Alltså, trots att jag borde vara vuxen (44 år) tycker jag att rejäla signalhorn är vansinnigt kul.
Finns det fler likasinnade här?
Nu menar jag inte Biltemas gnälliga småtutor, eller annat lågmält elände. Utan pipor som verkligen låter.
Har själv för närvarande två bilar som väsnas rejält. En VW Passat kombi 2007 och en Chevrolet S10 pickup. Bägge med Hornblasters Shocker XL, fyrpipigt "trainhorn" med 1/2-tums magnetventil, 24-literstank och ViAir 440C-kompressor. Samma setup på bägge bilarna, alltså.
Sålde nyligen min Peugeot 504 med 3-pipigt system, men hornen behöll jag. Har även två Hadley lastbilshorn och ett Kockums Tyfon tåghorn liggande för framtida behov.
Helst skulle jag vilja ha ett Nathan K5LA, men det finns ju inte en chans i helvete att montera dem dolt i någon bil.
Roligast är i mitt tycke den gubbgrå diesel-Passaten, en bil som inte väcker någon uppmärksamhet alls. Ingen, ingen, ingen förväntar sig att den ska väsnas mer än ett godståg i Georgia!
Åka runt och tuta slumpvis på folk ger mig inget, det är jag nog för gammal för. Men bilen är en underbar stealth-hämnare. Innan jag skaffade hornen retade jag mig till vansinne på idioter som svängde ut mitt framför så man fick pallnita. Nu är det rena glädjen när någon beter sig som en *** i trafiken, för då får man skrämma upp dem på trottoaren!
Pickupen är väl kul den också, men den som sett alla train horn prank-filmer på Youtube vet att amerikanska pickisar har en tendens att innehålla stora horn. Tutar man med den blir man direkt misstänkt. Tutar man med Passaten är det ingen jävel som fattar var det kom ifrån.
Så, några fler som åker runt med fylligt signalhorn? Finns det kanske någon Nathan-användare här på Skogen?
Lätta era hjärtan!