Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Då rök körkortet.

Gå ner 
+12
Henka_
Jansen
Kenney
Marlboroman
Ågren
m5micke
Theo
Öbbe
Lindskog
JBlom
Mikael
Jimmy
16 posters
FörfattareMeddelande
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitimetis 09 okt 2007, 09:11

Jävligt skoj.

Var påväg från Norrköping ifrån en påhälsning hos flickan. 5 mil från Kalmar, i mönsterås, klockade dom mig till 104 km/h på 70 sträcka.
Till råga på allt så tog dom dit flygande besiktnings bilen. Givetvis körde jag turbosierran Very Happy. Men idioten lyfte aldrig på locket så jag fick nöja mig med 3 släta däck å skadad vindruta. Summa summarum

Snodde kortet
3600 i böter
Ombesiktning av skitforden. Blir skrot av den istället.
Dom var dock snälla, skulle fått ett par tusen till för däcken men han tyckte jag fått tillräckligt Very Happy

Jobbar ju dessutom på verkstad så blir väl lite lipigt där med.

Vad har ni andra lyckats med? Misstänker att jag inte är den enda som blivit av med kortet. Har ju ingen prövotid osv att oroa mig för men fan så jobbigt endå.

// Jimmy
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Sv: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitimetis 09 okt 2007, 09:17

Tråkigt. Hur länge blir du utan?

Jag själv har faktiskt klarar mig bra. Inte en enda bot eller utskällning av polis hittils i alla fall Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
JBlom
Skogencrew
JBlom


Antal inlägg : 6140
Age : 43
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Sv: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitimetis 09 okt 2007, 09:49

3 Månader borde det kanske bli då?!

Jag har klarat mig än så länge iallafall vad gäller bilåkning. Haha
Skällning av polisen är nästan som vardagsmat. Razz
Till överst på sidan Gå ner
http://www.luftschutzracing.com
Lindskog
Skogenracing Sponsor
Lindskog


Antal inlägg : 953
Age : 39
Namn : Lindskog
Från : Gävletrakten
Kör : Bmw E60, Skidoo 800R
Registration date : 07-04-17

Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Sv: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitimetis 09 okt 2007, 10:44

fan va tråkigt för dig, skönt att dom inte lyfte huven

körkortet jag har nu är mitt andra, 18år med nytaget körkort och diffat så var man kung tyckte jag(ett tag ) king blev av med det första efter 3 månader pga en lite dum sak, jag stog och burnade på en parkering, såg dock inget av all rök så när jag började rulla stog det en blå vit mitt framför nosen Då rök körkortet. Doh förstod då att kortet kommer ryka så jag sladda runt dom, efter ett och ett halvt varv körde dom ut framför mig, h0ppade ur å slog näven i taket å skrek att han aldrig mer ville se mig i en bil igen. en polare filmade hela grejen men tyvärr tog dom kameran i beslag som bevis,länstyrelsen kom fram till att jag var en olämplig bilförare, de va ju synd på filmen för den hade vart jävligt rolig att ha. hade kortet på prov så jag fick vänta ett tag å ta om det igen.

så jag lovar att jag inte ska leka drifting med polis igen pig
Till överst på sidan Gå ner
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Sv: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitimetis 09 okt 2007, 11:35

Ja det lär nog bli 3 månader. Dock bara 4 km över körkortsstrecket. Tror även att tiden varierar lite på ålder osv. Far min körde 112 på ölandsbron där det är 70. Han blev bara av med det i en månad. Å andra sidan hade han kört felfritt i 30 år innan dess. Men inväntar svar ifrån Länsstyrelsen.

Ska givetvis be verkstadchefen skriva ett snyftbrev så jag kanske får avkortat straff. Att jag behöver det inom jobbet osv. Får se vart fan det leder. Iallafall jävligt surt. Kan ju dessutom bara skylla på mig själv Embarassed .

// Jimmy
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Sv: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitimetis 09 okt 2007, 14:48

torskat för många gånger jag så orkar inte tänka på de.. dock bara blivit av med kortet en gång fast väldigt nära 2gånger till..

surt e det iaf!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
Theo
Skogenracing Large



Antal inlägg : 134
Age : 34
Namn : Theo
Från : Norrsundet
Kör : Porsche 996 Turbo.
Registration date : 07-06-25

Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Sv: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitimetis 09 okt 2007, 17:09

stackare :/
Till överst på sidan Gå ner
m5micke
Skogencrew
m5micke


Antal inlägg : 3132
Age : 41
Namn : Micke
Från : Gävle
Kör : BMW "Alpina" 332itt e30 -89, BMW X5 4,8is, BMW 323im e36 -97
Registration date : 06-10-12

Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Sv: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitimetis 09 okt 2007, 22:36

Ni får göra som jag gör.

Jag bryter aldrig mot lagen. Då rök körkortet. Idiot Då behöver man inte va orolig cheers
Till överst på sidan Gå ner
Ågren
Skogenracing Elite



Antal inlägg : 2435
Age : 74
Namn : l
Från : k
Kör : u
Registration date : 06-10-11

Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Sv: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitimetis 09 okt 2007, 23:07

m5micke skrev:
Ni får göra som jag gör.

Jag bryter aldrig mot lagen. Då rök körkortet. Idiot Då behöver man inte va orolig cheers

Haha :kryckan:
Till överst på sidan Gå ner
JBlom
Skogencrew
JBlom


Antal inlägg : 6140
Age : 43
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Sv: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitimeons 10 okt 2007, 08:12

m5micke skrev:
Ni får göra som jag gör.

Jag bryter aldrig mot lagen. Då rök körkortet. Idiot Då behöver man inte va orolig cheers

Ja ditt uttalande lär ju stämma tills motsatsen är bevisad*. Smile




* Böter mm
Till överst på sidan Gå ner
http://www.luftschutzracing.com
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Sv: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitimefre 12 okt 2007, 08:11

Då har man fått brevet ifrån länsstyrelsen. Inget beslut fattat om hur länge jag blir av med det ännu. Ska ju skriva lite om mitt behov av körkortet osv så får vi se vad dom säger. Marknadschefen på företaget ska väl kludda ner nån snyfthistoria också och skicka separat så blir det nog fint.

Frågan är vad man ska skriva för anledning till att man körde för fort? Kan ju knappast skriva att man var skitnödig och ville hem Very Happy. Frågan är om man ska vara ärlig eller dra nån rövare.

Hoppas dom är snabba på att fatta beslutet när dom väl fått in mina papper. Orkar inte gå i ett par veckor oventades. Men det är väl sånt som ger sig Very Happy

/ Jimmy
Till överst på sidan Gå ner
JBlom
Skogencrew
JBlom


Antal inlägg : 6140
Age : 43
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Sv: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitimefre 12 okt 2007, 08:50

Oj... Svårt att veta vad man ska skriva.
Skriv något som låter vettigt. Kanske inte 100% ärligt men endå trovärdigt. Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.luftschutzracing.com
Marlboroman
Skogenracing Extreme
Marlboroman


Antal inlägg : 319
Age : 41
Namn : Tommy
Från : Sandviken
Kör : V70
Registration date : 07-08-01

Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Sv: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitimefre 12 okt 2007, 10:11

Inne på andra körkortet nu. Det första rök edfter 10 månader. Höll en Audi 80 med S2-mekanik stången, men i slutet av rakan stog bylingen. Jag stannade, det gjorde inte han, men de tog honom senare så han fick ju smitning som bonus. 81 på 50 (vid bilprovningen) men hade hunnit bromsa ner från 130 nånting. 2 km/h till så hade jag ant6agligen klarat lappen.

2000 i böter och 2 månaders spärrtid tyckte ordningsmakten att det va värt.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.tommyw.se
Kenney
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 84
Age : 36
Namn : kenney bohjort
Från : bollnäs
Kör : Ford Sierra
Registration date : 07-04-24

Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Sv: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitimefre 12 okt 2007, 13:08

Kan man köpa forden ? jag körde åt helvete med min förra veckan så jag behöver lite nya delar. Razz PMa mig
Till överst på sidan Gå ner
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Sv: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitimetis 16 okt 2007, 22:29

Kenney:
Beror på vad du behöver. Har ju köpt en ny sierra som ska byggas på så jag kommer nog strippa turbosierra duktigt på saker så risken finns att det inte blir mkt kvar.

Men vad är du ute efter för grejer?
Till överst på sidan Gå ner
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Sv: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitimeons 17 okt 2007, 18:52

Då fick man brev ifrån länsstyrelsen Very Happy

Fick bara en månad. Fyfan så gott. Är bara 3 veckor kvar nu typ.

*puss*
Till överst på sidan Gå ner
JBlom
Skogencrew
JBlom


Antal inlägg : 6140
Age : 43
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Sv: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitimeons 17 okt 2007, 19:36

Var ju inte helt fel det då. Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.luftschutzracing.com
Ågren
Skogenracing Elite



Antal inlägg : 2435
Age : 74
Namn : l
Från : k
Kör : u
Registration date : 06-10-11

Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Sv: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitimeons 17 okt 2007, 19:48

Fan vad skönt då Exclamation
Körkortet skulle man fan inte klara sej utan, och lokaltrafiken suger Razz
Till överst på sidan Gå ner
Jansen
Skogenracing Small



Antal inlägg : 22
Namn : Anders J
Från : Motala
Kör : 2 x Sierra & 9-3 Aero och en plastraket
Registration date : 07-08-02

Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Sv: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitimesön 21 okt 2007, 01:55

Surt att loosa kortet, men vi vet ju vad vi ger oss in i... =)
Själv har jag klarat mig med en del utskällningar och har således haft en jävla tur. Nu för tiden så håller jag mig på rätt sida om strecket eftersom jag lever på mitt körkort.
Dyrt att ta om A BE CE dessutom... :/

Värtsa utskällningen var nog när en Saab 9-5 flög förbi mig på en kurvig skogsväg och jag hakade på. Hade inga som helst problem att ligga och jaga och vid lämpligt tillfälle körde jag om. Surprised) (med min 940T)
Vägen har jag kört i många många år, så jag kan den utan och innan. Han försökte hänga på mig, men hade inte en chans! Vid ett t-kort kom han dock ikapp och satte på saftblandaren....gissa om jag blev lång i synen! Fan vad jag skämdes då! Han var arg på riktigt.... Surprised)

O.T
Bild på min gamla pärla:
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/29997jansen940r.jpg

/Anders
Till överst på sidan Gå ner
Henka_
Skogenracing Elite
Henka_


Antal inlägg : 1915
Age : 35
Namn : Henke
Från : Geffle
Kör : SxxB
Registration date : 07-02-20

Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Sv: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitimetis 13 nov 2007, 00:51

NupPaN skrev:
Kenney:
Beror på vad du behöver. Har ju köpt en ny sierra som ska byggas på så jag kommer nog strippa turbosierra duktigt på saker så risken finns att det inte blir mkt kvar.

Men vad är du ute efter för grejer?

OT
typ motorfästen och en framvagn behöver kenney Smile han lärde sej den hårda vägen att kantstenar är hårda Sad Då rök körkortet. Rita
Edit: Kenney behöver även en sierra med mer effekt i så han kan sladda även fast de sitter 2 tjockisar och ett fruntimmer i baksätet Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Eklund
Skogenracing Small



Antal inlägg : 21
Namn : Nicke
Från : Umeå/Hörnefors
Kör : Ford sierra 4x4 -92
Registration date : 07-04-05

Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Sv: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitimefre 16 nov 2007, 16:46

En polare tappade körkortet i sin 535´a Han hade inte det på prov & han fick lov att ta om det. + att han vart tvungen att vänta i 12 månader innan han fick ta om det. Men det kanske berodde på att dom hade klockan han på 174km/h i snitt på 3,8 mil Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.aj-motorsport.com
jonasahman
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 457
Age : 39
Namn : jonas
Från : Valbo
Kör : V70
Registration date : 07-06-19

Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Sv: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitimeons 21 nov 2007, 00:56

Inte bara jag som lyckats ser jag Very Happy Mitt kort tog dom en tidig morogn, ca 0400 genom ett industriområde. 100 på 50 väg... Blev av med kortet men inte fick bilen stå för det. så blev lite bus med dom några gånger,men de lyckades knipa mig två gånger utan kortet. De började tröttna på mig sista gången, lång utläggning om att fortsätter du såhär hamnar du i fängelse och lalala. Måste jo roa sig med någonting Razz
Till överst på sidan Gå ner
Sudden
Skogenracing Small
Sudden


Antal inlägg : 35
Namn : Linus
Från : Gävle
Kör : Peugeot 206 GTI -01. SAAB 9000 CS -94
Registration date : 07-05-20

Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Sv: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitimefre 07 dec 2007, 07:49

Jag har klarat mig bra ännu. En utskällning av konstapeln på sin höjd har jag fått på crousingen för 2 år sen ungefär. Som alla gävlebor vet så träffas man på ica maxi. Och jag åkte dit i min 244 med slicks runtom, halvt avgas, inga blinkers, och obesiktat. Kommer på fethas i den där sköna tvära kurvan nivet. Precis efter står grisarna och tar in mig direkt och frågar om jag jobbar på dagis och om jag trodde att det var nån jävla lekstuga där. Blev lite pinsamt och jag bad om ursäkt. Fick dock inte ett skit ang felen på bilen. Very Happy

Där emot så fick jag inte ta körkort förens jag fyllde 21 pga 5 grovt olovliga körningar i mina yngre dagar *Host* Så när spärrtiden släppte och jag tog kortet har jag vart rädd om det.
Till överst på sidan Gå ner
_-gniraz-_
Skogenracing Elite
_-gniraz-_


Antal inlägg : 2200
Age : 38
Namn : Fredrik.Z
Från : Fröslunda
Kör : ""No Control" Sierran
Registration date : 06-10-31

Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Sv: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitimefre 07 dec 2007, 09:22

Jobbigt de där att förlora körkortet... måste vara hårt...

Ja har otroligt nog aldrig fått en böter på något vis när de gäller bil... inte änns parkeringsböter.. Smile Men kanske är att ja kör enligt alla lagar och hästighetsbegränsningar som jag är en sån bra förebild i sammhället också.. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Då rök körkortet. Empty
InläggRubrik: Sv: Då rök körkortet.   Då rök körkortet. Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Då rök körkortet.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Allmänt-
Hoppa till: