarpa svängar ons 17 okt 2007, 18:39 | |
| tanka mera soppa pump som krånglar kanske? | |
|
| |
Antal inlägg : 457 Age : 40 Namn : jonas Från : Valbo Kör : V70 Registration date : 07-06-19
| Rubrik: Sv: Sierran dör i skarpa svängar tor 18 okt 2007, 02:32 | |
| nästan full tank så borde inte vara det, så långt har jag tänkt själv Jo det lutar väl åt pumpen. är det bara att plocka bort hela tankjäveln då så man kommer åt? läste i handboken att det skulle krävas för soppamätarens kontakt så lär väl vara så med pumpen med. eller har man tur så den sitter under huven som på gamla volvo? är inte sååå insatt i bensindelen på bilar | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Sierran dör i skarpa svängar tor 18 okt 2007, 06:55 | |
| Skulle föreslå att du börjar med att leta efter glappkontakter, kan ligga nått i tanken som blockerar i värsta fall. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Sierran dör i skarpa svängar tor 18 okt 2007, 12:18 | |
| Får testa med det. vore kul å kunna leka lite med den igen | |
|
| |
Roos745 Skogenracing Small
Antal inlägg : 9 Namn : Mattias Roos Från : GBG Kör : Scorpio 2,9 Registration date : 07-10-06
| Rubrik: Sv: Sierran dör i skarpa svängar lör 20 okt 2007, 19:59 | |
| - jonasahman skrev:
- Får testa med det. vore kul å kunna leka lite med den igen
Det fina med fordar av något äldre modell är att den suger soppa från vänster sida av tanken. har du full tank ska det här inte uppstå. den så kallade "tankarmaturen som sitter i centrum på tanken har bara en flotör som ger signal till tankmätaren. har du en ny frisk pump brukar den parera dessa bränsle tryckfall. eller så kör du helt enkelt med mer soppa i tanken. | |
|
| |
Kenney Skogenracing Medium
Antal inlägg : 84 Age : 37 Namn : kenney bohjort Från : bollnäs Kör : Ford Sierra Registration date : 07-04-24
| Rubrik: Sv: Sierran dör i skarpa svängar mån 22 okt 2007, 10:36 | |
| Jag har en Förgasarmotor och Hade samma problem ett par gånger i sommar med min sierra, Och för mig så visade det sig att det var Luftburken som satt löst :S | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Sierran dör i skarpa svängar mån 05 nov 2007, 14:14 | |
| kanske jag som pajjat den då när ja körde fulsättet att misshandla luftburken med borrmaskinen för att få in mer luft... och vet att den ligger rätt löst. får skika detta då, trodde inte sånt kunde spela nån större roll. skiten ska besiktas imorgon åxå, stackars bilen... tur man slipper se när de knackar igenom balkarna | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Sierran dör i skarpa svängar | |
| |
|
| |
| Sierran dör i skarpa svängar | |
|