Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Fler tutknarkare?

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Norrhyttan
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 89
Age : 54
Namn : Gunnar Ljungstedt
Från : Norrhyttan
Kör : Volvo T31
Registration date : 10-08-03

Fler tutknarkare? Empty
InläggRubrik: Fler tutknarkare?   Fler tutknarkare? Icon_minitimelör 09 nov 2013, 23:07

Alltså, trots att jag borde vara vuxen (44 år) tycker jag att rejäla signalhorn är vansinnigt kul.
Finns det fler likasinnade här?

Nu menar jag inte Biltemas gnälliga småtutor, eller annat lågmält elände. Utan pipor som verkligen låter.
Har själv för närvarande två bilar som väsnas rejält. En VW Passat kombi 2007 och en Chevrolet S10 pickup. Bägge med Hornblasters Shocker XL, fyrpipigt "trainhorn" med 1/2-tums magnetventil, 24-literstank och ViAir 440C-kompressor. Samma setup på bägge bilarna, alltså.
Sålde nyligen min Peugeot 504 med 3-pipigt system, men hornen behöll jag. Har även två Hadley lastbilshorn och ett Kockums Tyfon tåghorn liggande för framtida behov.

Helst skulle jag vilja ha ett Nathan K5LA, men det finns ju inte en chans i helvete att montera dem dolt i någon bil.
Roligast är i mitt tycke den gubbgrå diesel-Passaten, en bil som inte väcker någon uppmärksamhet alls. Ingen, ingen, ingen förväntar sig att den ska väsnas mer än ett godståg i Georgia!
Åka runt och tuta slumpvis på folk ger mig inget, det är jag nog för gammal för. Men bilen är en underbar stealth-hämnare. Innan jag skaffade hornen retade jag mig till vansinne på idioter som svängde ut mitt framför så man fick pallnita. Nu är det rena glädjen när någon beter sig som en *** i trafiken, för då får man skrämma upp dem på trottoaren!
Pickupen är väl kul den också, men den som sett alla train horn prank-filmer på Youtube vet att amerikanska pickisar har en tendens att innehålla stora horn. Tutar man med den blir man direkt misstänkt. Tutar man med Passaten är det ingen jävel som fattar var det kom ifrån. Fler tutknarkare? 18_crazy 

Så, några fler som åker runt med fylligt signalhorn? Finns det kanske någon Nathan-användare här på Skogen?
Lätta era hjärtan!
Till överst på sidan Gå ner
Henka_
Skogenracing Elite
Henka_


Antal inlägg : 1915
Age : 35
Namn : Henke
Från : Geffle
Kör : SxxB
Registration date : 07-02-20

Fler tutknarkare? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler tutknarkare?   Fler tutknarkare? Icon_minitimetis 12 nov 2013, 03:04

haha skojigt värre, älskar rejäla tutor jag med, har ett Hadley lastbils horn liggandes som jag tänkte montera på vinterbilen så man kan signalera var man är, var sugen på att montera den på saaben först, men kan inte få in de på nå bra sätt utan att förstöra något tyvärr.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Fler tutknarkare? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler tutknarkare?   Fler tutknarkare? Icon_minitimetis 12 nov 2013, 06:35

Hehe det lär vara rätt roligt när man är i en situation när någon behöver tutas på men är ingen tutknarkare Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Norrhyttan
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 89
Age : 54
Namn : Gunnar Ljungstedt
Från : Norrhyttan
Kör : Volvo T31
Registration date : 10-08-03

Fler tutknarkare? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler tutknarkare?   Fler tutknarkare? Icon_minitimetis 12 nov 2013, 08:08

Henka_ skrev:
har ett Hadley lastbils horn liggandes som jag tänkte montera på vinterbilen så man kan signalera var man är, var sugen på att montera den på saaben först, men kan inte få in de på nå bra sätt utan att förstöra något tyvärr.
Bara ett? Hadley kommer oftast i par, det blir fylligare ljud då.
De flesta bilar sväljer några horn utan åverkan om man är lite finurlig och pysslig. Det beror på hur mycket man orkar riva.
Till överst på sidan Gå ner
Norrhyttan
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 89
Age : 54
Namn : Gunnar Ljungstedt
Från : Norrhyttan
Kör : Volvo T31
Registration date : 10-08-03

Fler tutknarkare? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler tutknarkare?   Fler tutknarkare? Icon_minitimetis 12 nov 2013, 08:09

Mikael skrev:
Hehe det lär vara rätt roligt när man är i en situation när någon behöver tutas på men är ingen tutknarkare Smile
Åker man mycket bil uppstår ju sådana situationer varje dag. cheers 
Till överst på sidan Gå ner
Budda
Skogenracing Large



Antal inlägg : 166
Age : 32
Namn : Ludvig
Från : Enköping
Kör : Lite för fort
Registration date : 11-10-09

Fler tutknarkare? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler tutknarkare?   Fler tutknarkare? Icon_minitimetis 12 nov 2013, 14:50

Är nog ingen tutknarkare men några decibel ska väl denna kunna flåsa ur sig tycker jag Razz

Fler tutknarkare? 20130809_161234_zps1f72446e
Till överst på sidan Gå ner
Norrhyttan
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 89
Age : 54
Namn : Gunnar Ljungstedt
Från : Norrhyttan
Kör : Volvo T31
Registration date : 10-08-03

Fler tutknarkare? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler tutknarkare?   Fler tutknarkare? Icon_minitimefre 15 nov 2013, 22:10

Norrhyttan skrev:
Mikael skrev:
Hehe det lär vara rätt roligt när man är i en situation när någon behöver tutas på men är ingen tutknarkare Smile
Åker man mycket bil uppstår ju sådana situationer varje dag. cheers 
Nu med dashcam ombord! Provade en sväng idag.
Till överst på sidan Gå ner
Henka_
Skogenracing Elite
Henka_


Antal inlägg : 1915
Age : 35
Namn : Henke
Från : Geffle
Kör : SxxB
Registration date : 07-02-20

Fler tutknarkare? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler tutknarkare?   Fler tutknarkare? Icon_minitimetor 21 nov 2013, 17:09

Norrhyttan skrev:
Henka_ skrev:
har ett Hadley lastbils horn liggandes som jag tänkte montera på vinterbilen så man kan signalera var man är, var sugen på att montera den på saaben först, men kan inte få in de på nå bra sätt utan att förstöra något tyvärr.
Bara ett? Hadley kommer oftast i par, det blir fylligare ljud då.
De flesta bilar sväljer några horn utan åverkan om man är lite finurlig och pysslig. Det beror på hur mycket man orkar riva.
Jo ja har tyvärr bara ett, hittade det på jobbet med trasigt fäste Sad
Jo det är väl orken och lusten att riva halva fronten som brister.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Norrhyttan
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 89
Age : 54
Namn : Gunnar Ljungstedt
Från : Norrhyttan
Kör : Volvo T31
Registration date : 10-08-03

Fler tutknarkare? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler tutknarkare?   Fler tutknarkare? Icon_minitimefre 22 nov 2013, 14:40

Henka_ skrev:

Jo ja har tyvärr bara ett, hittade det på jobbet med trasigt fäste Sad
Jo det är väl orken och lusten att riva halva fronten som brister.
Fästena verkar alltid vara paj. Jag har två Hadley, bägge med knäckta fästen.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Fler tutknarkare? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler tutknarkare?   Fler tutknarkare? Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Fler tutknarkare?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Fler youtubefilmer?
» B: Fler bilder på bilen

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Allmänt-
Hoppa till: